Pitäis farmariauto saada ja jokin tehokas 2000-2002 A6 kiinnostaa. V8 tai 2.7bit taitavat olla ainoat kunnon suorituskyvyllä. Tosta 2.7:ta kyllä löysin hyvin tietoa, mutta 4.2:ta en niinkään ja se tuntuis varmatoimisemmalta. Kulutus vaan epäilyttää, että karkaako se V8:lla ihan älyttömäksi, vai minkäverran teillä nuo V8 A6:set kuluttaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 Avant 2.7bit tai 4.2
Collapse
X
-
Suurilla kilometrimäärillä V8 lienee toistan lienee edullisempi huollettavuudeltaan koska ahtimia, pakosarjoja, letkuja jne... ei tarvitse uusia. Myös automaattilaatikot tuntuvat pysyvän pidempään ehjänä kasin jatkeina. Manuaalilaatikolla BiTukasta saa taas kiitettävästi voimaa pelkällä lastulla koska ei ole rajoitustarpeita kuten automaatin tapauksessa.
Kumpaakin laatua omistaneena olen keski-äkäistynyt niin että pidän enemmän kasista vaikka ahtoversio enemmän numeroita syöttääkin.
Kulutuslukemat saa kummallakin helposti huonoiksi, kuutosen ollessa hieman pihimpi.
Jos mikään muu ei erota riittävästi laitteita toisistaan, asettele ne järjestykseen vaihteistotoiveittesi mukaan ja lisää neuvotteluun pakoääni...
Comment
-
Comment
-
Omien kokemuksien mukaan v8:lla ei kyllä alle 10 pääse mitenkään päin. Maantie painoitteisessä ajossa semmoinen vähintään 11 keskikulutus on ainakin omassa. Ajotietokone näyttää n 1L pienempää kulutusta kuin todellisuudessa menee. Ihmettelen itsekkin noin suurta kulutusta kun samantehoinen ja 1.500 cm3 isompi jenkki kasi menee vähemmällä.
Edit: varmaan tuo uudempi menee vähemmällä, mutta vanhempi ei.
Comment
-
Omalla kulkineella tällähetkellä keskikulutus ajotietokoneen mukaan 14.6. Ajelut koostuu sixti-fifti pk-seudun työmatka-ajelusta ja isommasta tiestä. Joskus olen pitemmällä lenkillä saanut menemään alle 12 keskikulutuksella. Ja ylöspäin kulutus tosiaankin nousee helposti, alaspäin tuleminen onkin sitten melkoisen vaikeaa.
Comment
-
Missä vaiheessa A6:een tuli suorasytkä? Vai onko se aina suorasytkä V8?
Meinaan kun molemmat, V8:n ABH:n ja A8:n ABZ:n, omistaneena sanoisin tuon vanhemman olevan janoisempi. ABH on vielä jakaja kone.
Silti en A8:ssa saanu kuin 9:llä alkavia todellisia kulutuksia, vaikka moni väitti että sillä pääsee 8:llakin. Eli ehkä polkimen asennolla on väliä.
Manuaali vie varmasti vähemmän ja vanhempana en tiptronickia suosittele edes omien kokemusten ja potentiaalisten ongelmien takia. Pitää olla huollettu laatikko jotta jatkossa otan omaani ja Audi ei suomessa niitä oletuksena huolla huolto-ohjelmissa. Kummasti uusiin tippi ja multi laatikkoihin on 60tkm ohjelma ilmestyny?
Comment
-
Ite kyllä aika nuukasti ajelen. Mitä nyt satunnaisesti "ison" moottorin tuomasta väännöstä nautiskellen =) Oma ajo on kyllä luokkaa 95-98% kylä/taajama pyöritystä. Siksi kai sillä kulutuksella ei niin väliä ookkaan.
Tällä hetkellä keskikulutus ajotietokoneessa 16,7/100km josta 99% kylällä
Comment
-
Kaupat tuli tehtyä 180tkm ajetusta -01 A6 Avant 2.7bt "suomiautosta". Taas tuli kyllä todistettua, että kyllä saksasta sais paremman, kun oli meinaan takalokasuojan kaarissa jo kiveniskemien jäljiltä ruosteenalkuja. Sain kyllä hinnankin niin alas, että on vielä varaa maalata vaikka koko auto, eikä olis silti pahan hintainen.
Viritys tässä kuitenkin kohta alkaa pyörimään mielessä, mutta kannattaakohan noin paljon ajettua enää alkaa lastuttamaan. Vai onkohan noilla kilometreillä niin väliä, kun kuitenkin ollut vakio tähän saakka.
Comment
Comment