Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 yhden pytyn misfire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tässä on ollut jo niin hyvää tuuria, että listasta ei puuttuisi kuin vielä että ahdin siellä olisi antautunu.

    Comment


      Pitää kokeilla käsin, että miten ahdin pyörii. Ei vingu eikä vie öljyä, mutta jumissa se kai voi olla sen möhnän takia, mitä löyty katistakin.

      Comment


        Ei se turbo jumissakaan pitäisi olla, kun ei se neste voi niin pahasti niitä siipiä pistää jumiin/tukkoon. Jotenkin silti tuonne turbo-osastolle tuntuisi vika nyt menevän. Jos imuputken otat pois, niin sinne voisi työntää kompuralla ilmaa siiville ja katsoa pyöriikö se herkästi.

        Kaipa se silti jotain ahtaisi vaikka toinen ei toimisi ollenkaan. Ei kyllä ihan helpolla tule mitään järkevää mieleen.

        Comment


          Ola teki kyselyä jenkkifoorumilla ja jollain oli ollu k03:set jumissa. Liekö ollu myös jäähdytysnestevuoto.
          Harmi kun en pääse nosturille varmaan viikkoon tutkimaan asiaa.

          Comment


          • Minä kun luulin että paineet karkaa kokonaan jos jompikumpi ahdin on rikki(?)

            Comment


              Niin, riippuu miten ne on rikki. Nyt tuntuu jokin olevan tukossa kun ei ilmamassaakaan liiku (kai). Ei tosiaan ujella eikä syö öljyä.

              Jos paineet karkaa, niin ilmamassaahan menee reilusti järjestelmään sisään, mutta ne tulee väärästä välistä ulos.

              Comment


              • Kait se voi besavehkeessäkin olla katti niin tukossa, ettei ilma liiku.
                Dieselissä tuo ei ainakaan mitenkään harvinaista ole.

                Comment


                  Siis OLI, porasin esikatin tyhjäks. Kato kuva tuolta aikaisemmasta postista :)
                  Tosin pääkatti voi kyllä vielä ahistaa, ehkä meidän ilmanpainepistoolitesti ei ollut tarpeeksi hyvä pääkatin virtauksen testaukseen.

                  Comment


                  • Ai niin, olenkin kattonu ton kuvan :) Voihan se pääkatti silti vielä ahistella.

                    Mitäs se turbo tykkää kun tuon tukoksen kanssa on vissiin ajeltukin?

                    Comment


                      Painettahan tosta syntyy pakopuolelle, mutta virtaukset vastaavasti pienenee.
                      Kova paine vois tietty halkasta turbon, mutta luulis kuulevan sitten jo äänestä jos on halki.

                      Comment


                        Sellainen helppo idea tulikin tässä mieleen että downpipet voisi irroittaa loppupäästä ja sitten kone käyntiin. Näkee edes jotenkin onko virtauksissa eroa.

                        Comment


                          Halpa testi on nyt käydä heittämässä lenkki pelkillä downpipeillä.

                          Comment


                            downpipet voisi irroittaa loppupäästä ja sitten kone käyntiin.
                            Tuo me tehtiinkin heti katin tyhjäämisen jälkeen, mutta vain tyhjäkäynnillä ja nopeesti, nii mittavaa eroa ei ollut. Ja tyhjäkäynnillä kone käy nätisti.

                            Halpa testi on nyt käydä heittämässä lenkki pelkillä downpipeillä.
                            Pitää yrittää seuraavan kerran kun pääsee nosturille, toivottavasti naapurit ei häiriinny liikaa äänestä :)

                            Comment


                              Tarkasta myös hukkaporttien toiminta, jos jumittaa auki yms.

                              Comment


                                Sillon luulis tulevan turva-ahdot 0.4 ja MAF-arvon pitäis olla isompi kai, kun kuitenkin ilma virtaa.

                                Comment


                                  Jos sulla on hukkaportti kokonaan auki (jumissa yms) tai läppä jopa rikkoutunut pois niin enpä usko ahtojen paljoa nousevan. Jos nyt ei tule vikailmoa, vaikka ahdot on nollassa, niin miksi tulisi sittenkään ?

                                  Maffia ei myöskään tule paljoa, kerran ahdot on nolla ja ilmaa ei koneeseen paljoa mene.

                                  Comment


                                    Erään insinöörityön mukaan 2.7 bit ahtaa läpät auki noin 0,2 baaria.

                                    Comment


                                      juu, luulis edes vähän menevän paineiden puolellejos vain toisen puolen läppä on jumittanut auki.
                                      Sen takia pidän vielä pienenä mahdollisuutena, että äänenvaimentajaan on jäänyt jäähdytysnestemöhnäpaukku, joka vaikuttaa molempien puolien ahtoon.

                                      Comment


                                      • Mulla riitti kun otti putket irti ennen katteja ja puhalsi paineilmaa putkiin. Kun katit oli tukossa putkenpäästä ei tullut juuri mitään mutta kun katit tyhjennettiin rupes ilma kulkemaan. Huomattava ero.

                                        Comment


                                        • Onko selvinnyt mitään?

