Auto pomppas katsastuksesta päästöistä. Lambda oli 1.05 ja CO:ta 50 >2000rpm mittauksessa.
Nyt olen tehnyt jo aika paljon, enkä ole löytänyt vikaa joten jotain vinkkejä tarttis:
-Vaihdettu bensanpaineensäädin 3 bariseen(katsastuksessa oli 4bar ja 3bar ecu)
-Suuttimien o-renkaat vaihdettu
-Imusarjan lämpöanturi putsattu
-Kaikki ahtoputket kiristetty
-Maf putsattu(myös liitin) (Ei raaskis ostaa uutta kokeiltavaksi kun en tule ajamaan maffin kanssa)
-Dumppi poistettu kokonaan, tilalla putki missä ei dumpin lähtöä ollenkaan(tarkoitus ajaa ilman maffia kunhan sinne asti pääsen, ja kun entinen omistaja oli jo tollasen ostanut, siksi dumppi)
Ominaisuuksia/vikoja:
-Widebänd pomppii tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajaessa 14.7-16 välilä, kokoajan kuitenkin tuntuu olevan yli 15.3.
Kun taas antaa vähän enemmän kaasua(esim ahdoilla ajaessa tai ylämäkeä isolla vaihteella jyrätessä) niin widebandi pomppaa samantien 10.0:aan mihin asteikko loppuu.
Pintakaasulla siis melkosen laihalla ja kaasulla sairaan rikkaalla. Tulpista näkee että käy aivan liian laihalla. Tästä jotenkin tulis imu/ahtovuoto mieleen.
-Sammuu välillä kun päästää kaasun, esim liikennevaloihin tultaessa jos ei tule pitkällä moottorijarrulla
-Ei tiedä mitä tehdä jos kiihdyttää esim täyskaasulla ja päästää yhtäkkiä kaasun vaikka puoleen väliin. Hävii ahdot hetkeksi täysin ja sitten rykäsee saakelisti.
-Maffin irrotus tyhjäkäynnillä vaikuttaa, yksin kun testailin niin ei tullut mittarille juostua joten lambdasta ei tietoa. Tarkoitus testata uudelleen nyt kun ulkona on valosaa.
Autoon tehty täysi moottoriremontti, oireilli jo ennen tota remonttia samalla tavalla. Silloin ei ollut widebändiä ja epäilin dumpin syyksi kun sammui valoihin yms. Nyt kuitenkin ilman dumppiakin tekee täysin samaa.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kaasuläpän potikkaa, tuntuu että tyhjäkäynnin kytkin ottais vasta kun kaasua on jo vähän enemmän kuin pitäis.
N75:sen toimintaa en ole testannut, taidan laittaa tilalle "hanan".
Nyt olen tehnyt jo aika paljon, enkä ole löytänyt vikaa joten jotain vinkkejä tarttis:
-Vaihdettu bensanpaineensäädin 3 bariseen(katsastuksessa oli 4bar ja 3bar ecu)
-Suuttimien o-renkaat vaihdettu
-Imusarjan lämpöanturi putsattu
-Kaikki ahtoputket kiristetty
-Maf putsattu(myös liitin) (Ei raaskis ostaa uutta kokeiltavaksi kun en tule ajamaan maffin kanssa)
-Dumppi poistettu kokonaan, tilalla putki missä ei dumpin lähtöä ollenkaan(tarkoitus ajaa ilman maffia kunhan sinne asti pääsen, ja kun entinen omistaja oli jo tollasen ostanut, siksi dumppi)
Ominaisuuksia/vikoja:
-Widebänd pomppii tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ajaessa 14.7-16 välilä, kokoajan kuitenkin tuntuu olevan yli 15.3.
Kun taas antaa vähän enemmän kaasua(esim ahdoilla ajaessa tai ylämäkeä isolla vaihteella jyrätessä) niin widebandi pomppaa samantien 10.0:aan mihin asteikko loppuu.
Pintakaasulla siis melkosen laihalla ja kaasulla sairaan rikkaalla. Tulpista näkee että käy aivan liian laihalla. Tästä jotenkin tulis imu/ahtovuoto mieleen.
-Sammuu välillä kun päästää kaasun, esim liikennevaloihin tultaessa jos ei tule pitkällä moottorijarrulla
-Ei tiedä mitä tehdä jos kiihdyttää esim täyskaasulla ja päästää yhtäkkiä kaasun vaikka puoleen väliin. Hävii ahdot hetkeksi täysin ja sitten rykäsee saakelisti.
-Maffin irrotus tyhjäkäynnillä vaikuttaa, yksin kun testailin niin ei tullut mittarille juostua joten lambdasta ei tietoa. Tarkoitus testata uudelleen nyt kun ulkona on valosaa.
Autoon tehty täysi moottoriremontti, oireilli jo ennen tota remonttia samalla tavalla. Silloin ei ollut widebändiä ja epäilin dumpin syyksi kun sammui valoihin yms. Nyt kuitenkin ilman dumppiakin tekee täysin samaa.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kaasuläpän potikkaa, tuntuu että tyhjäkäynnin kytkin ottais vasta kun kaasua on jo vähän enemmän kuin pitäis.
N75:sen toimintaa en ole testannut, taidan laittaa tilalle "hanan".
Comment