Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 bensapumppu ja -suodatin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 bensapumppu ja -suodatin

    Missä sijaitsee S4 bensapumppu ja -suodatin? Onks vaikeet vaihtaa? Onks kellään hintatietoo?

    Onko tietoo käykö A4:n suodatin?
    Viimeksi muokannut jukrav; 1.10.2008, 13:34.

    #2
    Pumppu on tankin sisällä, ja suodatin tankin ulkopuolella, sen etureunan luona puoliksi piilossa.

    Pumppu on kohtalaisen helppo vaihtaa, mutta hieman inhottava. Sitä varten on oma erikoistyökalu jolla sen voi pyöräyttää irti, mutta onnistuu se käsinkin.

    Suodattimen vaihto vaatii ilmeisesti tankin laskemista hieman alaspäin.

    Comment


      #3
      Tankkia pitäää tosiaan laskea alaspäin. Ja se pultti joka on siinä pangassa joka pitää suodattimen paikoillaan ei varmanakaan aukea. Väännät vain pangan irti tai sahaat pultin poikki.
      Muista laittaa uudet tiiviste rikat kun vaihdat suodattimen. Siis bensa linjaan. Niihin banjoihin.

      Comment


        #4
        Ei pidä välttämättä. Se vedetään sieltä esim isoilla pihdeillä pois ja uusi hakataan varovasti takas. Näin sen itse tein kun eka katsoin että tuohan näyttää perin v-mäiseltä hommalta. Ei mennyt kauaa tuolla pajameiningillä. pulttia en alkanut 9 vuoden suolakylvyn jälkeen aukomaan.

        Comment


          #5
          Helpointa kun löysää niitä tankin pannan pultteja. Ei ole suuri homma 4 kpl pultteja löysäillä kuin ähkiä siinä pikkurakosessa.
          Aika fakiiri pitää olla et sen pultin saa auki :) Tai saishan sen jos se kiinnityspanta olisi metallia ja pultti/mutteri olisi toisesta päästä metalli hahlossa eikä muovisessa.
          Taitaa olla vielä torx kannalla se pultti.

          Comment


          • #6
            A4 quattrossa pultti oli kuusiokolokannalla.

            Omassa autossa sahasin vain pultin rautasahalla poikki siten, että panta ja kierreholkki jäi ehjäksi. Sitten vaan ruuvipenkissä pultinpätkä irti siitä kierreholkista ja uutta pulttia tilalle. Tankin pannat löysäsin auki ja vielä piti laittaa lankunpätkä kampeamaan tankkia alaspäin että sai tarpeeksi tilaa.

            Aika hankalaksi tuo vaihto on tehty mutta ei se mahdotonta ole =)

            Comment


              #7
              Mulla rupesi vuotamaan tuo liitos yksi aamu töihin lähdettäessä. Kävin yhdellä pienellä korjaamolla ja eivät heti ehtineet ottaa autoa => menin merkkiliikeen pikahuoltoon.
              Merkkiliike tappeli puolipäivää itse siellä odottaessa ja tulos oli että banjo jäi vuotamaan. Ei sitten millään onnistunut sen tiiviiksi saaminen.

              Vein ton jälkeen auton sinne pienemmälle korjaamolle. Joku 10 min niillä meni kun irrottivat suodattimen ja saivat banjon tiiviiksi...

              Comment


                #8
                Onkos ässän vakiopumpussa letku millätavalla kiinni ? Banjolla vai letkukaralla ?
                Sillä kyselen jos vaihtaa 044:n, niin siinä tulee banjo liitäntä mahdollisuus mukana (M12x1,5 kierre), että käykä suoraan vai joutuuko karan ostamaan banjon tilalle.
                Viimeksi muokannut Marko77; 14.4.2009, 08:25. Perustelu: tarkennusta..

                Comment


                  #9
                  Elikkäs tarkennusta, orkkis pumpussa on lähtö letkukaralla suoraan ylöspäin, ei banjolla.
                  044 pumpun mukana tulee jatkoholkki, jonka päässä takaiskulla varustettu banjo liitäntä. Otettiin molemmat pois ja tilalle sivulle lähtevä banjo letkukara.
                  Viimeksi muokannut Marko77; 14.4.2009, 09:45.

                  Comment


                    #10
                    Pumpun takaiskuventtiili ei siis mahdu mahdu tankkiin?

                    Comment


                      #11
                      Kyllä se mielestäni olisi mahtunut, ylöspäin siinä on tilaa aika hyvin. Alkuperäisessäkään ei ollut tuota takaiskua, jotenka jätettiin pois. Toinen ja painavampi syy oli, ettei pyhäpäivänä saatu siihen 044 mukana tulleeseen banjoon mistään tulppaa/hattumutteria.

                      Muuten asennus on suht helppo. Vanhan kehikon+pumpun irroitus onnistui kierretangosta taivutellulla työkalulla (hiukan S. muotoinen työkalu). Sen saa kehikon haloihin ja pääsee kääntämään vastapäivään. Uusi kehikko napsahti ihan ilman työkalua paikalleen.
                      Orkkis pumpussa on lattaliittimillä + ja - kiinni. Ja HUOM + on musta johto ja - punainen :)
                      044 pumpussa on rengasliitäntä, jotenka piuhat poikki latan juuresta ja rengasliittimet tilalle, ei tarvinnut johtoja jatkaa.
                      Viimeksi muokannut Marko77; 14.4.2009, 10:01.