                                          Comment


                                            Tällä viikolla ollu hiljasta, kun ei oo päässy nosturille. Tulevalla viikolla jos sais uudet pääkatit paikoilleen. Ja testiajo pelkillä downpipeillä

                                            Comment


                                              Noniin saatiin taas homma eteenpäin, kun auton sai nosturille.

                                              Ensin hukkaporttien testaus paineilmalla ja liikkuivat.

                                              Downpipe irti ja turboa sormettamaan. Jumissahan se oli.

                                              Jonkin verran kun sitä räpläs, niin rupes paikat herkistymään ja lähtihän se pyörimään. Onneksi se jäähdytinnestesonta on senverran hötöstä, että lähti kohtuu voimalla liikkeelle. Nyt tuntuu pyörivän normaalisti eikä välystä tunnu mihinkään suuntaan. Toisen puolen turboon vertailtaessa eroa ei juuri ole.

                                              Laitettiin kone käyntiin tyhjäkäynnille ilman putkia ja kyllähän nuo turbot näytti pyörivän nätisti tuon herkistelyn jälkeen.

                                              Saa nähä kuinka tasapainossa siivet on mutta kait se sit ilmottaa itsestään ulinalla, jos vielä häikkää on.

                                              Tuossa on vielä kuvat turbosta, missä on jäähdytysnestettä ja vertailun vuoksi oletettavasti ehjästä toisen puolen turbosta.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Aika mielenkiintoinen tapaus! Silti ihmetyttää, että miksi paineet ei nouse vaikka toinen turbo onkin tukossa? Ymmärsin, että pakolämötkään ei tule ylös joka rajaisi ahtoja. Nakutus on varmaan ainoa syy miksi ne pysyy alhaalla?

                                                Comment


                                                  Enää ei ollu nakuttanu katin tyhjennyksen jälkee.

                                                  Hitto kun orkkis MAP ei näytä alipainetta, varmaan kuitenkin aika lähellä ylipainetta mentiin, kun pikku painepiikki kuitenkin juuri kaasun päästön aikana kävi.

                                                  Kun ei ollut virtausta, niin ei se näyttänyt bensaakaan ruiskuttavan hirveesti logituksen mukaan, joka varmaan vielä suurensi efektiä.

                                                  Comment


                                                  • Olisko voinut toinen turbo vuotaa painepuolen takaisin imupuolelle eli systeemi olisi jäänyt kiertämään omaa ilmaansa ?
                                                    Pitää kehitää tähän biturboon kunnolliset testaussysteemit, jossa kumpaakin turboa voisi erikseen tutkia eli esim. hukkaportin toiminnan ja turbon tuoton. Onnistuisiko, jos toisen turbon tulppaisi ? Luin juuri lambdasta paljon uutta tietoa, sitä kautta pystyy myös selvittämään paljon, misfiret, imuvuodot tai esim. Maffin perusasetusten virheellisyyden. Näissä siis tutkitaan lambdan antamaa käyrää/ jännitevaihteluita. Maffin perusasetusvirheessä lambda saattaa vielä korjata lambdan yhteen, mutta nollalinjan muutoksesta näkee virheen.
                                                    Luin myös nuo Audin misfire-patentit nyt kokonaan, en löytänyt muuta kuin tuon pyörimisnopeuden muutokseen perustuvan diagnostiikan . Tosin on olemassa myös uusi moottorinohajussysteemi , olikohan 2008, joka perustuu myös sylinterin oikeaan paineeseen, mutta sen toiminta jäi epäselväksi.

                                                    Comment


                                                      Mistä meinaat että painepuoli vuotaisi imupuolelle. Sehän tapahtuu normaalistikin Bypassien kautta tietyissä tilanteissa.
                                                      Pakopuolella hukkaportin kautta.
                                                      Nuo asiat on parhaamme mukaan testattu, ettei ole vuotoja niiden kautta silloin kun ei pitäisi.

                                                      Comment


                                                        Pekka tarkoitti, että kun toisella puolella ei kompurasiipi pyöri, niin sitä kautta toisen tuottama paine kiertäisi ilmansuodattimesta ulos. Silloin ilmamassamittarikin näyttäisi ihan mitä sattuu.

                                                        Comment


                                                        • Pekka varmaan tarkoitti että paineet karkasivat jumiutuneen turbon kompuran kautta imupuolelle.

                                                          Edit: Petri oli hieman nopeampi...

                                                          Comment


                                                            Aivan, nyt älysin. Eli toisen turbon tuottama paine menee vapaakiertoon jumittuneen kautta.

                                                            Comment


                                                              Nonii, nyt antaa täydet ahdot. Ahdinkin kuulostaa omaan korvaan terveeltä

                                                              Uusissa downpipessä ei ole esikatteja joten huijasin esikatin valvontaa, niin että siirsin takimmaiset lambdat pääkattien taakse.

                                                              Elsan mukaan myös valvontalambdat säätävät seosta, mitenköhän tuo uudelleen sijoitus vaikuttaa.

                                                              The lambda control after catalytic converter serves as a correction control.

                                                              → It corrects slight mixture changes (e.g. enrichment) through the lambda probe before catalytic converter, by maintaining the lambda control for a certain period (dwell time) at the upper / lower point.If the time is in the positive range (e.g. 50 ms), the mixture is made richer. If it is in the negative range (e.g. -50 ms), the mixture is made leaner.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X