Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tulevaan touhupeliin vinkkejä vailla..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tulevaan touhupeliin vinkkejä vailla..

    Noniin, nyt on aika kypsä kysellä lisää.
    Siirryin Audi-leiriin keväällä käyttöauton vaihdon myötä ja tässähän taisi hurahtaa ihan pahasti rinkuloihin.

    Jatkuvasti A4 Avantin oston jälkeen ollut mielessä kakkos/kesäautoksi halvahko projekti jolla tumpelokin osaisi jotain tehdä kokeneemman avun kanssa. Suomen kilpiin mieluusti alle 5000e, vaikka vähän laittoa vaille olevana. Näissä onkin meikäläisen "unelmaprojektit" jo hyvin kuvattuna ;)
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...85&postcount=1
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...72&postcount=1

    Nälkä kasvoi syödessä, 80 ja 90 eri variaatioilla oli aluksi tähtäimessä mutta päädyin sitten katselemaan urS4 tai S2, joista jälkimmäinen kiinnostaa enemmän, vähintään saman verran kuin maksaakin enemmän. Coupe Quattro (Typ89), 90Q 2.3E tai 80Q (B4) myös vaihtoehtoina. Tarkoitus helmi-toukokuussa haeskella joko Ruotsista tai Saksasta (ihan vaan hakemisen ilon takia).

    Ässien laitto on ilmeisen suosittua, ja ilmeisesti myös valitettavan kallista. urS4:t näyttää olevan "järkihinnoissa" laittokuntoisina, ainakin V8:lla - mutta näissä huolettaa heti kuulopuheet V8-koneen kustannuksista sekä ajossa että huollettavana. Turbollinen kiinnostaisi mutta foorumin haku kertoo turbojen hinnaksi puolet auton arvosta.

    Uskaltaako joku ABH V8:n omistaja suositella moottoriaan AAN 2.2 Turbon edelle?
    Ei huvittaisi ainakaan jakohihnaa V8:iin vaihtamaan, sen verran villiä tarinaa siitä kuullut..
    Onko AANin turbo kuinka kestävää sorttia ja kannattaako niitä edes harkita käytettynä hankkivansa?

    V6 2.6 ja 2.8 välillä lienee myös eroja - mutta en löytänyt niistä haullakaan mitään kummempaa. Onko syytä huomioida 80:stä hankittaessa eroja? Löytyykö 80:iä AANilla ollenkaan ilman S2-merkintää?

    Mitenkäs S2:n ABY ja 3B erot, jotain merkittäviä etuja/haittoja toisesta? Tosin 3B taitaa mennä meikäläisen budjetin yli ja reilusti..

    Muitakin vinkkejä ym. malleista otetaan ilolla vastaan

    #2
    turbo moottoria ei ole saanut kuin s2/rs2 malleihin.
    3b jakajakone(91-92)
    aby suorasytkä(93-96)
    s2:een ei ole saanut aan konetta,ainoastaan s4/s6:een

    jos 3b menee yli budjetin,niin menee abykin,sillä niiden hinnat ovat korkeammat.

    Comment


      #3
      Jos budjetti on tosiaan "suomen kilpiin alle 5000e" niin UrS4 ja S2 voi suosiolla unohtaa. 90q 20v vapari on hankittavissa saksasta tai muualtakin tuohon rahaan.
      Tuollaisen vanhan Audin laittaminen maksaa aina, ässissä vähän enemmän ja tavan malleissa joiltakin osin vähän vähemmän.
      Kannattaa pitää mielessä, että halvassa yksilössä säästetyt eurot todennäköisesti kertaantuvat huolto ja korjauskuluina.
      AAN on S4 moottori, S2 on saanut 3b ja ABY, 80 ei millään noista. 3b vs ABY ei liene normikäyttäjälle juuri merkitystä, mutta ABY:n jatkeena on 6v aski, jos sellaista hakee. Mutta kuten sanottu, nuo ei ainakaan tuohon budjettiin sovi.

      Comment


        #4
        jos budjetti tosiaan on 5 kiloa niin kannattaa unohtaa koko leikki jo alkuunsa, sillä rahalla kun ei saa muuta kuin ongelmia.

        Comment


          #5
          Kyllä viidellä tonnilla voi onnistua ruotsista "helmen" (eli niitä halvimpia) urs4 saamaan kilpiin asti. Siinähän sitä on sitten puuhasteltavaa saada se "helmi" edes suunnilleen kuntoon.

          Turbon kestoa ei kannata jännittää. Haluat sen kuitenkin vaihtaa isompaan, kun harrastus pääsee siihen pisteeseen :)

          Comment


            #6
            Jotenkin semmonen fiilis kuitenkin on, että V8 noista on se kestävempi pitkässä juoksussa. Hauskapitoon ihan kiva, mutta jossain vaiheessa kun alkaa tuntua laiskalta niin virityspotentiaalia ei ilman kottikärryllistä rahaa oikein ole.

            V8:n hihnan vaihto toki on hankalampi, mutta sama homma kuin missä tahansa V-koneessa.

            Kaikissa tehokkaissa kärryissä toki korjaukset maksaa, joten jos tuo 5te on tiukassa niin erikoisaudit ei ole oikeen sopiva kohde.

            Ajossa ABH V8 ja 2.2l Turbo R5:nen ei kyllä niin paljoa eroa ainakaan kulutukseltaan. Molemmat haukkaa kun hauskaa pitää ja nätillä ajolla pääsee 10l ympärille satkulla.

