Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2 V8 hetkellinen käyntihäiriö aina lämpöisenä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2 V8 hetkellinen käyntihäiriö aina lämpöisenä.

    urS4 ABH -93. Aina kun auton sammuttaa ajosta ja noin tunnin sisään käynnistää uudestaan, niin tyhjäkäynti aaltoilee hiukan ja väliin meinaa sammua kuitenkin pysyen käynnissä. Kaasua ei kestä antaa, ei ota kierroksia, pumppaamalla voi saada kierrokset käymään noin 2000rpm.

    Mutta mutta, vajaan minuutin huonon tyhjäkäynnin jälkeen käynti tasaantuu kuin taikaiskusta ja sen jälkeen taas toimii normaalisti.
    Pitemmänkään ajon aikana ei ole oireillut, vaan aina lämpöisenä startatessa.

    Ei vikakoodeja, tarkastettu myös käyntihäiriön aikaan.
    Virranjakajan kannet ja pyörijät kunnossa, sekä tulpanjohdot. Tulpat vaihdettu, hall-anturi edellisen omistajan toimesta vaihdettu vuosi sitten. Polttoainesuodatin vaihdettu.

    Mistä ja miten vikaa seuraavaksi etsimään? Kaikki vinkit tervetulleita!

    #2
    Saattaisin tutkia ensin mitä diagnostiikka sanoo eri tilanteissa moottorin lämmöksi. Haiskahtaa lämpöanturivialta eli puolilämpöisenä sinne kaadetaan aivan liikaa bensaa tai jo reilusti jäähtyneenä aivan liian vähän.

    Comment


    • #3
      Mahtaisko jostain löytyä tietoa vastusarvoista eri lämpötiloissa?
      Moottorin etupäässä letkulaipan paikkeilla oleva anturi näytti n.2100ohm n.20 asteen lämpötilassa (Autodatan mukaan ohjearvo 2000-3000ohm)
      Onkohan tuon lisäksi useampikin anturi? (missä?)

      Comment


      • #4
        Voisiko joku olla niin ystävällinen, että mittaisi omasta V8-koneestaan tuon lämpöanturin vastuksen lämpimänä eli n.90 asteisena.
        Olisi helppo homma kun ei mitään tarvitse edes purkaa pois tieltä. Kyse siis keulasta päin katsottuna oikean puoleisen kannen etupäästä lähtevä vesiletkun laippa, jossa valkoinen 2-napainen liitin.
        Itselläni näyttää n.200 ohmia, eli vaikuttaisi kuitenkin oikealta arvolta...

        Mistähän muualta vikaa voisi hakea? Reilusti bensaa kone tuntuu saavan lämpöisenä, kun haisee selvä bensankäry. Myös pakoputken pää on aika nokinen sekä vaihtaessani tulpat nekin oli aikalailla kaukana normaalin harmaasta.
        Lambda menee joka tapauksessa vaihtoon kun kerkiän, mutta se ei kait voi vikaa aiheuttaa heti startin jälkeen?

        Comment


        • #5
          Ratkaistu

          Lambdahan siellä sitten kuitenkin oli kaput.

          Comment

          Working...
          X