Pitkän dieselrupeaman jälkeen alle ilmestyi tilapäisajokiksi ajateltu S4 -93 ja pahalta tuntuu. Sikäli että ässä maistuu luvattoman hyvältä...iästään huolimatta. (Yhä useammin tuntuu siltä ettei audien myöhemmät mallisukupolvet olet tämän C4 alkupään ikäisistä ainakaan parantuneet)
No, murheitakin on ja koska en ole AAN pannun kanssa juuri aikaisemmin puljannut, pitää pyytää apuja viisaammilta.
Käynti ei nimittäin ole kohdallaan, kone panee hanttiin ja meno ei ole ns. "auki".
Vikamuistin luenta tuotti muutamia yllätyksiä. Ensinäkin:
-Autossa näyttää olevan mtm:n 303 hummainen lastu (automaatille tarkoitettu) Ostin auton "vakiona" ja myyjäkin oli ajanut sillä pari vuotta "vakiona". Uskomatonta mutta totta! Ei kuulemma juuri kiihdytellyt...
Seuraavat vikakoodit tulivat listalle:
-00544 035 -Ahtopaine ylittänyt maksimiarvon, satunnainen (oma näyttö näyttää enimmillään 2,4 bar)
-00515 001 -Hall-anturi G40 signaali plussaan satunnainen
-00513 003 -Moottorin käyntinopeusanturi G28, Ei signaalia
Lisäksi askiosastolta tarjottiin:
00526 029 -Jarruvalokatkaisin -F oikosulku maadoitukseen.
Oireet:
-Auton tyhjäkäynti notkahtelee välillä nykäyksenomaisesti
-Vääntöä pyydettäessä kone nytkäyttelee vastaan ja ei anna täysiä tehoja. Välillä nennään sekunti kunnola sitten taas "syöttö katkeaa" ja taas mennään nykien. Ongelma tuntuu olevan koko kierrosalueella suunnilleen sama.
-Auto lähtee suht hyvin käyntiin ja käy muuten oikein siististi.
-Nätisti (luen "alipaineella") ajettaessa pelaa ihan ok.
-Vaan heti kun haluaa voimaa, alkaa empiminen.
Lastun kanssa auton pitäisi olla käsittääkseni aidosti pirteä...
Auto on automaatti mutta oireet selkeästi, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna, konepuolella.
Kyllä auto on menossa sepitykseenkin mutta nuo merkkiliikkeen haalarihahmot pakkaavat vain yleensä katselemaan pää kallellaan kuin palaa odottova koira ja tyytyvät vaihtamaan osia etupuskurista alkaen.
Vaan auttakaapa S4-viisaat tämmöistä enemmän itsesytytteisiin perehtynyttä audistista persoonaa.
Täällä kun tuntuu yleensä olevan tuota tietoa enemmän kuin koko merkkiorganisaatiossa yhteensä.
Tuleeko mieleen mitään "todennäköistä ja yksinkertaista" vai pitääkö vaan iskeä uutta anturia pesään?
No, murheitakin on ja koska en ole AAN pannun kanssa juuri aikaisemmin puljannut, pitää pyytää apuja viisaammilta.
Käynti ei nimittäin ole kohdallaan, kone panee hanttiin ja meno ei ole ns. "auki".
Vikamuistin luenta tuotti muutamia yllätyksiä. Ensinäkin:
-Autossa näyttää olevan mtm:n 303 hummainen lastu (automaatille tarkoitettu) Ostin auton "vakiona" ja myyjäkin oli ajanut sillä pari vuotta "vakiona". Uskomatonta mutta totta! Ei kuulemma juuri kiihdytellyt...
Seuraavat vikakoodit tulivat listalle:
-00544 035 -Ahtopaine ylittänyt maksimiarvon, satunnainen (oma näyttö näyttää enimmillään 2,4 bar)
-00515 001 -Hall-anturi G40 signaali plussaan satunnainen
-00513 003 -Moottorin käyntinopeusanturi G28, Ei signaalia
Lisäksi askiosastolta tarjottiin:
00526 029 -Jarruvalokatkaisin -F oikosulku maadoitukseen.
Oireet:
-Auton tyhjäkäynti notkahtelee välillä nykäyksenomaisesti
-Vääntöä pyydettäessä kone nytkäyttelee vastaan ja ei anna täysiä tehoja. Välillä nennään sekunti kunnola sitten taas "syöttö katkeaa" ja taas mennään nykien. Ongelma tuntuu olevan koko kierrosalueella suunnilleen sama.
-Auto lähtee suht hyvin käyntiin ja käy muuten oikein siististi.
-Nätisti (luen "alipaineella") ajettaessa pelaa ihan ok.
-Vaan heti kun haluaa voimaa, alkaa empiminen.
Lastun kanssa auton pitäisi olla käsittääkseni aidosti pirteä...
Auto on automaatti mutta oireet selkeästi, ainakin maalaisjärjellä ajateltuna, konepuolella.
Kyllä auto on menossa sepitykseenkin mutta nuo merkkiliikkeen haalarihahmot pakkaavat vain yleensä katselemaan pää kallellaan kuin palaa odottova koira ja tyytyvät vaihtamaan osia etupuskurista alkaen.
Vaan auttakaapa S4-viisaat tämmöistä enemmän itsesytytteisiin perehtynyttä audistista persoonaa.
Täällä kun tuntuu yleensä olevan tuota tietoa enemmän kuin koko merkkiorganisaatiossa yhteensä.
Tuleeko mieleen mitään "todennäköistä ja yksinkertaista" vai pitääkö vaan iskeä uutta anturia pesään?
Comment