Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

01E suorakytkentä, sekventiaali?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Oisko tekemistä pyörimisnopeudella tuon kulumisen kanssa? Kytkintä käytettäessä tulee varmaan akseleihin enemmän nopeuseroa, jolloin hampaat kuluu enemmän.

    Comment


      #92
      Ei sillä ajaminen muuten ole kauheaa, meteli on vaan aikamoinen, ihan peltorit saa olla jos enemmän ajaa kuin kärryyn ja siittä alas..

      En kulumisesta tiedä, se vähä mitä oon ite ajanu ni on opastettu käyttämään kytkintä vaan liikkeelle lähdössä, ja vaihtaminen tehdään määrätietoisesti.

      Golffiin joskus ollu tuo mielessä http://www.sqsracing.com/produkt/4:4:sqs-sequential-shifter-vw-audi-seat-skoda


      kun se kävisi ihan normihampaiseen laatikkoonkin.

      Comment


        #93
        Mistä se meteli tulee? Eihän se voi tulla hampaista jos ne on vinot. Nyt olisi siis vain suorakytkentäsyknrot, muuten "vakiot" hammasrattaat.

        Comment


          #94
          https://www.youtube.com/watch?v=bLflyOPeAEc AH!

          Nopeaa on pykältäminen. 7 minuutin kohdilla näkee.

          Comment


            #95
            Ymmärsin sit väärin, yleensähän nuo laatikot missä on suorakytkentä ovat suorahampaisia. Ns. normilaatikkoon laitettunahan tuo sifteri ei lisää ääntä.
            En tiiä vaan pelaako kuitenkaan ilman kytkimen käyttöä?

            Comment


            • #96
              Tuossa linkki Kimtech:n 016 laatikon äänimaailmaan ->https://www.youtube.com/watch?v=_CcbA2ufKRE
              Tuossa vaihdetaan kytkimen kanssa, en ole opetellut vaihtamaan ilman kytkintä. Eikä hupi ajelussa ole niin sadasosasekuntien päälle.
              Katuautoon en kyllä minäkään moista suosittelisi. Suorakytkentä vaatii määrätietoista vaihtamista, käyttipä kytkintä tai ei, muuten keppi lyö kynsille. Nätisti vaihtamalla saa aikaiseksi vain turhaa rutinaa ja saattaapa laatikko hylkiä pykälää.
              Ilmeisen kestäviä ovat olleet nämä Kimtechin laatikot, olen kuullut yhden laatikon rikkoutuneen, mutta siinä taisi mennä reilusta vauhdista pakki päälle. Siirtäjistä katkeilee joskus putkisokkia, mutta sinnehän voi vaihtaa vahvempaa sokkaa.

              Comment


              • #97
                Olinko eka ? :)
                Pientä hienosäätöö vielä.. sitten veättää.

                http://www.youtube.com/watch?v=tB4ka0WYV_U
                Viimeksi muokannut okkim; 3.6.2021, 07:55. Perustelu: Linkki korjattu.

                Comment


                  #98
                  Kenen tekemät osat siellä on sisällä?

                  Comment


                  • #99
                    PAR-Engineering.
                    VAROITUS! Aivan pelle ja paskanpuhuja koko äijä. 7kk meni mun osilla tulla ja mulkku lähetti vielä väärät välitykset. Älkää ainakaan koko summaa maksako kerralla jos meinaatte sieltä tilailla!

                    Comment


                      Yksi drag racing porukka hakkui PAR-engineeringin osia. Liitteenä yksi ongelmakohta, toinen oli vissiin hitsatut synkrorattaat (tai jotain niihin liittyvää).
                      Attached Files

                      Comment


                        Mitä tuollainen PAR:n setti maksaa?
                        Meinaan vaan että jos puhutaan *itusti tonneja niin saisi se kestääkkin rääkkiä.

