Moi,
Elikkäs ensi keväänä olisi tarkoitus huoltaa kunnolla tuo oma B5 S4:n. Kone siis otetaan keulilta pois. Koska itsellä ei niin tarkalleen ole tuo tekniikka hallussa, niin mitä kaikkea kannattaa samalla huoltaa? Autolla on ajettu tällä hetkellä 168tkm ja vuosimalli on -00 (11/99). Alla listaa mitä itellä kävi mielessä:
- Öljypohjan tiivistys
- Jakopään huolto
- Jakopään ja kampiakselin tiivisteet
- Vesipumppu ja termostaatti
- Turbot
- Pakosarjan kunnon tarkastus?
Sitten pistetään vielä tähän samaan threadiin, eli mitkä turbot tilalle? Autoa ei ole tarkoitus virittää tuosta n. 310hv:stä enempää, joten pärjätäänkö alkuperäisillä? Onko mahdollisesti olemassa hyviä turboja hieman edullisemmin? Lueskelinkin muutamia turbo aiheisia threadeja, mutta niissä haettiin tehoja paljon enemmän, kuin mitä itsellä on tarkoitus.
Jakopää tuossa onkin huollettu 140tkm kohdalla, joten voiko tuossa vain vaihtaa hihnan ilman muiden kilikeiden vaihtoa? Tuleeko jotain muuta mieleen?
Kiitoksia jo kaikille etukäteen. Se miksi tässä jo nyt kyselen, niin huollon hinta tulee olemaan helvetin kallis, joten osia ostelen tässä talven alla valmiiksi. Eipähän tule kerralla isoa aukkoa persposkeen :)
Elikkäs ensi keväänä olisi tarkoitus huoltaa kunnolla tuo oma B5 S4:n. Kone siis otetaan keulilta pois. Koska itsellä ei niin tarkalleen ole tuo tekniikka hallussa, niin mitä kaikkea kannattaa samalla huoltaa? Autolla on ajettu tällä hetkellä 168tkm ja vuosimalli on -00 (11/99). Alla listaa mitä itellä kävi mielessä:
- Öljypohjan tiivistys
- Jakopään huolto
- Jakopään ja kampiakselin tiivisteet
- Vesipumppu ja termostaatti
- Turbot
- Pakosarjan kunnon tarkastus?
Sitten pistetään vielä tähän samaan threadiin, eli mitkä turbot tilalle? Autoa ei ole tarkoitus virittää tuosta n. 310hv:stä enempää, joten pärjätäänkö alkuperäisillä? Onko mahdollisesti olemassa hyviä turboja hieman edullisemmin? Lueskelinkin muutamia turbo aiheisia threadeja, mutta niissä haettiin tehoja paljon enemmän, kuin mitä itsellä on tarkoitus.
Jakopää tuossa onkin huollettu 140tkm kohdalla, joten voiko tuossa vain vaihtaa hihnan ilman muiden kilikeiden vaihtoa? Tuleeko jotain muuta mieleen?
Kiitoksia jo kaikille etukäteen. Se miksi tässä jo nyt kyselen, niin huollon hinta tulee olemaan helvetin kallis, joten osia ostelen tässä talven alla valmiiksi. Eipähän tule kerralla isoa aukkoa persposkeen :)
Comment