            Comment


              #7
              Mutta V8-tonnikeijulla ei paljoa hauskaa pidetä radalla, jos sinne haluaa. Silloin on pikkukoriset ensisijalla. Koska tulee eka 2.7bitt B4? ;)

              Comment


                #8
                Eikös S4:sta ole saanut myös ABH-koneella, eli samaa painoluokkaa turbolla varustettuna?

                V8 korimallina taas on iha oma juttunsa. Se kun ylensä on automaatilla varustettu ja noita manuaalilootasia on aika harvassa.

                Comment


                • #9
                  Kai se on sitten budjettia tai kohdettava tarkennettava, surffatessa optimismi vie vallan kun pelkkiä hintoja selailee.

                  Kymppitonnia en autosta lähde maksamaan kun leluprojektia haen - mieluummin sitten vaikka Golf mk2 gti. Sormet tässä halutaan likaisiksi eikä naapurikateutta. Ehkä tuo 90(Q) 20v on realistisempi kohde kuitenkin.

                  Comment


                    #10
                    Osta v6 coupe Q ja rakenna se järkeväksi eli alusta, kori ja sisusta. Sitten kun voima loppuu, niin tökkää sinne 2.7 bit. Helppoa kuin heinän teko, eikä vastaavaa tule heti vastaan, ellet tule käymään haagassa.
                    Viimeksi muokannut mcpete; 8.10.2008, 10:31.

                    Comment


                      #11
                      Ja ota q pois suluista. :) Erityisesti harraste-Audia jos hakee niin ehdoton. Jos etuvetoista hakee niin silloin kannattaa ottaa jotain kevyempää, juurikin esimerkiksi mk2 gti.

                      Comment


                      • #12
                        Ja kyllähän se T kuuluu q:n kanssa kimppaan harraste-audissa, mikäli suinkin mahdollista budjetin puitteissa.

                        ...ja kannattaa toisinaan seurailla privaviestilaatikkoa... ;)

                        Comment


                        • #13
                          Alle parilla tontulla irronnee tommonen neekeri-/mopomallin typ89q suomesta, johon kolmella tontullakin tekee jo joitain päivityksiä. Ainakin jos työkalut pysyy käsissä ja tilat löytyy.

                          Comment


                          • #14
                            Nostellaanpa takaisin eloon, 9 kuukautta mennyt ja takana 29 yhteydenottoa Blocketin kautta (5 vastausta) ja 11 yhteydenottoa Auto24.ee'n kautta (4 vastausta). Nettiauton kautta tullut vastauksia aina, mutta kaupanteko jäänyt väliin. (onko tämä nyt joka kerta näin pirun vaikeata?)
                            Mobilen kautta en ole vielä yhteyksissä ollut, jos irtoaa kesästä joku pitkä viikonloppu Saksan matkaa varten niin pitää katsoa tarkemmin.

                            Pääasiassa sähköpostitse yrittänyt viestiä, jos vastausta tullut asiallisesti niin puhelimella perään - mutta nihkeää tuntuu olevan. Tiedä sitten tuleeko noista halvemmista rasseista niin pirusti kyselyitä ettei myyjät halua enää edes vastata. Pari myyjää myös kadonnut kun on pyytänyt lisäkuvia tai runkonumeroa.

                            Kuitenkin, tänä aikana positiivisesti huomannut että hinnat tullu melko hemmetisti alas, eikä tuo "5ke suomen kilvissä" ole mitenkään mahdoton. Onpa Suomessakin ainakin pari "pommiurssia" vaihtanut omistajaa alle 5ke. 5ke on kuitenkin tarkoitus pitää starttirahana, jos kalliimpaa ostaa niin sitten toivottavasti saa jo ehjää.

                            Lähimpänä kauppoja oli Virolainen S6 Sedan 2.2T, hintaa Viron päässä 4,1ke, mutta tinkimisvaiheessa joku kävi lataamassa täyden hinnan (pyynti oli 6ke) ja auto meni. Toinen kiinnostava kohde oli Suomalainen RS2 blau S2 (pyynti 7,5ke) josta perä vinkui mutta taisin itse sählätä kommunikoinnissa.

                            Tällä hetkellä keskustelua yhdestä Competition Quattrosta (kiinnostaa ulkonäön, ei tehojen puolesta) ja S2 Avantista.

                            Tämmöinen vuodatus tällä kertaa, tiedä sitten onko omaa tahdonvoiman puutetta ettei saa rassia ostettua mutta ei sitä liian helpoksi ole tehty jos meinaa omista tavoitteista ja alakanttiin vedetystä budjetista pitää kiinni.
                            Viimeksi muokannut kruiik; 3.7.2009, 11:45.

                            Comment


                              #15
                              1. Soittaja on voittaja
                              2. Tingitään vasta paikan päällä

                              Lisäksi on huomioitava, että jos auto on kovinkin halpa, myyjä ei välttämättä ole motivoitunut kovasti näkemään vaivaa, ts. lähettelemään lisäkuvia yms. -> paikanpäälle katsomaan.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla olis toi oma projektihaave myynnissä siis coupequattro 7A 91´ "usa malli" jos vapari kelpaa projektin pohjaksi niin ota yhteyttä.

                                Comment

                                Working...
                                X