Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Avant 2.7bit tai 4.2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Avant 2.7bit tai 4.2

    Pitäis farmariauto saada ja jokin tehokas 2000-2002 A6 kiinnostaa. V8 tai 2.7bit taitavat olla ainoat kunnon suorituskyvyllä. Tosta 2.7:ta kyllä löysin hyvin tietoa, mutta 4.2:ta en niinkään ja se tuntuis varmatoimisemmalta. Kulutus vaan epäilyttää, että karkaako se V8:lla ihan älyttömäksi, vai minkäverran teillä nuo V8 A6:set kuluttaa.

    #2
    On noista koneista forumilla juttua.

    Lyhyesti sanottuna kumpikaan ei ole taloudellisia. Ehkä 2.7bit menis litraa vähemmällä maantiellä? V8:lla pääsee alle 10 maantiellä. Jotkut pääsee 8:lla alkaviin moisella.

    Polkimen käyttö ratkasee. Molemmilla saa menemään paljon.

    Comment


    • #3
      Myös vaihdelaatikko vaikuttaa asiaan suuresti. 2.7bt manuaalilaatikolla on jo ihan siedettävissä kulutuslukemissa, verrattuna automaattiin.

      Comment


      • #4
        Mulla a6 avant Quattro 2.7bt tip.automaatti. Kaupunki ajo 14L/100km, Sekalainen ajo 11.5L/100km, matka-ajo "rauhallisesti" 8.5L/100km. 235/35-19" renkailla.
        Viimeksi muokannut skyhawk; 10.10.2008, 12:56.

        Comment


          #5
          Allekirjoitan Janin kulutukset entisenä biturbo A6 omistajana. Ei se mene millään ainakaan noiden alle =)

          Comment


            #6
            Suurilla kilometrimäärillä V8 lienee toistan lienee edullisempi huollettavuudeltaan koska ahtimia, pakosarjoja, letkuja jne... ei tarvitse uusia. Myös automaattilaatikot tuntuvat pysyvän pidempään ehjänä kasin jatkeina. Manuaalilaatikolla BiTukasta saa taas kiitettävästi voimaa pelkällä lastulla koska ei ole rajoitustarpeita kuten automaatin tapauksessa.
            Kumpaakin laatua omistaneena olen keski-äkäistynyt niin että pidän enemmän kasista vaikka ahtoversio enemmän numeroita syöttääkin.
            Kulutuslukemat saa kummallakin helposti huonoiksi, kuutosen ollessa hieman pihimpi.
            Jos mikään muu ei erota riittävästi laitteita toisistaan, asettele ne järjestykseen vaihteistotoiveittesi mukaan ja lisää neuvotteluun pakoääni...

            Comment


              #7
              ajotietokoneen mukaan ,olen manuaalin saanut menemään rauhallisella ajolla 7,5L/100km , automaatin 9,0L/100km

              Comment


              • #8
                ajotietokoneen mukaan ,olen manuaalin saanut menemään rauhallisella ajolla 7,5L/100km
                Sehän menee jo höyryillä, oma ajotyyli ei ole koskaan vienyt alle 8,3 litran satasella vaikka sukkasillaan olin ajavinani.

                Comment


                  #9
                  Tuolla myös käsitelty A6:n moottorivalintaa:

                  http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=65749

                  Comment


                  • #10
                    Alkaako olla paljon remonttia tiedossa, jos ostais tollasen 2.7bit:n jossa on mittarissa yli 170tkm. Saattais olla yksi tiedossa minkä historian tiedän, suomiauto, ei ole viritetty ja on huolellisesti pidetty.

                    Comment


                    • #11
                      Omien kokemuksien mukaan v8:lla ei kyllä alle 10 pääse mitenkään päin. Maantie painoitteisessä ajossa semmoinen vähintään 11 keskikulutus on ainakin omassa. Ajotietokone näyttää n 1L pienempää kulutusta kuin todellisuudessa menee. Ihmettelen itsekkin noin suurta kulutusta kun samantehoinen ja 1.500 cm3 isompi jenkki kasi menee vähemmällä.
                      Edit: varmaan tuo uudempi menee vähemmällä, mutta vanhempi ei.

                      Comment


                        #12
                        Allekirjoitan aika hyvin noi Markon ajatukset. Oma on tipillä ja maantiellä voi keskikulutus talvinopeuksilla tuossa 10:ssä tai karvan alle. Ei paljoa.