                        Comment


                          Siinä on vissiin käyny vanhanaikaisesti, kun eivät ole ohentaneet tuota akselia boorituksen jälkeen kuten orkkisaskien uudemmissa revisioissa. Silloinhan siinä käy justiinsa noin, että ohuimmasta kohtaa antaa myöden kun akseli ei pääse joustamaan riittävästi.

                          Comment


                            Noissa Drag Race hommissa ei taida mikään kestää niitä tuhansia newtoneita. Yksikin "väärä" lähtö niin akselit mutkalla oli tekijänä kuka tahansa.

                            Comment


                              Ei ihan mahottoman paha homma olis FEMittää tuollainen akseli ja todeta että mikä on teoreettinen maksimivääntömomentti. Eivät kyllä tuolla näköjään anna mitään speksiä sille, että paljonko pitäisi kestää.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                Noissa Drag Race hommissa ei taida mikään kestää niitä tuhansia newtoneita. Yksikin "väärä" lähtö niin akselit mutkalla oli tekijänä kuka tahansa.
                                Kyllä sellaisia osia saa, jotka kestää. Se on eri asia saako tuosta firmasta. Mutta luulisi olevan laskettu kestävyydet, jos myydään kiihdytyskäyttöön ja hintaa on parilla palikalla $6000.

                                Comment


                                  Ei se sitten kestänyt. Hono kertokoot tänne lisää, varoitukseksi muille. Ps: kunnon kuvat olisi kivoja.

                                  http://youtu.be/V_rdv9VZMlY
                                  Hah, hyvät lopputekstit! Tätähän minä vähän arvuuttelin siinä suorakytkytopicissa. Käypäs kertomassa sinne miten pelasi että jää talteen ja muille tiedoksi.

                                  Mitä PAR-engineering tuosta tuumasi?
                                  Viimeksi muokannut okkim; 20.7.2015, 23:24. Perustelu: Siirsin viestit toisesta aiheesta.

                                  Comment


                                  • Just laitoin vasta palautetta. Ei oikein kiinnosta edes mitä vastaa. Jotain paskaa se todennäköisesti taas jauhaa. Julkiseksi vaan koko homma.

                                    Comment


                                      Näyttää että tuossa akselissa on selvä suunnitteluvirhe. Jos videonkuva ei valehtele, niin jatkuu poorilta tasapaksuna akseli. Ei tule kestämään vaikka tekis mistä matskusta akselin, koska leikkausvoima tulee poorinpäähän.

                                      Comment


                                        Näytin sitä okkimin laittamaa edellistä kuvaa yhdelle suorakytkentälaatikoiden tekijälle, niin pyöritteli päätä ja sanoi että aikamoista paskaa lasketaan maailmalle.

                                        Comment


                                        • IMSA Sipoo paksumpi kytkinakseli valmis ja koeajettu kylmillä syksyn asfalteilla. Pitoja ei vaan oikein ollut vaikka ahtoja oli vain 2,2bar.

                                          Chevyn spooreilla (Skyline taitaa olla sama), pitäis kestää laskennallisesti 50 pinnaa enemmän kuin PAR:n katkennut.
                                          Loput laatikosta vielä PAR:n kamaa (pinion-akseli, 3-4-5-6 rattaat ja kytkentäholkit).

                                          Jos kiinnostusta voidaan mahdollisesti alkaa tekemään koko suorakytkentälaatikkoa järkevään hintaan (n.4000-5000€)?

                                          (PAR:n katkennut ja ehjä vieressä):




                                          Australiasta (PAR) tuli muuten viesti pari päivää sitten että paketti lähtenyt Suomea kohti? Jos sieltä tulee paksumpi kytkinakseli mistä se mulle kuvia lähetti pari kuukautta takaperin niin hieman mainettaan pelastaa.
                                          Mutta ei pelasta sitä että pilasi mun tän kesän ajelut.

                                          Race ready:

                                          Comment


                                            Kauniilta tuo näytti! Siis auto..