                      Comment


                      • #12
                        Takaiskun kanssa mahtuu tankkiin, hyvin siellä oli tilaa, mutta tosiaankin tuo tulppa/hattumutterin saatavuus on arkipäivänäkin miltein mahdotonta, ainakin meilläpäin :)

                        Tuon vanhan kehikon irti otto on hieman työläs vaihe ilman työkalua, itse käsin aukoneena, mutta lähtee se niinkin irti. Uusi kehikko menee nätisti paikoilleen, muistaa vaan katsoa vanhaa kehikkoa poistaessa sen oikean asennon.

                        Marko, joutuuko sahaamaan pitempään käyntiin kun ei oo takaiskua? Eikös orkkispumpussa ole "sisäänrakennettu takaisku"? Saatan olla väärässäkin =)


                        edit. oiskohan tästä apuja, bensasuodattimen vaihtoon ohje (quattro): http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml

                        Comment


                          #13
                          Tuli itsellekin mieleen että onkohan siinä orkkiksessa sisäänrakennettu takaisku ?
                          Kyllä se lähtee käyntiin samalla tapaa kuin ennenkin, en ole huomannut eroa.

                          Comment


                            #14
                            Voihan sinne tankkiin laittaa siihen letkun väliin kiinni takaiskun. Risassa on silleen juuri se. Takaiskuja saa monen kokoiseen letkuun kyllä.

                            Comment


                              #15
                              Täytyy kuulostella muuttuuko starttausaika tässä ajan kanssa. Takaiskun tarkoitus kai on, ettei bensa valu takaisin pumpun kautta tankkiin?

                              Comment


                              • #16
                                Niin minäkin arvelin sen tarkoitusta, onko tuosta muuta haittaa kuin huono käyntiin lähtö? Tai sulla ei ilmeisesti sitäkään =)

                                Comment


                                  #17
                                  Joo hajosi se munkin pumppu tänään :) 044 lähti tilaukseen samantien.

                                  Eli siis 044 pumpun oma takaisinisku mahtuu S4 tankkiin (ei kuulema mahdu rs4 tankkiin blokaten bensanmääräanturin toiminnan) ?

                                  Mikäs tuo hattumutteri homma on ? Mihin tulee ja mistä sen saa ?

                                  Comment


                                    #18
                                    Se tulee ihan siihen pumpun päähän kiinnittämään banjon. Tepolta saa ainakin, ja jostain muualtakin :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Okei :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mahtuu tosiaankin se takaisku, jos sen laitat niin banjot ja hattumutteri ehottomasti tepolta =)

                                        Päivitystä sen verran että toimii tuo omakin katiska ilman sitä taka-iskua, piti ihan kokeilla ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          Toimii myös omassakin ilman takaiskua. Suurimmaksi osaksi lähtee käyntiin kuten takaiskun kanssa. Kerran joutu sahaamaan sekunnin pidempään ja ehkä keskimääräisesti täytyy startata jotain 0,2s pidempään :) tarkkaa mutu tuntumaa..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Juu samaa mutua huomannut, ei liene vaarallista siis =)

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo tulipa vaihdettua, onhan noissa koossa eroa, kuten kuvasta näkyy.

                                              Itsellä kävi niin, että vanhan pumpun jälkeinen bensanpaineensäätimen kohta oli liikaa uudelle pumpulle. Kasteli huolella tulpat ja piti kaikki repiä auki sekä puhaltaa kuivaksi.

                                              Kierroksilla tuo pumppu jaksaa aika eri tavalla kuin vanha kovilla paineilla. Aukiolo aika tippuu +6000 rpm kun vanhalla pumpulla pysyi reilusti 100% :)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #24
                                                Missähän vaiheessa kannattaa huolestua siitä, ettei auto käynnisty bensapumpun vaihdon jälkeen? Pumppu (Bosch 044) vaikuttaa kyllä toimivan (surisee startatessa ja pitemmän starttauksen jälkeen bensakin haisee).

                                                Saattaa olla, että mullakin ässä on kastellut tulpat, joten täytyy kai tänä viikonloppuna purkaa taas ne esille. Viime viikonloppuna en ehtinyt muuta kuin todeta, että ei käynnisty. Ajattelin kuitenkin jo etukäteen kysyä, pystyykö tuossa starttausvaiheessa jotenkin edesauttamaan käynnistymistä, esim. saako painaa kaasua vai onko se ennemminkin pahasta? Miten kauan kerralla uskaltaa sahata käyntiin? Onko B5:ssa muuten joku turva/aikaraja tmv. tuolle käynnistykselle, kun mielestäni startatessa tuli välillä pieniä katkoksia.

                                                Auto on seisonut tallilla muutaman kuukauden ilman akkua. Edellisen käynnistyskerran jälkeen autoon vaihdettu pumpun lisäksi putkisto ja cooleri sekä polttoainesuodatin ja tulpat - konehuoneen puolelta aika moni liitin/anturi on ollut jossain vaiheessa irti, joten en sulje pois noistakaan johtuvia häikkiä. Vikakoodeja ei tullut VCDS Litellä muita kuin 18010 Power supply terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35 - 10 - - - intermittent. Bensapumpustahan vikakoodeja ei tulekaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Bensansuodatin vaihdettu S4:seen.. Ei tarvii irroittaa tankkia yhtään, mahtuu tekemään kyllä!

                                                  Vuoto on vaikea pysäyttää, mutta mulla toimi ainakin Nylon tiivisteet banjojen väliin!

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X