Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-95 S6 , huohotin letkut kaikki purukumia ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -95 S6 , huohotin letkut kaikki purukumia ?

    Onko muilla kyseisessä (aec) moottorissa ollut samaa vikaa . Tuli jonkinmoinen käyntihäiriö eli siis alkoi röpöttämään tuo moottori . Sitä sitten aloin äsken selvittämään niin 5 pytty ei oo mukana ja huohotinletkuista vois pyöritellä pallon ja paikata esim. bitumikaton... Mikä letku se on siellä imukannen alla ? lähtöä ei näy mut tulee siihen imukannen etuosassa olevaan mustaan osaan jossa tyhjäkäynti moottori ym. Siitä puuttuu letkua välistä parisenttiä , oli ihan kuin räkää se kumi ...

    Joo se hapero letku onkin kampikammiosta imusarjaan . Pitää ottaa imukansi pois niin pääsee vaihtamaan . Voikohan muuten imukannen ottaa pois ilman että jäähd.nesteet tyhjentää ???
    Viimeksi muokannut jteppana; 12.10.2008, 19:54. Perustelu: 5 pytty ei kolmonen

  • #2
    Joo , imukannen voi ottaa irti (aec) koneesta ilman että vedet tulee ulos ... Muuten kolme kumiletkua marmoorilla 300 euroo , ei niillä oo mitään häpyä saatana . Sehän on kalliimpaa kilolta kun kulta .

    Katotaan nyt samalla mistä se motti vuotaa öljyä , eli siispä jakopäätä purkamaan . Näyttää siltä että noro valuu aapparin puolen nokkapyörän kotelon ja kannen välistä jostain . Jännä nähdä onko se jakopään suojakopan ja kannen välinen tiiviste vai ihan reilusti kannen välistä ....

    monologi jatkuu tuonnempana , mut jos joku on ratkonut samoja juttuja audin v8 kanssa niin saa kertoa ...

    Comment


    • #3
      Letkut , tulpat ja tiivisteet vaihdettu . Moottori toimii taas ... öljyvuotokin hieman ehkä pienentyi . Taitaa kuitenkin kannentiiviste vähä vuotaa . Ei pystynyt kylmällä koneella toteamaan kun pyöritin öljypumppua porakoneella :-/ . Jospa sillä vielä pääsis . kalliiksi vaan käy tuo kansi remppa jos joutuu tekemää .

      Comment


      • #4
        kalliiksi vaan käy
        Niin se käy, mutta ota vaihtoehdoksi joku muu saman ikäinen tehokas 8-moottori ja vertaa kuluja. Audit on kuitenkin aika hyviä...

        Comment


        • #5
          samaa vikaa tampereen suunnallakin (oli).

          abh-moottori kylläkin, mutta vinkkeli-skasi silti..

          kaasuläpän luota lähtevä letku oli tosi pehmyt, mutta ei täynnä kuraa, mutta kansien välinen ja kuskin puolen kannesta lähtevä imusarjaan menevä letku täynnä shaibaa ja lakua.

          nuo pystyy kotikonstein ainakin tuohon vanhempaan kasiin tekemään itse, tarvikkeena tarvitaan holkitusputkea, motonetistä yleismallin kulmaputkea ja klemmareita... sekä aikaa + pieni määrä olutta + kekseliäisyyttä.

          säästin ja tein itse, itseäni tuo marmorin hinta vain itketti, ei viitsinyt edes nauraa...
          Viimeksi muokannut repsa; 11.12.2008, 07:42. Perustelu: koneen tyyppi kuntoon.

          Comment


          • #6
            Niin näkyi olevan AHK-koneisenkin huohottimet aikas velttoa tavaraa. Pitänee tutkia mitä kaikkea sieltä täytyy vaihtaa.

            Comment


            • #7
              Mahtaako kenelläkään olla kuvia tuosta paikasta ja letkuista? Voisin omastakin tutkia noi letkut läpi.

              Comment


              • #8
                Moottorin päältä vaan kaikki mahdolliset katteet pois niin alkaa näkymään. Ei tarvii mitään special työkaluja edes.

                Comment


                • #9
                  näin o.

                  allaolevat puheet abh-koneeseen :

                  kansien välinen letku on suoraa putkea ja se on helposti korvattavissa ns after-market osalla, paikallaan pysyvyys kannattaa varmistaa klemmareilla.

                  kannesta imusarjaan letku on taas jarrutehostimen luona, tähän käytin mainitsemaani motonetin yleis-kulma-rakennussarjaa (tais näitä 90ast kulma-letkuja saada bilsustakin)

                  noihin ylläoleviin letkuihin pääsee käsiksi kun purkaa tieltä ilmanputsarikotelon. vaatii ison tasapäämeisselin, pitkän ph2 ristipään sekä 10mm kiinto/räikkä-avaimen.

                  sitten on vielä se kaasuläpälle menevä letku ; se löytyy siitä keulasta 4.2 merkin alta oikealta puolelta. abh:ssa tuon pystyy vaihtamaan/holkittamaan tms operoimaan ilman että ottaa imusarjaa irti, riittää että purkaa tieltä sen mustan kulman (taisi olla kiinni 6:lla m6 pultilla).

                  Comment


                  • #10
                    Kiitokset! Pitänee jossain välissä katsella niitä. Kerran ilmansuodattimen vaihtanutkin, mutten niin tarkasti niitä letkuja hipistellyt. Käynti on kuitenkin normaali, joten letkutkin lienee suht kunnossa...

                    Comment


                    • #11
                      Milläs halkaisialla noi huohotusletkut on? Tarttis käydä hakemassa uuta pätkää, mutt en pääse nyt mittailemaan ennen ostosreissua...

                      Comment

                      Working...
                      X