                        Comment


                        • #13
                          Omalla kulkineella tällähetkellä keskikulutus ajotietokoneen mukaan 14.6. Ajelut koostuu sixti-fifti pk-seudun työmatka-ajelusta ja isommasta tiestä. Joskus olen pitemmällä lenkillä saanut menemään alle 12 keskikulutuksella. Ja ylöspäin kulutus tosiaankin nousee helposti, alaspäin tuleminen onkin sitten melkoisen vaikeaa.

                          Comment


                            #14
                            Missä vaiheessa A6:een tuli suorasytkä? Vai onko se aina suorasytkä V8?
                            Meinaan kun molemmat, V8:n ABH:n ja A8:n ABZ:n, omistaneena sanoisin tuon vanhemman olevan janoisempi. ABH on vielä jakaja kone.

                            Silti en A8:ssa saanu kuin 9:llä alkavia todellisia kulutuksia, vaikka moni väitti että sillä pääsee 8:llakin. Eli ehkä polkimen asennolla on väliä.

                            Manuaali vie varmasti vähemmän ja vanhempana en tiptronickia suosittele edes omien kokemusten ja potentiaalisten ongelmien takia. Pitää olla huollettu laatikko jotta jatkossa otan omaani ja Audi ei suomessa niitä oletuksena huolla huolto-ohjelmissa. Kummasti uusiin tippi ja multi laatikkoihin on 60tkm ohjelma ilmestyny?

                            Comment


                              #15
                              AEC-kasissa on ainakin vielä jakajat, se on varmaankin viimeinen.

                              Pienin mun tankkaamalla mittaama kulutus on 11,8, ihme säästöpossuja teillä, jos alle kympin olette päässeet... :) Jos kohta ajotapa ei ehkä ole se kaikkein nuukin mulla.

                              Comment


                                #16
                                Ite kyllä aika nuukasti ajelen. Mitä nyt satunnaisesti "ison" moottorin tuomasta väännöstä nautiskellen =) Oma ajo on kyllä luokkaa 95-98% kylä/taajama pyöritystä. Siksi kai sillä kulutuksella ei niin väliä ookkaan.

                                Tällä hetkellä keskikulutus ajotietokoneessa 16,7/100km josta 99% kylällä

                                Comment


                                  #17
                                  Eikös moisia lukemia kaupingissa tuon V8:n pitäskin viedä? Suht nätisti pääset :)

                                  Sitku tulee ne talvikelit, niin kulutus saataa hetkittäin pompsahtaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaupunki kieuputuksella menee oma kasi 22 mittarin mukaan, matkalla pääsee hieman 10 alle.

                                    Comment


                                      #19
                                      Aika kaupunki riippuvaista tuo "kaupunkikulutus". Esim. Mikkelissä ei juuri pitkiä matkoja pääse keskustassa rullaamaan ilman pysähtelyä, ja nopeudet muutenkin pieniä, mikä taas ei ole kaikkein taloudellisinta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tämä kyllä ihan totta, aika paljon kaasua ja jarrua peräkkäin..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kaupat tuli tehtyä 180tkm ajetusta -01 A6 Avant 2.7bt "suomiautosta". Taas tuli kyllä todistettua, että kyllä saksasta sais paremman, kun oli meinaan takalokasuojan kaarissa jo kiveniskemien jäljiltä ruosteenalkuja. Sain kyllä hinnankin niin alas, että on vielä varaa maalata vaikka koko auto, eikä olis silti pahan hintainen.
                                          Viritys tässä kuitenkin kohta alkaa pyörimään mielessä, mutta kannattaakohan noin paljon ajettua enää alkaa lastuttamaan. Vai onkohan noilla kilometreillä niin väliä, kun kuitenkin ollut vakio tähän saakka.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Onnittelut.

                                            Onko sedan vai avant? Manuaali vai tippi?

                                            Kyllä sinne uskaltaa lastun laittaa. Kannattaa myös muistaa, että se halvin ei ole se paras.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Avant manuaalilaatikolla. lisäsinkin auton tiedot noihin omiin tietoihin. Jos lastutan niin varmaan menen Hariselle, että tulee penkitys samalla ja näkee että on säädöt kohdillaan.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X