                                            Comment


                                            • PAR:n paketti tuli eilen ja paksumpi akselihan sieltä tuli. Ja vielä jopa samoilla välityksillä kuin katkennut ohuempi:





                                              Pakko sillain nostaa hattua että lähetti akselin vaikka en sellasta edes pyytänyt. Jossain siellä paskan jauhamisen takana on vissiin asiakaspalvelijakin.

                                              Katotaan mitä ton kanssa nyt tekee.

                                              Comment


                                                vissiin saanu riittävästi internetragea ekan katkotun raportin jälkeen ;)

                                                Comment


                                                  Nykymaailman some, youtube ja forumit on aika tehokas sananviejä näemmä :)

                                                  Edit. Tulisko hono:lta mahdollisesti (lentokenttä) testi pätkää vielä tältä kaudelta?
                                                  Viimeksi muokannut Carbin; 24.9.2015, 18:16. Perustelu: Lisäys

                                                  Comment


                                                    Edelleenkään ei näyttäisi olevan ohennusta poorin loppupäässä.

                                                    Comment


                                                    • Testipätkiä on vähän turha tehdä. Sen verran on viileä asfaltti. 200km/h:ssa löi vielä kaikki neljä tyhjää Toyoilla. Ei ainakaan mitään ennätyksiä tehdä.

                                                      Ei oo ohennusta.

                                                      Comment


                                                        Se yksi akselihan oli mennyt "kierteille" poorien kohdalta. Toivottavasti uusi akseli on kestävämpää materiaalia.

                                                        Comment


                                                          Olikos tätä bongattu vielä täällä? https://www.don-octane.de/Differentialsperren/Kupplungskits-351/
                                                          Viimeksi muokannut okkim; 3.6.2021, 07:59. Perustelu: Linkki korjattu.

                                                          Comment


                                                            Eipä taida olla, eikä kait tätäkään. Sivut on kyllä surkeat.

                                                            On nuo vaan vielä aika turkasen kalliita.

                                                            Comment


                                                            • Terve!

                                                              01e laatikoista ei ole kokemusta mutta porschen ratapuolelta olen ollut laatikkojumpassa mukana. Porscheissahan käytetään suomessa kahta laatikkoa, "alkuperäinen" alkuperäisien kuorien sisään rakennettua ja quaifen valmistamaa missä on quaifen kuoretkin. Quaife on parempi kestävämpien/jäykempien kuorien vuoksi.

                                                              Auton kyydissä olleena voin sanoa että ääni ei ole älytön, ei läheskään yhtä kova kun ekalla sivulla olevassa bemarissa. Ja kyllä, laatikko pitää karun kolinan vapaalla ollessa.

                                                              Toiseksi, kuten edellä mainittu laatikon käytön täytyy olla määrätietoista ja voin kuvitella kuinka epämukavaa olisi ajaa tieliikenteessä moisella. Vääränlainen käyttö koituu ennemmin tai myöhemmin tuhoon.

                                                              Laatikon huonoina puolina on myös huoltovälit ja huollon hinta joka maksaa melkein uuden laatikon hinnan, riippuu missä huoltaa. Mitä paremmin huoltaa/shimmaa, sitä kauemmin sillä voi ajaa. Paras huolto tietysti maksaa, esim. M-Sportilla possun lootan huolto oli muistaakseni 20-30k€. Toki ratakäytössä laatikko on kovemmilla kun ajetaan leveillä slickseillä ja kitkalukolla. Öljyjä vaihdellaan usein, joka kerta tulee mujua öljyn mukana ja se on "normaalia".

                                                              Paksu pussi täytyy olla jos tahtoo suorakytkyllä ajaa, nopea ja hienohan tuollainen on käyttää kun oppii. Jos itsellä olisi harraste rata-auto, haluasin ehdottomasti kytkyn vaan ei pussi anna myöten. Kiitos ja anteeks.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X