Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS6 kanssa tähän asti koettua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS6 kanssa tähän asti koettua

    Tänään tuli tutkailtua auton alle.
    Öljypohjan tiiviste näyttäisi vuotavan
    ja öljypohja oli muutenkin osittain melko ruostunut.
    Pitäisiköhän hommata uusi tilalle vai hioa ja maalata vanha?
    Tiivistettä ei varmaan varaosana saa?

    Jokatapauksessa öljyt tuli vaihdettua, vaikka tarvikesuodatin oli vääränlainen. Liian pieni kierre. Väittivät myyneensä noita kyseiseen
    rassiin ja myyjän mukaan on ainoa, minkä järjestelmä tuntee.
    Lisäksi tuo suodatin oli puolet lyhyempi kuin orkkis..?
    Oli pakko laittaa tuo vanha takaisin.

    Moottorilta perään päin putkistossa ensimmäiset "hormit". Katitko? (Pahoittelut, en tunne pahemmin tekniikkaa.. )
    Vasemmanpuoleisessa näytti olevan jotain mahdollisesti punertavaa
    öljymäistä nestettä. Ei mielestäni haissut millekään.

    Samoilta kohdilta toiselta puolelta pudotteli täplällisen vettä maahan.
    Ilmastoinnin kondenssivesi?

    Tyhjäkäynti aaltoilee hieman. Minusta öljynvaihto + RVS auttoi vähäsen..
    Voi olla kuvitelmaa :) (Koneessa 3 vuotta samat öljyt) (6000km)

    Kolmosvaihde (manuaalilaatikko) pitää minusta pientä "ulinaa",
    jota ei muista vaihteista kuulu.
    Lisäksi pakki on jotenkin puhdittoman tuntuinen ja nykivä..
    Muuten vaihteisto toimii hyvin.
    Tähän auttanee varmasti öljyjen vaihto.

    Ilmeisesti perästä kuuluu kolahdus kun lähtee pakittamisen
    jälkeen ajamaan eteenpäin.

    Vasemmalle käännyttäessä kuuluu pieni kolahdus etupäästä.


    Tällaista olen tähän asti havainnut moottorin ja voimansiirron osalta.
    Ilmastointi tuntuu olevan myös hieman tottelematon, mutta se ei kuulu tänne.
    Viimeksi muokannut jasso; 28.9.2008, 01:21. Perustelu: Tiivistetään turhia tyhjiä rivinvaihtoja.

  • #2
    Öljypohjan tiiviste näyttäisi vuotavan
    ja öljypohja oli muutenkin osittain melko ruostunut.
    Pitäisiköhän hommata uusi tilalle vai hioa ja maalata vanha?
    Tiivistettä ei varmaan varaosana saa?
    Tarkista, ettei ole öljypohja ruostunut puhki ensimmäiseksi. Ei mitenkään harvinaista jos näin on käynyt, samalla uusi tiiviste. Tiivisteen saa varaosana, mutta näistä tavallisista
    varaosaputiikeista ei oikein löydy näihin ässiin oikeastaan mitään osia, joten
    suosittelen edelleenkin kääntymään kerhon varaosakanavan puoleen.

    tarvikesuodatin oli vääränlainen.
    Hae seuraavaksi marmorilta (merkkiliike). Maksaa pari euroa enemmän kuin tarviketötterö ja tulee oikeanlainen.

    Moottorilta perään päin putkistossa ensimmäiset "hormit". Katitko? (Pahoittelut, en tunne pahemmin tekniikkaa.. )
    Vasemmanpuoleisessa näytti olevan jotain mahdollisesti punertavaa
    öljymäistä nestettä. Ei mielestäni haissut millekään.
    Katalysaattorit, kyllä. Punertava neste voi olla pakkasnestettä, jos punaiset, tai ATF:ää, jos sitä on laitettu hydraulijärjestelmään. Tarkista
    säiliöistä. Vaihdeloota voi myös tihkua jostain.

    Joku saa kirjoittaa loput :)

    Comment


    • #3
      Ei ole ruostunut puhki kuitenkaan. Vuoto tulee selvästi apparin puoleisesta päästä..
      Kiristin varovasti noita pultteja, vaikka tuskinpa tuo auttaa..

      Kyllä varaosaliikkeistä löytyy ihan mukavasti osia;
      kaikki suodattimet löytyy (no tuo öljynsuodatin on vähän niin ja näin)
      jakopään osat, alustan osiakin löytyy.

      Joo tuli huomattua AAkolmosen kanssa, että marmorin suodattimet
      ei paljoa enempää maksa..

      Epäonnen maanantai. Auto jäi tielle.

      Vaihteet eivät mene päälle kytkin pohjassa,
      tai ainakaan kovin helposti. Ei uskalla moottori käynnissä
      kokeilla.

      Kytkin ylhäällä vaihteet menevät päälle, auto sammuksissa.

      Ihmettelin aamulla lähtiessäni, kun kytkimen liikerata oli kovin pieni.
      Ja kytkin otti tosi alhaalla. Vilkaisimme asiaa myöhemmin ja kytkinpoljin
      oli puolessavälissä; nostamalla sen sai "pykälästä" ylös. Parin pumppaamisen
      jälkeen kytkin toimi taas normaalisti.
      Kaverini testasi kytkintä ajolenkillä. Kuulemma nypytti hieman, mutta
      liikerata oli normaali, eikä ottanut niin alhaalla, että olisi loppu.
      Kymmenisen kilometrin lenkin jälkeen ei enää mennyt vaihteet päälle.
      Rullasi kuulemma vapaalla hyvin, mutta 5. 6. vaihteelle vaihdettaessa
      töksähti vastaan. Sitten teki stopin.

      Korjaaja epäilee työ tai pääsylinteriä. Itse en moisista mitään ymmärrä..
      Mitään vuotoja ei ole havaittu, eikä nesteitä ole hävinnyt säiliöstä.

      Onko muuten pahassa paikassa nuo sylinterit, korjaajaa ajatellen?
      Pystyykö kytkimen kuntoa tarkistamaan mistään?
      (Kuulemma joissain mersuissa on tarkistusreikä olemassa)
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 29.9.2008, 17:28. Perustelu: Yhdistetty. Älä käytä entteriä rivinvaihdossa. Vaihto/rivitys tapahtuu automaattisesti.

      Comment


      • #4
        Hakua pikaisesti käyttäen löytyi tämä:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...hlight=pohjaan ja sitten vielä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...interin+vaihto

        Comment

        Working...
        X