Tässä on ollut jo niin hyvää tuuria, että listasta ei puuttuisi kuin vielä että ahdin siellä olisi antautunu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 yhden pytyn misfire
Collapse
X
-
Ei se turbo jumissakaan pitäisi olla, kun ei se neste voi niin pahasti niitä siipiä pistää jumiin/tukkoon. Jotenkin silti tuonne turbo-osastolle tuntuisi vika nyt menevän. Jos imuputken otat pois, niin sinne voisi työntää kompuralla ilmaa siiville ja katsoa pyöriikö se herkästi.
Kaipa se silti jotain ahtaisi vaikka toinen ei toimisi ollenkaan. Ei kyllä ihan helpolla tule mitään järkevää mieleen.
Comment
-
downpipet voisi irroittaa loppupäästä ja sitten kone käyntiin.
Halpa testi on nyt käydä heittämässä lenkki pelkillä downpipeillä.
Comment
-
Jos sulla on hukkaportti kokonaan auki (jumissa yms) tai läppä jopa rikkoutunut pois niin enpä usko ahtojen paljoa nousevan. Jos nyt ei tule vikailmoa, vaikka ahdot on nollassa, niin miksi tulisi sittenkään ?
Maffia ei myöskään tule paljoa, kerran ahdot on nolla ja ilmaa ei koneeseen paljoa mene.
Comment
-
Noniin saatiin taas homma eteenpäin, kun auton sai nosturille.
Ensin hukkaporttien testaus paineilmalla ja liikkuivat.
Downpipe irti ja turboa sormettamaan. Jumissahan se oli.
Jonkin verran kun sitä räpläs, niin rupes paikat herkistymään ja lähtihän se pyörimään. Onneksi se jäähdytinnestesonta on senverran hötöstä, että lähti kohtuu voimalla liikkeelle. Nyt tuntuu pyörivän normaalisti eikä välystä tunnu mihinkään suuntaan. Toisen puolen turboon vertailtaessa eroa ei juuri ole.
Laitettiin kone käyntiin tyhjäkäynnille ilman putkia ja kyllähän nuo turbot näytti pyörivän nätisti tuon herkistelyn jälkeen.
Saa nähä kuinka tasapainossa siivet on mutta kait se sit ilmottaa itsestään ulinalla, jos vielä häikkää on.
Tuossa on vielä kuvat turbosta, missä on jäähdytysnestettä ja vertailun vuoksi oletettavasti ehjästä toisen puolen turbosta.
Comment
-
Enää ei ollu nakuttanu katin tyhjennyksen jälkee.
Hitto kun orkkis MAP ei näytä alipainetta, varmaan kuitenkin aika lähellä ylipainetta mentiin, kun pikku painepiikki kuitenkin juuri kaasun päästön aikana kävi.
Kun ei ollut virtausta, niin ei se näyttänyt bensaakaan ruiskuttavan hirveesti logituksen mukaan, joka varmaan vielä suurensi efektiä.
Comment
-
Olisko voinut toinen turbo vuotaa painepuolen takaisin imupuolelle eli systeemi olisi jäänyt kiertämään omaa ilmaansa ?
Pitää kehitää tähän biturboon kunnolliset testaussysteemit, jossa kumpaakin turboa voisi erikseen tutkia eli esim. hukkaportin toiminnan ja turbon tuoton. Onnistuisiko, jos toisen turbon tulppaisi ? Luin juuri lambdasta paljon uutta tietoa, sitä kautta pystyy myös selvittämään paljon, misfiret, imuvuodot tai esim. Maffin perusasetusten virheellisyyden. Näissä siis tutkitaan lambdan antamaa käyrää/ jännitevaihteluita. Maffin perusasetusvirheessä lambda saattaa vielä korjata lambdan yhteen, mutta nollalinjan muutoksesta näkee virheen.
Luin myös nuo Audin misfire-patentit nyt kokonaan, en löytänyt muuta kuin tuon pyörimisnopeuden muutokseen perustuvan diagnostiikan . Tosin on olemassa myös uusi moottorinohajussysteemi , olikohan 2008, joka perustuu myös sylinterin oikeaan paineeseen, mutta sen toiminta jäi epäselväksi.
Comment
-
Nonii, nyt antaa täydet ahdot. Ahdinkin kuulostaa omaan korvaan terveeltä
Uusissa downpipessä ei ole esikatteja joten huijasin esikatin valvontaa, niin että siirsin takimmaiset lambdat pääkattien taakse.
Elsan mukaan myös valvontalambdat säätävät seosta, mitenköhän tuo uudelleen sijoitus vaikuttaa.
The lambda control after catalytic converter serves as a correction control.
→ It corrects slight mixture changes (e.g. enrichment) through the lambda probe before catalytic converter, by maintaining the lambda control for a certain period (dwell time) at the upper / lower point.If the time is in the positive range (e.g. 50 ms), the mixture is made richer. If it is in the negative range (e.g. -50 ms), the mixture is made leaner.
Comment
Comment