Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 S6 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 S6 öljyvuoto

    Moottori vuotaa öljyä vasenmanlohkon takaosassa alhaalla sijaitsevien anturien luota. Vuotoa on sen verran reippaasti että varsinkin kun jos ajossa annat reippaamin kierroksia nousee sitten pysähdyksissä savua konehuoneesta.
    Yritin paikallistaa vuotoa ja ensin luulin että vuotaa virranjakajasta.
    O-rengas uusittiin mutta sillä ei loppusessaan ollut merkitystä.
    Vaihdelaatikon ja koneen saumassa olevasta reiästä lampulla syynäsin niin vauhtipyörä ja moottorin seinämä näyttävät kuivilta.
    Toinen noista kosteista antureista (takimmainen) näyttäisi olevan vaihteistonkopassa. Lienee pyörintä nopeusanturi, mutta mikä se etummaisempi on? (näyttäisi menvän pultti läpi kun on 10 mm kanta noissa).
    Nakutus anturi on näitten anturien etupuolella moottorien tuen edessä.
    Vagkat.com katselin niin lienevät
    ignition timing sender
    black /
    engine speed impulse sender
    grey /
    Jos linkki toimii niin
    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6Q...75/57/2129425/

    Kysymys kuuluu meneekö noista tuo ignition timing sender sitten ihan öljy tilaan saakkaa?
    Viimeksi muokannut Marko; 9.10.2008, 18:39.

  • #2
    Näyttäs sen mustan mukana tulevan tiiviste, joten vois luulla että menee johonin öljyn sekaan.

    16x3mm o-rengas.

    Comment


    • #3
      Oisko tuo tosiaan sitten että lukee öljytilan puolelta signaalia.
      Sopisi kyllä tuohon vuotoon hyvin.

      Comment


      • #4
        Ja vit..t se mistään anturista vuoda kun kannentiivisteesta ....
        Aikaisemmin vähän naureskelin että kun joku kirjoitti että Audissa saa varautua pikku rempassa tonniluokan kuluihin.
        No pikku öljyn tihkuminen n 1000? että silleen...

        Comment


        • #5
          Ettei kuitenkin tulis vielä ylempää, eli venakopan tiiviste?

          Comment


          • #6
            Ei se sieltä näytä tulevan ja sehän käryäisi jo ylhäällä.
            Vuoto paikka on tarkallaleen takimmaisen pakoaukon kohdalla. Siitä valuu kirkas moottoriöljy.

            Comment


              #7
              ylä vai alapuolella?

              Comment


              • #8
                alapuolelta

                Comment


                  #9
                  Noh, aika selkeä kansipahvivika sitten

                  Comment


                  • #10
                    Omassa kans alkanu vuotamaan jostain vähän öljyä, nyt ku oli pikku pakkaset niin sillon kärys enemmän.

                    Kysymys kuuluukin onko foorumilaisten autoista vain kaksi jotka tihkuvat öljyä, vai onko kellään muulla ollu samoja oireita.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä niitä enemmänkin on. Ei minullakaan lohko pääse ruostumaan. Sen verran hikoilee rasvaa koneesta.

                      Comment


                        #12
                        Mulla vuotaa ässä vähän joka välistä, venttiilikopista valuu pakosarjalle niin, että liikennevaloissa haisee tosissaan ooppelille. Lie jotenkin haasteellinen paikka autotehtaille tuo venakopan tiivistys, varsinkin v-koneissa. Mulla jo kolmas sahapukki menossa, kaksi erimerkkisiä ja jokainen hatuistaan falski.

                        Tiivisteet ei ole tuohon kalliita eikä homma ole paha, ei oo vaan saanut tehneeksi.

                        Comment


                        • #13
                          Se ei vaan oikein sovi mielestäni tuohon ässän imagoon että liikennevaloissa haisee ooppelille.

                          Miten useasti ville joudut lisäämään rasvaa moottoriin.

                          Comment


                            #14
                            En oikeastaan kovin paljon joudu lisäilemään, litran-kaksi vie kymppitonnilla. Kyseessä on siis enemmänkin kauneusvirhe kuin todellinen haitta. Tiivisteet maksaa jonkun kympin, pitäisi saada vain aikaiseksi.

                            Comment


                            • #15
                              itellä kanssa ruikki nesteitä pihalle.

                              toistaiseksi on nyt ilmapiiri ollut hajuton ; pitää tarkistaa auton alta putsauksen jälkeen näkyykö mistään vuotoja.

                              -venakopan tiivisteet olivat pehmeitä kuin laminaatti, sieltä vuoti jonkin verta.
                              -öljyt olivat mitä olivat, nyt sisässä castrolin enemmän ajettujen moottorien myrkkyä seassa
                              -öljypumpun & antureiden teline oli märän näköinen kyljestä ; pulttien kiristys ja ei ole enää hikoillut.

                              remontin korjaukseen on mennyt joku 50e tiivisteiden osalta.

                              Comment


                              • #16
                                Minulla vuotaa ilmeisesti öljyn lauhduttimen/jäähdyttimen kohdalta.
                                Onkos siellä o-rengas? Onko paha vaihtaa?
                                Snadisti haisee myös pidemmän ajon jälkeen. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa tutkituttaa tuo mylly kunnolla.

                                Comment


                                • #17
                                  Huomenna pahvi vaihtoo. Säästetään ja vaihdetaan vaan toinen puoli...
                                  Samalla vaihtuu jakopään kilkkeet. Öljy haisee ja tippoja auton alla ajoittain ja ajoittain taas ei. Vuotaa 1L 2000km.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kansipahvi oli täysin kovettunut. Ei ihme jos vuosi.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Näinkö on ...

                                      Meinaan uhkaavasti näyttäis samoilta suunnilta tulevan.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X