Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 yhden pytyn misfire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Nyt on Kuulemma kansi auki ja palotilassa näkyy valkoista karstaa. Ei silmillä nähtävää vuotokohtaa, joten kansi menee koeponnistukseen.

    Comment


      #62
      Olihan siinä hommaa. Erään korjaamo-ohjelmiston mukaan vasemman kannen irroitus/kiinnitys 17h, ensikertalaiselta vähän kauemmin. Pirullisimpia olivat kansien taakse menevä vesiputki sekä ahtimen pultit pakosarjaan.

      Comment


        #63
        Tässäpä vielä kuvia.

        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3037.JPG
        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3042.JPG
        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3045.JPG
        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3046.JPG
        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3047.JPG
        http://www.elisanet.fi/amalin/S4_kansi/IMG_3048.JPG

        Kylhän tuolla vettä on tainnut olla kun on männän laki noin puhdas.
        Yksi 4. pytyn pakonostaja uusiksi. Vain kynnellä tuntuvia naarmuja tosin.

        Comment


          #64
          Kyllähän se näyttäisi "käyneen vedellä". Näkyikö kansipahvista mitään vinkkiä?

          Comment


            #65
            Itsehän en ollut tuon kannen nostossa mukana. Jani osaa sanoa paremmin tuon kansipahvin kunnosta. Semmoisen käsityksen kuitenkin sain, ettei vuotokohtaa löytynyt silmämääräisesti.

            Kansipaja sen saa käydä tarkemmin läpi.

            Comment


            • #66
              jos noisso metallipaffi niin siitä ei sitä vuotokohtaa kyllä silmällä välttämättä erota. alipaineella kun muki menee alaspäin + jäähdytysjärjestelmä on paineistettu tullee melko helpolla palotilaan vesisumua.

              mukin sävy kyllä antaa osviittaa vedestä palotilassa, siitä ei pääse yli.

              Comment


                #67
                Tosi harvinainen vika jokatapauksessa tässä koneessa. Ei ulkomaalaisilta foorumeiltakaan löytynyt vastaavaa. Kannen halkeamia kyllä, mutta ei jäähdytysnestettä pytyssä.

                Comment


                  #68
                  Kyllä se metallipahvi on. Ei minunkaan tietoon ole tuollaisia aiemmin tullut.

                  Comment


                    #69
                    Jos noista yrittää hakemalla hakea niin 3047 kuvassa klo4 kohilla vois olla vuotopaikka?

                    Comment


                      #70
                      Kansi halki. Pako-ohjureiden vierestä vuotaa.

                      Koneistusfirma sano pystyvänsä korjaamaan luotettavasti. Hinta 500€.

                      Oisko kellään heittää muuta vaihtoehtoa, esim käytettyjen hinta?

                      Comment


                        #71
                        Käytettyjä saanee alle 200 kipale jos vaan sattuu oleen myynnissä. Mullakin on yks AGB kansi ylimääräsenä ja toinen purettuna eli ilman venoja yms.

                        Comment


                          #72
                          Eipä näytä kovin harvinaiselta tuo kannen halkeaminen. Sata tonnia ajetussa varaosakannessa oli melkein samassakohtaa halkeama. Todettiin koeponnistuksessa. Onneks pyysin koeponnistuksen ennen nippuun laittamista.

                          Sit vielä kolmas kansi koneistamoon koeponnistettavaks. Toivottavasti ei oo sekin halki.

                          Luultavasta nämä on monesti halki, mutta mulla vaan oli halkeama edennyt jäähdytysnestekanaviin asti ja vuoti sylinteriin.

                          Comment


                            #73
                            Eikö sitä halkeamaa näkynyt silmällä? Mulla on pari kantta jotka on selvästi halki tulpanreiän kohdilta, haljenneet älyttömästä kuumuudesta.

                            Comment


                              #74
                              Eipä mitää halkeamaa nähty silmällä, kun Olan kanssa sitä ihmeteltiin. Eikä siinä mun omassa kannessakaa Jani nähny halkeamaa.

                              Comment


                              • #75
                                Mulle jäi vähän epäselväksi tämä vuoto pako-ohjurin juuresta, pääseekö vesi sieltä sylinteriin vai oliko kenties seetin vierestä.

                                Comment


                                  #76
                                  Mullekin on on vielä pikkusen epäselvää, kun olen vaan koneistamon kanssa puhunut, enkä varsinaisesti ole nähnyt halkeaman paikkaa. Seetin vierestä luultavasti, niistä puhui samassa lauseessa ohjureiden kanssa.

