Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 4.2 virranjakajan osien salat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 4.2 virranjakajan osien salat

    Nyt törmäsin siihen ettei esim Boschilta löydy ollenkaan kantta tai pyörijää virranjakajaan. Merkkiliikkeestä löytyy kansi toiselle puolelle, mutta tuntenut pyörijää ollenkaan. Mistä löytyy osat jakajaan?
    Ovat huonossa kunnossa kun tarkistin osat. Ei kait tilanne voi olla se ettei niitä saa vaan mistään?

    #2
    Kansia kyllä saa ongelmitta, pyörijää vain ei virallisesti erillisenä varaosana tunneta.
    Minäkin noita voin toimittaa.

    teppo.kalske@iki.fi

    Comment


    • #3
      Miten tuon pyörijän sitten saa? Kun sekin on aika palaneen näköinen.

      Comment


        #4
        Vaikkapa mallin kanssa varaosaliikkeeseen. Tai sitten katsot mikä bosch-numero pyörijässä on ja sen mukaan googlea tai varaosaliikettä härnäämään.

        Kiinnostaisi muuten kuvat irtonaisesta V8 hall-puolen jakajasta vähän joka suunnasta.

        Comment


        • #5
          Täytyy sitten illalla purkaa kannet pois.

          Comment


          • #6
            Dilemma on ratkaistu osittain. Toinen pyöriä murtui kun yritin irroittaa.
            Eli molemmat pyöriät on liimattu kiinni! Ovat kyllä ihan tavallisen näköiset ja kiinnistyskin näytti normaalilta kun särin sen siihen akselille.
            Boschin varaosa numerot
            Oikean (pelkääjän puoli) kannen numero 1 235 522 446
            Vasemman(kuskin puoli) kannen numero 1 235 522 445
            Kansien numero eroaa vain nähdäkseni sen takia kun suoja muoviin merkitty sylinterien numero. Muuten kannet identtiset.
            Molemmilla puolilla samanlainen pyöriä. 1 234 332 399
            Viimeksi muokannut Marko; 23.9.2008, 19:31.

            Comment


            • #7
              Omastani tuli tänään tutkiskeltua sytkäpuolta. Näkyi olevan joskus vaihdettu kannet ja pyörijä.
              Pyörijän osanumero on sama kuin edellisessä viestissä.
              Kannet ilman numeromerkintää, osanumero molemmissa 1 235 522 419.

              Comment


              • #8
                Pyörijä osanumeron perusteella niinkin harvinainen, että on peräisin Audin 2.0 16v moottorista. Kansi v8:lle uniikki.
                Näin kertoo http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/

                Comment


                  #9
                  Mutta muistaakseni tälläkin foorumilla joku mainitsi, että se V8 kansi käy kyllä tohon 2.0 16V koneeseen ja päin vastoin. Varmaan boschilla oma numero niille merkintöjen takia, mutta tarvikkeena käy sama.

                  Comment


                  • #10
                    Ja kansikin on sama kuin audin 100 mallissa. Eli kaikki rommpeet saat tarvikkeena reilusti alle 100?. Pyörijä on liimattu ja sen joutuu särkemään siihen paikalleen.

                    Comment


                    • #11
                      hoplaa, nonsensé hola !

                      seuraavilla osilla oma on kasaantumassa pikkuhiljaa.

                      motonetin numeroita :

                      pyörijät, audi 80, 10-4892
                      jakajan kannet, golf II, 10-6041
                      tulpat denso, 11-1716

                      ne mustat suojat pitää siirtää vanhasta jakajasta uuteen.

                      Comment


                      • #12
                        Käytetäänpäs nyt tätä vanhaa topiccia hyväksi. Eli mitähän kautta nuo jakajat saisi parhaiten ja helpoiten irti?
                        Ja onko tuo edellisen viestin resepti vielä se millä löytää nuo kannet ja pyörijät ja saa vielä sopimaankin?
                        Ja onko noihin osiin vielä tarkennuksia esim. konekoodeista yms. jos ei-motonet-liikkeestä käy kysymässä?

                        Comment


                        • #13
                          Itselläni ei ole kauankaan aikaa kun vaihdettiin kannet ja pyörijät ja juuri noilla osanumeroilla kävin Moponetistä. Meinasitko koko jakajan repiä irti vai? Kannet saa kyllä vaihdettua sieltä välistä vaikka hivenen ahdasta siellä onkin, varsinkin vänkärin puolella.

                          Comment


                          • #14
                            Tarkoitin tosiaan pelkkiä kansia vaikka jakajista puhuinkin :) Pitääpä ottaa nuo numerot ylös ja käydä tilaamassa.

                            Comment


                            • #15
                              Käytetäänpäs nyt tätä vanhaa topiccia hyväksi. Eli mitähän kautta nuo jakajat saisi parhaiten ja helpoiten irti?
                              Poikittaistuki ja kaikki muovit ilmanputsari kaukaloineen pois. Siinähän ne on jakajat sitten ihan mukavasti näkyvillä.

                              Tuli otettua muutama kuva jakajasta hall-anturia vaihdettaessa, jos jotain kiinnostaa.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #16
                                hirmuisena vinkkinä sitten, noi motonetin tulpat ei ole niin hyvät kuin orkkikset, oma nyhti kun oli ajanut tulpilla vain jonkun ~3000km ja kävi 5-6-7:llä tyhjäkäyntiä. Ero selviää kun vertailee noita ja orkkis-osaa rinnakkain, ihan erilaiset elektrodit.

                                original-teilet sitten marmorilta ja rupes lossi käymään kahdeksalla tyhjäkäyntiä.

                                Comment


                                • #17
                                  Tulpiksi ajattelin laittaa samat kuin tälläkin hetkellä, NGK BUR6EFSZ.
                                  Varaosaliikkeestä kävin kysymässä, 80e koko läjä ja eBaysta vastaava läjä n. 40e
                                  http://www.ebay.co.uk/itm/8-x-NGK-SP...item53da45a611

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse vaihdoin championin tulpat tuohon omaan abh-moottoriin tämän vuoden tammikuussa.
                                    Silloin jäi tulpille hintaa 22.4€ paikallisessa varaosaliikkeessä.

                                    Normaalit tulpat kyseessä ja vehje pyörii hyvin tyhjäkäyntiä.
                                    Sitä aikasemmin oli motonetistä ostetut denson vastaavat, niin eipä ehtinyt olla ongelmia niilläkään.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mä käytin aikoinaan Berun tulppia. Ei nekään tarvikkeena montaa kymppiä yhteensä maksanu ja toimivat ilman ongelmia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Viime keväänä kyselin alkuperäisiä Boschin HGR7KQC tulppia niin varaosaliikkeen kone antoi korvaavaksi tuotteeksi HR7KPP33+ joka on yksikärkinen. Hyvin ovat pelanneet, maksoivat lähemmäs satasen satsi.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X