Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs4 b5 perävälitys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    rs4 b5 perävälitys?

    Mikäs on perävälitys? Olikos tuollaisessa rs4 b5 vaihdelaatikossa torseni jotenkin parempi kuin tavallisemmissa laatikoissa?

  • #2
    En tiedä oonko ihan väärässä mutta 4.11 kummittelee mielessä.

    Comment


      #3
      Olikos tuo 4.11 kanssa 2.8 koneiden yhteydessä käytetty?

      Ootko Janek katsonut, onko etuvetareiden ja kardaanin vaihteiston laipat samanlaiset 2.8 sekä 2.7t?

      Comment


      • #4
        En ole katsonut, mutta mulle on useaan kertaan sanottu ettei vetarin laipat ole samat, kardaanin laipoista en osaa sanoa, mutta menen tallille tänään ja yritän muistaa mittailla ne.
        Minusta 2.8:ssa oli jotain 3.8x?, mutta jossakin perässä oli kuitenkin sama välitys kuin S/RS perässä.


        Tällaista infoa mulle on annettu:
        01H 500 040L on S/RS4 perä
        01H 500 040K on joku muu perä jossa on sama välitys kuin yllä olevassa

        Comment


          #5
          Rs4 torsenissa suhde 1:4 ja s4:ssa 1:2. S4 Prefaceliftissa on pienemmät vetarinlaipat ku uudemmissa ja risassa. KOita akten ATM haulla kattoo sopivuuksia.

          Comment


          • #6
            Kyllä niissä on samat 108 mm vetarin laipat edessä ja takana prefaceliftissäkin. Pakkohan ne on ollakin kun perät on samat ässässä ja risassa. Itseasiassa noita laippoja on aika monessa eri Audissa.

            Ettei joku mene sekaisin, niin tuo haku on ATP ;)

            Comment


            • #7
              RS4:sen Torsen palikka on ihan sama kuin kaikissa muissakin 01E laatikoissa.

              Comment


                #8
                Vetarin lootan pään tiivisteet oli erikokoiset joten siitä päättelin että vetareiden laipat olis eri. Kone on AGB.

                Sleepy: Toi on niitä kiistanalaisia juttuja. Alkupään risoissa piti ainakin olla toi 1:4 mutta eihän tota oikein pysty todistamaan. Itsellä tuntu toi S4 loota lähtevän paikaltaan paremmin kuin takaa sutiva rs4 loota?

                Comment


                • #9
                  Kävin nyt mittaas nuo ja tosiaan S lootassa vetarin laippa on 108mm samoin kuin takana, 2.8 lootassa 100mm, molemmissa on kardaanin laipat 100mm, mutta laatikkoa vaihtaessasi tarviit lyhyemmän kardaanin, jos kysyit sen vuoksi?

                  p.s. mulle saa myydä ässän kardaanin jos jollakulla lukijalla sellainen on yli.

                  Comment


                    #10
                    jos kysyit sen vuoksi?
                    Joutuu ehkä laittamaan kestävämmän laatikon, kun jokunen päivä sitten katosi kakkonen. Millaisia vaihtoehtoja mahtaa olla mitä siihen alkaisi suunnittelemaan?

                    Comment


                    • #11
                      Eikö noita 2 vaihteen vikoja ole ollut myös S:ssä

                      Comment


                        #12
                        S:n viat enemmänkin vaihteensiirtoon liittyviä. Siihen ongelmaa on tullut päivitetyt syncrot 1 ja 2 vaihteille sekä päivitetty collar (siirtäjä?)

                        Tosin saattahan tuo PV:nkin vika olla vaihteensiirtoon liittyvä

                        Comment


                          #13
                          vaihteensiirtoon liittyvä
                          Hampaat taisi mennä jostain, koppakin luultavasti halki kun tiputtaa öljyt mäelle.
                          Viimeksi muokannut pv; 5.10.2008, 11:49.

                          Comment


                            #14
                            Näkeekös jostain eri vaihdelaatikkojen vaihteiden välityksiä? Kannattaako 2.5 tdi:n vaihdelaatikko unohtaa? Onko siinä niin aavikkovälitykset, että ei auto enää kiihdy?

                            Comment


                            • #15
                              Täällä on jotain
                              http://www.elektro.com/~audi/01E/
                              Sitten tietysti ihan perhealbumista lähtee kehittämään taulukkoa. Siellä on pääsääntöisesti joka rattaan kohdalla välitys ja mikäli ei jossain satu olemaan, kannattaa tehdä atp-haku ko. rattaalla. Voi toisen auton kohdalla olla välitys esillä.

                              Comment


                                #16
                                Onko kapeampi ykkösratastus kovinkin huono?

                                Comment


                                • #17
                                  Paljon siitä aikanaan puhuttiin, mutta enpä tiedä kenenkään sitä kapeampaakaan rikkoneen...

                                  Comment


                                    #18
                                    Onkos laatikon jäähdytyskierrossa paljonkin painetta?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä siellä varmaan sen verran on että tarvii olla prässätyt letkut

                                      Comment


                                      • #20
                                        En manuaaleista tiedä, itse jatkoin 3bg passatin automaattilootan lauhdin putkea kumi putkella ja klemmareilla. Kestosta en tiedä ite ajelin sillä senkin jälkeen mut mennyt auto jo kiertoon

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei kait manuaalin jäähdytyskierrossa mahda suuria paineita olla, roiskevoideltuhan se on muutenkin. Pumppu taitaa lähinnä vain huolehtia siitä, että öljy ylipäätään vähän liikkuu jäähdyttimeensä päin.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X