                                  Comment


                                    #77
                                    pakovenojen ympärillä tuppaa noissa audin pitsikansissa vesitila olemaan, eli ei se sinänsä mikään ihme ole, että saattaa sinne haljeta.

                                    EDIT, tarkennus pitsikansille.
                                    Viimeksi muokannut gedu; 25.5.2009, 22:43.

                                    Comment


                                      #78
                                      Noniin biturbomiehet, viekääs kansia koeponnistettavaks, niin saadaan vähän tilastoa :P

                                      No ainakin yksi hyvä asia selvisi, kun kansi on irti ja näki turboille asti. Turboissa oli leimat vuodelta -06. Niistä ei ainakaan tartte sit huolehtia vähään aikaan.

                                      Comment


                                        #79
                                        Vein tänään seuraavan varaosakannen koneistamoon. Toivottavasti ei oo sekin halki. Juttelin siinä koneistamon tyyppien kanssa, niin oli se toinenkin varoaosakansi halki vesitilaan asti, mutta jäähdytysnestevuoto varmaan ollut niin pieni ettei sitä vielä ole huomannut.

                                        On noita kansia kuulemma Laakkoseltakin paljon tullut koeponnistettavaksi, sitä en tiedä, että onko ollut juuri biturbokansia. Pitsikanneksi sanoi näitä uusia, eli paljon onkaloita ja ohuet seinämät, niin ei ihme, että halkeilevat.

                                        Comment


                                          #80
                                          Jahas, tuleeko näistä kansista nyt sitten uusi "tyyppivika" vanhemmiten...

                                          Oletko nyt siis vienyt sinne sen oman alkuperäisen, ja kolme varaosakantta? Jäi vähän epäselväksi tuo.

                                          Comment


                                            #81
                                            Oma + 2 varaosakantta.

                                            Viimeisen kohtaloa siis vielä jännitän. Huomenna varmaan soittavat koeponnistuksen tuloksen.

                                            "tyyppivika" vanhemmiten...
                                            No, noilla varaosakansilla ei oo ajettu ku vähä yli satatonnia.

                                            Comment


                                              #82
                                              Onhan ne silti jo ainakin kymmenen vuotta vanhat ;)

                                              Comment


                                                #83
                                                Lisää syitä purkaa tua oma bt kone... ;)

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Löytyhän sieltä ehjä kansi vihdoin, venttiilinohjurit oli kuulemma aika väljät, ne joutu uusimaan. Huomenna on toivottavasti auto jo ajossa.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Onneksi nuo kannet on vaihtokelpoisia puolelta toiselle.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Ja misfiret jatkuu. Ilmeisesti nyt on ollut kaksi vikaa yhtäaikaa ja tuo vesien katoaminen palotilaan ei juuri menoa haitannut.

                                                      Mun alkuperäisessä kannessa on hankaumat nokkien välisestä ketjusta. Ja Janin koeajolla ketjunkiristin näytti kuskin puolella vissiin jotain -5 arvoja. Vaikuttaa että vois olla ketjunkiristin huonossa hapessa.

                                                      Oisko jollain lähistöllä toimivaa käytettyä, niin vois testata. Mikolla tais ollakin, mutta viikonloppuna ei tuolta EU-alueen (kehä III) ulkopuolelta saa mitään tänne :)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Hehe, ja arvaa muistinko kaivaa laatikoita... Huomenna jos vaikka muisti pelaisi paremmin.

                                                        Mites kaasu pohjassa, muuttuiko molempien nokkien arvot saman verran?

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Kone taas sen verran auki, ettei Jani päässyt tänään enää koejolle.

                                                          Pistetään vielä tähänkin teoria, mistä Mikon kanssa juttelin puhelimessa: Eli facelift AZB koneessa on tuo saasteiden valvonta, joka pahentaa nyt varmaan oireita. Kun misfiret ylittää 100, niin menee vikatilaan.

                                                          Prefaceliftissähän ei vakiona näytetä misfirejä ja vaikka ne modais softalla näkyviin, niin regoidaanko niihin mitenkään. Suurin osa koneista kun on tuota AGB versiota, niin vastaavia vikoja ei foorumeilla misfiren muodossa juuri tule vastaan.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ja jos oikein sikaillaan, otetaanko koko misfire-diagnostiikka pois käytöstä? :)

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Mulla on prefaceliftissä misfiretunnistus päällä vianselvitystä varten, mutta niistä ei tule vikakoodia.

                                                              Olihan suuttimia jo vaihdettu keskenään? Heikko akkukin vois olla syynä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X