Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua jakopään kanssa 80 1.8E

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apua jakopään kanssa 80 1.8E

    Vesipumpun vaihdon yhteydessä vaihdoin samalla jakohihnan, mutta
    jakopään hihnan vaihdon yhteydessä meni jako vähän pieleen. Miten se tarkelleen saisi kohdalleen. Merkit löytyi kaikista kolmesta rattaasta ja on tiedossa suunnileen miten ne tulee olla, mutta

    Miten päin tämän hihnapyörän tulisi olla

    http://img527.imageshack.us/my.php?image=jakop2zc9.jpg

    tässä.

    http://img527.imageshack.us/my.php?image=jakop1zm6.jpg

    Tuli tuo otettua irti. Eikä tullut katsottua miten se siinä oli. Vaihtoehtojahan on neljä. Vai löytyykö tuosta mitään merkkiä?

    http://img142.imageshack.us/my.php?image=jakop3bp3.jpg

    Merkkienhän pitäisi tulla noin?

    #2
    Pulttijako ei täsmää kuin yhdessä asennossa.

    Kampuran merkkiä on parempi tarkastella vauhtipyörältä.

    Comment


    • #3
      Noniin löyty ratkaisu siihenkin , mutta miten sitten kun se hihnapyörä on pienemmällä rattaalla. Eli pyörähtää kahdesti kun muut kerran. Onko sillä merkitystä, kun asetteleen jakoa kohdalleen.

      Comment


        #4
        Ei ole väliä kunhan merkki on kohdallaan.

        Comment


          #5
          Kunhan et tarkasta niitä merkkejä puolessa välissä kampiakselin kierrosta.

          Comment


            #6
            Eihän se ole etes mahdollista.

            Comment


            • #7
              Nyt on auto taas kunnossa. Aluksi ei lähtenyt käyntiin ,kunnes huomattiin että nokka-akselin hammaspyörässä on merkki sekä etu- että takapuolella eri kohdassa. Takapuolen merkin kun laittoi kuvan osoittamaan kohtaan niin alkoi pelittää.

              Comment


                #8
                Etupuolen merkkeihin ei saa kiinnittää huomiota, vaan nimenomaan tehdä se sen takamerkin mukaan. Ensikertaa varten hyvä kikka on tehdä oma merkki ennen jakopään purkua nollakohtiin. Ei mene sekaisin.

                Ja kyllä se on mahdollista tarkistaa jako puolesa välissä. Nokka-akselin merkki vain kohdilleen ja vauhtipyörän merkkiä etsimään. Sitä kun koko päivän on rempannut ja illalla pyörittelee tarkastuskierroksia, voi noinkin typerästi päästä käymään :)

                Comment


                • #9
                  Nyt koeajojen jälkeen vikana on nykiminen tasakaasulla ajettaessa. Samantapaista nykimistä on ollut ennekin, mutta loppui silloin lähes kokonaan virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdolla.
                  Tänään vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen. Ei vaikutusta.
                  Voisiko ajoitus olla pielessä. Kone tuntuu kyllä käyvän samanlailla kuin ennenkin.

                  Comment


                    #10
                    Sytytyksen ajoituksen vois tarkastaa.

                    2 hammasta pielessä oleva jako tekee jo koneesta aika laiskan. Kannattaahan se tarkistaa.
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.9.2008, 22:53. Perustelu: Kirjoitusvirhe

                    Comment


                    • #11
                      Missähin kohtaan tarkalleen nokka-akselin merkki tulisi olla?

                      Comment


                        #12
                        Venttiilikopan (ylä)pinnan tasossa (siis se reunan taso, jossa on mutterit). Tarkempaa määritelmää sille ei ole, mutta yhden hampaan siirto jompaan kumpaan suuntaan kyllä siirtää merkin selvästi yli tai alle venttiilikopan pinnan tason.

                        Comment


                        • #13
                          pitääpä heti huomenna tarkastaa tuliko se juuri siihen.

                          Comment


                          • #14
                            Nyt kun autolla on ajettu jonku verran huollon jälkeen niin näyttä, että bensan kulutus olisi noussut. Ennen keskikulutus kaupunkiajossa n. 10 l / 100 km nyt n.12l /100 km. Autoon vaihdettu lisäksi tulpat, tulpanjohdot,ilmansuodatin,polttoainesuodatin,virr anjakajan kansi ja pyörijä.
                            Auto käy hyvin tai ainakin paremmin kuin ennen.

                            Comment

                            Working...
                            X