Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupé quattro vm-89 2,2 10v koneen vaihto 2,2 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupé quattro vm-89 2,2 10v koneen vaihto 2,2 20v turbo

    No niin yritin tuota hakua jo mutta ei oikein tyhjentävää vastausta löytynyt.

    Elikkä autoni siis on coupe quattro vm-89 kone 2,2l 10v(kv?) ja tarkoituksena olisi vaihtaa tilalle, myyjän mukaan 2,2l 20v turbo kone. Kone on kesken jääneestä etuveto projektista.

    Konttorille tuossa jo soitin ja siellä olivat sitä mieltä että oikeastaan ei tarvitse muuta kun luotettava todistus mallisarjan sisäisestä erosta. Sekä teho lapun.
    Eli mistä nämä erot saisi, ainakin katsastus mies meinasi että maahantuoja ei nykypäivänä niitä tahdo antaa.

    Ja mitä kaikkea osaa tuohon sitten mahdollisesti pitää vaihtaa?
    Johto sarjat ecut ja muut hilppeet pitäisi olla luovuttaja autossa paikallaan.

    Auttakee tyhymää. :)

    #2
    Alotapa tästä
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=62424

    Hyvä hakusana lienee "vertailumalli".

    Ohjatun oma-aloitteisuuden jälkeen voit kysyä lisää, jos jää aukkoja. Kaikkiin kaipaamiisi tietoihin on kyllä vastaus tällä foorumilla jo olemassa.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia avusta nyt olenkin jo paljon viisaampi.
      Eli vaihtoon ilmeisesti menee
      -etujarrut
      -etutolpat
      -etutukivarret
      Tuota takavakaajaa hieman ihmettelin kun mielestäni se tuosta omasta löytyy, en kyllä aivan sata varmasti takuuseen mene on sen verran aikaa kun on tuolla auton alla tullut oltua.
      Olikohan sitten vielä jotain muuta??

      Sitten vielä tuolla vagcat.com:ssa yritin katsoa noita eroja ja en abs:tä löytänyt mitään mainintaa kv moottorin yhteydessä mutta nekin autosta löytyy, eli onkohan tuo sitten kv?
      Kannen räjäytyskuvan perusteella se kuitenkin kv olisi..

      Tulevasta koneesta selvisi sen verran että alakerta on 2,3ng ja kansi ilmeisesti aby koneesta jos se nyt mitenkään muuttaa tätä savottaa?

      Kiitos ja anteeksi jo etukäteen.
      Viimeksi muokannut Juha.H; 26.9.2008, 01:13. Perustelu: kirotus virheitä

      Comment


        #4
        ainakin männät menee vaihtoon,jos alakerta on ng.

        Comment


          #5
          NG on sitten 82,5mm porauksella ja 3B (kuin myös KV) 81mm. Tulee pidemmän päälle halvemmaksi, kun ostat kokonaisen 20vt moottorin etkä rakennussarjaa.
          KV:n ja NG:n erottaa ihan pikavilkaisulla imusarjasta. KV:ssa pienempi ja NG:ssä melko iso venakopan päälle kaartuva ja taisi olla valussa jotain auditekstiä tms päällä.
          Etuvakaaja vielä vaihtolistalle.
          Konttorista riippuen saattavat vaatia vaihteiston vertailumallista eli S2:n ARV:n. Sitäkautta menee myös vetarijumpaksi. Etunilkat S2:ssa isommilla laakereilla. Taasen konttori/leimarikohtaista mitä vaativat.

          Comment


            #6
            mulla olis ylimääräinen 20vt alakerta jos tarvetta ilmenee.

            Comment


            • #7
              Minäpä laitan tuon tekstin minkä myyjä minulle kirjoitti niin voi viisaammat kertoa onko tuo ihan hullu viritys.

              Kone rakennettu ng lohkoon. Kaikki muu on uutta paitsi männät jotka on
              tehty itse jyrsimällä niihin kolot jotka venttit vaatii. Männän renkaat
              luonnollisesti uusittiin. Kampuran liuskat uusittiin, lohko höylättiin
              ja hoonattiin kun muuten hyvä, niin ja kevyt teräs harjaus lämpö
              mattamustaa päälle. Kansi Höylättiin ja koeponnistettiin. Kaksi pako
              venaa uusittiin ei siksi et ois ollu vikaa vaan ne puuttu. venttiilien
              hydrauli painimet uusittiin kaikki. Metallinen kansipahvi kun ei enää
              saa kun parasta sama kampuran liuskojen kanssa. Ainut mikä itseä jäi
              epäilyttään on noi männät uskon kutenkin että vakiot kestää helposti.
              Suurena apuna työssä oli kokkolan moottorihiomo, jonne jäikin
              suhteellisen paksu nippu paperia. Päästötodistus koneeseen löytyy.
              Koneesta puuttuu joko puolat tai sytytys vahvistimet. Eli ajatteli
              käyttää 1,8t: puolia, nämä on todettu hyvin toimiviksi ja edullisiksi.
              Orkkis puolat mulla on mutta sytytys vahvistimet puuttuu.

              Tuosta takavakaajasta vielä sen verran että jos sitä ei ole niin miksi ei riitä pelkkien tolppien vaihto, kun eikös se niihin kuitenkin kiinni tule?
              Pitää vkl:na yrittää kontata tuonne auton alle ja tarkistaa löytyykö sitä takavakaajaa.
              Viimeksi muokannut Juha.H; 26.9.2008, 11:27.

              Comment


                #8
                Pitää se vakaaja kelkkaankin saada kiinni ja ei löydy sun autosta ellei takakelkkaa ole vaihdettu. Tuli vasta kesken 90 mallivuoden se vakaajamallin kelkka ylipäänsä tarjolle.

                Suhtaudun loivasti epäillen ng-männillä tehdyn hyvyyteen, mutta voihan se toimiakin.

                Comment

                Working...
                X