Noniin, nyt on aika kypsä kysellä lisää.
Siirryin Audi-leiriin keväällä käyttöauton vaihdon myötä ja tässähän taisi hurahtaa ihan pahasti rinkuloihin.
Jatkuvasti A4 Avantin oston jälkeen ollut mielessä kakkos/kesäautoksi halvahko projekti jolla tumpelokin osaisi jotain tehdä kokeneemman avun kanssa. Suomen kilpiin mieluusti alle 5000e, vaikka vähän laittoa vaille olevana. Näissä onkin meikäläisen "unelmaprojektit" jo hyvin kuvattuna ;)
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...85&postcount=1
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...72&postcount=1
Nälkä kasvoi syödessä, 80 ja 90 eri variaatioilla oli aluksi tähtäimessä mutta päädyin sitten katselemaan urS4 tai S2, joista jälkimmäinen kiinnostaa enemmän, vähintään saman verran kuin maksaakin enemmän. Coupe Quattro (Typ89), 90Q 2.3E tai 80Q (B4) myös vaihtoehtoina. Tarkoitus helmi-toukokuussa haeskella joko Ruotsista tai Saksasta (ihan vaan hakemisen ilon takia).
Ässien laitto on ilmeisen suosittua, ja ilmeisesti myös valitettavan kallista. urS4:t näyttää olevan "järkihinnoissa" laittokuntoisina, ainakin V8:lla - mutta näissä huolettaa heti kuulopuheet V8-koneen kustannuksista sekä ajossa että huollettavana. Turbollinen kiinnostaisi mutta foorumin haku kertoo turbojen hinnaksi puolet auton arvosta.
Uskaltaako joku ABH V8:n omistaja suositella moottoriaan AAN 2.2 Turbon edelle?
Ei huvittaisi ainakaan jakohihnaa V8:iin vaihtamaan, sen verran villiä tarinaa siitä kuullut..
Onko AANin turbo kuinka kestävää sorttia ja kannattaako niitä edes harkita käytettynä hankkivansa?
V6 2.6 ja 2.8 välillä lienee myös eroja - mutta en löytänyt niistä haullakaan mitään kummempaa. Onko syytä huomioida 80:stä hankittaessa eroja? Löytyykö 80:iä AANilla ollenkaan ilman S2-merkintää?
Mitenkäs S2:n ABY ja 3B erot, jotain merkittäviä etuja/haittoja toisesta? Tosin 3B taitaa mennä meikäläisen budjetin yli ja reilusti..
Muitakin vinkkejä ym. malleista otetaan ilolla vastaan
Siirryin Audi-leiriin keväällä käyttöauton vaihdon myötä ja tässähän taisi hurahtaa ihan pahasti rinkuloihin.
Jatkuvasti A4 Avantin oston jälkeen ollut mielessä kakkos/kesäautoksi halvahko projekti jolla tumpelokin osaisi jotain tehdä kokeneemman avun kanssa. Suomen kilpiin mieluusti alle 5000e, vaikka vähän laittoa vaille olevana. Näissä onkin meikäläisen "unelmaprojektit" jo hyvin kuvattuna ;)
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...85&postcount=1
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...72&postcount=1
Nälkä kasvoi syödessä, 80 ja 90 eri variaatioilla oli aluksi tähtäimessä mutta päädyin sitten katselemaan urS4 tai S2, joista jälkimmäinen kiinnostaa enemmän, vähintään saman verran kuin maksaakin enemmän. Coupe Quattro (Typ89), 90Q 2.3E tai 80Q (B4) myös vaihtoehtoina. Tarkoitus helmi-toukokuussa haeskella joko Ruotsista tai Saksasta (ihan vaan hakemisen ilon takia).
Ässien laitto on ilmeisen suosittua, ja ilmeisesti myös valitettavan kallista. urS4:t näyttää olevan "järkihinnoissa" laittokuntoisina, ainakin V8:lla - mutta näissä huolettaa heti kuulopuheet V8-koneen kustannuksista sekä ajossa että huollettavana. Turbollinen kiinnostaisi mutta foorumin haku kertoo turbojen hinnaksi puolet auton arvosta.
Uskaltaako joku ABH V8:n omistaja suositella moottoriaan AAN 2.2 Turbon edelle?
Ei huvittaisi ainakaan jakohihnaa V8:iin vaihtamaan, sen verran villiä tarinaa siitä kuullut..
Onko AANin turbo kuinka kestävää sorttia ja kannattaako niitä edes harkita käytettynä hankkivansa?
V6 2.6 ja 2.8 välillä lienee myös eroja - mutta en löytänyt niistä haullakaan mitään kummempaa. Onko syytä huomioida 80:stä hankittaessa eroja? Löytyykö 80:iä AANilla ollenkaan ilman S2-merkintää?
Mitenkäs S2:n ABY ja 3B erot, jotain merkittäviä etuja/haittoja toisesta? Tosin 3B taitaa mennä meikäläisen budjetin yli ja reilusti..
Muitakin vinkkejä ym. malleista otetaan ilolla vastaan
Comment