onko kellään kokemuksia miten toi castrol tws 10w60 toimii talvella tollases s3:sessa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi s3 öljyn käyttö talvella
Collapse
X
-
Itse ajelin yhden talven eikä voinut moittia. Roikasta käyntiin kuitenkin laittelin sen aina.
Jähmepiste -51 astetta jonkun kaverin mukaan :)
Mobil 1 0W40, -54 astetta.
KENDALL ELITE SUPER RACING 10W-60, -41 astetta
KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W40, -41 astetta
KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W50, -43 astetta
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viestiItse ajelin yhden talven eikä voinut moittia. Roikasta käyntiin kuitenkin laittelin sen aina.
Jähmepiste -51 astetta jonkun kaverin mukaan :)
Mobil 1 0W40, -54 astetta.
KENDALL ELITE SUPER RACING 10W-60, -41 astetta
KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W40, -41 astetta
KENDALL ELITE RACING FORMULA 5W50, -43 astetta
Täällä, kun ei kunnon talvea oikein taida enää olla.
Comment
-
Kuka soittaa Castrollille ja varmistaa sen. Mie kaivoin tuon netistä joten sihen ei ole luottamista Castrolin kohdalla :D
Mie soitin ja se on sen -51 se jähmepiste.
Mutta nykyajan öljyillä tärkein on oikeastaan se viskositteetti ja pumpattavuus tietyssä lämpötilassa. Ja tuo TWS on jäykempää kuin Mobil 1 esim.Viimeksi muokannut jsahlman; 9.10.2008, 15:41.
Comment
-
Jeps eipä tuo jähmepiste kerro, kuinka öljy toimii talvella. Voi olla kovinkin jämeää pakkasilla, 10w on 10w.
Esimerkkinä tuo Kendall 20w 50 jota ei juuri pakkasilla saa purkista ulos ja jähmepiste on sentään -25 :) Kesäpelissä tuota käyttänyt ja purkkia vaan talvella tullut tiirailtua kylmässä tallissa..
Comment
-
Onkos tuo 10W60 toiminut talvisin(kin)?
Tässä vain uuden S3 omistajan menossa litkut vaihtoon, mutta omilla kilometreillä riittää yksi öljynvaihto per vuosi, joten mieluiten sais toimia kylmälläkin.
Autoon tulossa säteilylämmitin, joka lämmittää öljyt ainakin 80% lähtökerroista, mutta ainahan sitä ei tolppaan saa kiinni..
EDIT: Eihän noissa (BAM) koneissa tarvitse käyttää LL-öljyjä, kunhan vaihtaa vaan tarpeeksi usein (10tkm)?
Comment
-
Ei ole mitään järkeä käyttää noin jäykkää öljyä. Ja kesälläkin saa öljyt käydä todella kuumana että tuolle kuumapään viskositeetille on tarvetta.
Tuolla saa vaan turhaa tehohävikkiä viskositeetti"kitkan" takia.
"The 1.8t at 360bhp with the correct cooling will be happy on a decent ester based 5w-40 synthetic (good for 125degc all day long) All the 10w-60 is doing is wasting power and causing excess heat due to friction."
Kannattaa googlailla "oilmanin" viestejä, se on ilmeisesti töissä Opieoilsilla. Tässä toinen sen viesti: http://bbs.scoobynet.com/showpost.ph...90&postcount=8Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2011, 18:24.
Comment
Comment