Oisko tekemistä pyörimisnopeudella tuon kulumisen kanssa? Kytkintä käytettäessä tulee varmaan akseleihin enemmän nopeuseroa, jolloin hampaat kuluu enemmän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
01E suorakytkentä, sekventiaali?
Collapse
X
-
Ei sillä ajaminen muuten ole kauheaa, meteli on vaan aikamoinen, ihan peltorit saa olla jos enemmän ajaa kuin kärryyn ja siittä alas..
En kulumisesta tiedä, se vähä mitä oon ite ajanu ni on opastettu käyttämään kytkintä vaan liikkeelle lähdössä, ja vaihtaminen tehdään määrätietoisesti.
Golffiin joskus ollu tuo mielessä http://www.sqsracing.com/produkt/4:4:sqs-sequential-shifter-vw-audi-seat-skoda
kun se kävisi ihan normihampaiseen laatikkoonkin.
Comment
-
Comment
-
Tuossa linkki Kimtech:n 016 laatikon äänimaailmaan ->https://www.youtube.com/watch?v=_CcbA2ufKRE
Tuossa vaihdetaan kytkimen kanssa, en ole opetellut vaihtamaan ilman kytkintä. Eikä hupi ajelussa ole niin sadasosasekuntien päälle.
Katuautoon en kyllä minäkään moista suosittelisi. Suorakytkentä vaatii määrätietoista vaihtamista, käyttipä kytkintä tai ei, muuten keppi lyö kynsille. Nätisti vaihtamalla saa aikaiseksi vain turhaa rutinaa ja saattaapa laatikko hylkiä pykälää.
Ilmeisen kestäviä ovat olleet nämä Kimtechin laatikot, olen kuullut yhden laatikon rikkoutuneen, mutta siinä taisi mennä reilusta vauhdista pakki päälle. Siirtäjistä katkeilee joskus putkisokkia, mutta sinnehän voi vaihtaa vahvempaa sokkaa.
Comment
-
Olinko eka ? :)
Pientä hienosäätöö vielä.. sitten veättää.
http://www.youtube.com/watch?v=tB4ka0WYV_U
Comment
-
Vieras
Mitä tuollainen PAR:n setti maksaa?
Meinaan vaan että jos puhutaan *itusti tonneja niin saisi se kestääkkin rääkkiä.
Comment
-
Siinä on vissiin käyny vanhanaikaisesti, kun eivät ole ohentaneet tuota akselia boorituksen jälkeen kuten orkkisaskien uudemmissa revisioissa. Silloinhan siinä käy justiinsa noin, että ohuimmasta kohtaa antaa myöden kun akseli ei pääse joustamaan riittävästi.
Comment
-
Ei ihan mahottoman paha homma olis FEMittää tuollainen akseli ja todeta että mikä on teoreettinen maksimivääntömomentti. Eivät kyllä tuolla näköjään anna mitään speksiä sille, että paljonko pitäisi kestää.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viestiNoissa Drag Race hommissa ei taida mikään kestää niitä tuhansia newtoneita. Yksikin "väärä" lähtö niin akselit mutkalla oli tekijänä kuka tahansa.
Comment
-
Ei se sitten kestänyt. Hono kertokoot tänne lisää, varoitukseksi muille. Ps: kunnon kuvat olisi kivoja.
http://youtu.be/V_rdv9VZMlY
Hah, hyvät lopputekstit! Tätähän minä vähän arvuuttelin siinä suorakytkytopicissa. Käypäs kertomassa sinne miten pelasi että jää talteen ja muille tiedoksi.
Mitä PAR-engineering tuosta tuumasi?
Comment
-
IMSA Sipoo paksumpi kytkinakseli valmis ja koeajettu kylmillä syksyn asfalteilla. Pitoja ei vaan oikein ollut vaikka ahtoja oli vain 2,2bar.
Chevyn spooreilla (Skyline taitaa olla sama), pitäis kestää laskennallisesti 50 pinnaa enemmän kuin PAR:n katkennut.
Loput laatikosta vielä PAR:n kamaa (pinion-akseli, 3-4-5-6 rattaat ja kytkentäholkit).
Jos kiinnostusta voidaan mahdollisesti alkaa tekemään koko suorakytkentälaatikkoa järkevään hintaan (n.4000-5000€)?
(PAR:n katkennut ja ehjä vieressä):
Australiasta (PAR) tuli muuten viesti pari päivää sitten että paketti lähtenyt Suomea kohti? Jos sieltä tulee paksumpi kytkinakseli mistä se mulle kuvia lähetti pari kuukautta takaperin niin hieman mainettaan pelastaa.
Mutta ei pelasta sitä että pilasi mun tän kesän ajelut.
Race ready:
Comment
-
PAR:n paketti tuli eilen ja paksumpi akselihan sieltä tuli. Ja vielä jopa samoilla välityksillä kuin katkennut ohuempi:
Pakko sillain nostaa hattua että lähetti akselin vaikka en sellasta edes pyytänyt. Jossain siellä paskan jauhamisen takana on vissiin asiakaspalvelijakin.
Katotaan mitä ton kanssa nyt tekee.
Comment
-
Olikos tätä bongattu vielä täällä? https://www.don-octane.de/Differentialsperren/Kupplungskits-351/
Comment
-
Terve!
01e laatikoista ei ole kokemusta mutta porschen ratapuolelta olen ollut laatikkojumpassa mukana. Porscheissahan käytetään suomessa kahta laatikkoa, "alkuperäinen" alkuperäisien kuorien sisään rakennettua ja quaifen valmistamaa missä on quaifen kuoretkin. Quaife on parempi kestävämpien/jäykempien kuorien vuoksi.
Auton kyydissä olleena voin sanoa että ääni ei ole älytön, ei läheskään yhtä kova kun ekalla sivulla olevassa bemarissa. Ja kyllä, laatikko pitää karun kolinan vapaalla ollessa.
Toiseksi, kuten edellä mainittu laatikon käytön täytyy olla määrätietoista ja voin kuvitella kuinka epämukavaa olisi ajaa tieliikenteessä moisella. Vääränlainen käyttö koituu ennemmin tai myöhemmin tuhoon.
Laatikon huonoina puolina on myös huoltovälit ja huollon hinta joka maksaa melkein uuden laatikon hinnan, riippuu missä huoltaa. Mitä paremmin huoltaa/shimmaa, sitä kauemmin sillä voi ajaa. Paras huolto tietysti maksaa, esim. M-Sportilla possun lootan huolto oli muistaakseni 20-30k€. Toki ratakäytössä laatikko on kovemmilla kun ajetaan leveillä slickseillä ja kitkalukolla. Öljyjä vaihdellaan usein, joka kerta tulee mujua öljyn mukana ja se on "normaalia".
Paksu pussi täytyy olla jos tahtoo suorakytkyllä ajaa, nopea ja hienohan tuollainen on käyttää kun oppii. Jos itsellä olisi harraste rata-auto, haluasin ehdottomasti kytkyn vaan ei pussi anna myöten. Kiitos ja anteeks.
Comment
Comment