Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastu+kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mikäs kiinteä vauhtipyörä ja kytkin tuohon rivi5 tdi:n menee heittämällä?
    Eihän tuo kestänyt ottaa vääntöä ulos. Tahtoo pohjata jo 3 vaihteella, kytkin kyllä pitää.
    Eli auto on C4 a6 -96 2.5tdi 103kw.

    Comment


      #62
      Markon peliin nähdäkseni ns. perus 3B:n kopio istuu suoraan. Pari kpl moisia on parhaillaan tekeillä. Siihen sitten ainakin tiukka asetelma pariksi niin eiköhän ala pitoja löytymään.

      Comment


        #63
        No kysäistäänpä nyt sitten kytkintä mullekin ku tällä näyttää kaikki niitä kyselevän... =)
        En vaan tarvis ku uuden levyn ja asetelman, mielellään sinne 800 Nm.
        Paikallaan nyt alu-Fidanza vauhtipyörä (vissiin samat mitat kuin vakiossa), ja clutchmasters FX400 kytkinpaketti (ei ole istunut autoon kunnolla).
        Jotain kummaa tuossa kytkyttimessä on ollut koko ajan...
        Painelaakeri kuulostaa olavan tosi "löysässä", heiluu varmaan 1 cm edestakaisin..?
        Mihinkähän rahaan tuohon löytyis PAIKALLEEN SOPIVA paketti..?
        Eikä haittaa vaikka ois sintterilevy, kyllä siihen tottuu... =)
        Joo , ja auto oli sitten RieSa4 B5.

        Jousitetulla levyllä kuitenkin... ;)
        Viimeksi muokannut HKahlos; 11.11.2009, 23:44.

        Comment


          #64
          Kyllähän tuohon risaankin saa vauhtipyörän joka käyttää S2 3B kytkytintä. Itselläni tuollainen vauhtipyörä odottelee käyttöä (tuossa vieläpä "tone-ring" koneistettu suoraan pyörään)

          Tai sitten vaikkapa suoraan SRE valikoimasta paketti: http://www.sachsperformance.com/EU/s...chen-2-2-2.htm
          Viimeksi muokannut gedu; 12.11.2009, 06:56.

          Comment


            #65
            Veikkaan tuon SRE:n paketin olevan 800Nm lukemiin liian löysä. Äkkiseltään sanoisin että 3-levyistä pakettia kiinni vaan jos ihan oikeesti meinaat noin paljon vääntöä irtoavan. Tarkemmin ajatellen mulla vois olla siihen mahdollinen ratkaisu ns. tavallisella kytkimellä. Täytyy vähän selvitellä...

            LT:hen selvitin kytkinsettiä kovalla pyörällä. Sellainen on kyllä valmistajalta tulossa mutta aikataulu on vielä avoin.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
              LT:hen selvitin kytkinsettiä kovalla pyörällä. Sellainen on kyllä valmistajalta tulossa mutta aikataulu on vielä avoin.
              Mitenhä siihen istuu tuo sama setti mikä on henkilöautoissa? Tuossaki on etkan mukaan 240mm limppu rullaamas, oisko sama mikä käy vaik A100 AAT:n perään?

              Comment


                #67
                Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                Veikkaan tuon SRE:n paketin olevan 800Nm lukemiin liian löysä. Äkkiseltään sanoisin että 3-levyistä pakettia kiinni vaan jos ihan oikeesti meinaat noin paljon vääntöä irtoavan. Tarkemmin ajatellen mulla vois olla siihen mahdollinen ratkaisu ns. tavallisella kytkimellä. Täytyy vähän selvitellä...
                Nytkän tuossa ei ole ku n. 600 Nm, mutta jos jossain vaiheessa pukkaa isommat turbot niin siinä vaiheessa alkaa varmaan vääntöjä löytymään.
                Mielummin laitan vähän isomman kytkimen kuin että se on ihan rajamailla, eipähän sitten luista! =)
                Viimeksi muokannut kalsket; 12.11.2009, 17:28.

                Comment


                  #68
                  pistäkääs kaik näistä kiinnostuneet mulle sähköpostia lisätietoineen niin ei tarvii täällä julkisesti jahkailla.

                  teppo.kalske@iki.fi

                  Comment


                  • #69
                    Mikä on kiinteän vauhtipyörän momentti. kone on AWT 1.8t 110kw?

                    Comment


                    • #70
                      Kun tätä aina kysytään niin lisätään tännekin, vauhtipyörän pulttien kiristysmomentti:
                      30Nm ja 90°
                      olisko toi?

                      Comment


                      • #71
                        Nonii nyt on ollu pari päivää audi ajossa tepon paketilla. Asialluinen laittaa paikalleen, käy ku isä äitin selkään. Stefan kanssa leikkimisen ku olis jättäny pois ni ei olis kahtakertaa tarvinu tehä ;) Kytkin tuntuma parini huomattavasti. Mamma hieman valitti että poljin on jäykkä, Mutta ihmekkös tuo. Todellakin vaivan arvoinen asennus...

                        Comment


                          #72
                          Täällä kanssa nyt päivän ollut tepon paketti paikoillaan ja hyvä on. Kytkin ei ainakaan omasta mielestä tuntunut mitenkään jäykältä, mutta tuntuma loistava ja pitää kuin tauti.
                          Tuon allekirjoitan myös, että pientä täristystä havaittavissa tuolla alle 2000rpm, mutta ei mitään minkä kanssa ei voisi elää.

                          Todella tyytyväinen olen, nyt voi turvallisin mielin vireistääkin autoa hiukan. :)

                          Comment


                            #73
                            Pitänee itsekin harkita pakettia, pitkään sain körötellä perhevauhtia ilman mitään merkkejä vauhtipyörän nöyrtymisestä, mutta eilen motarilla ohittamaan lähtiessä vitosella kiihdytettäessä tuli tuttu vauhtipyörän rajoista muistuttava tärinä/jurina..

                            Comment


                              #74
                              Täälläkin on yksi sahapukki johon kelpaisi järeämpi kytkin, nykyinen ravistaa liikkeelle lähdettäessä ja luistelua on ollut havaittavissa aiemmin..
                              Täällä on moni jo vaihtanut kytkimen, mutta onko kaikilla monttu himassa vai mites? Eli missä ja paljonko on maksanut kyseinen operaatio?
                              Yhdestä firmasta kysyin ja 8,5h sanoi työt(63?/h). Mitä porukat on pulittanut ko. hommasta ja missä?

                              Comment


                              • #75
                                Samin autopaja Espoo. Voin suositella. Itse kävin kytkimen siellä vaihtamassa ja muistaakseni se oli 8 tunnin työ omassa autossa ja 400e jotain sinne päin.

                                Comment


                                • #76
                                  Onko B7 1.8tq 6-lovisessas jotakin eroa, vai pitäisikö tuon paketin sopia myös siihen?

                                  Comment


                                    #77
                                    Sopii myös siihen

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mites sitte A6 C6 2.0TDI kytkin+laatikko kestää?

                                      Onko mitään faktatietoa paljonko A6 C6:n kytkin ja laatikko (6v) kestää lastua. Vakiona tossa -06 mallissa 140hv/320nm, ja vähän piristystä kaipaisi. Turbotec:llä mainostavat ko. mallille 180hv/400nm.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kiitos tiedosta. Varmaan eka lastua ja sitten kun pettää niin tietää, mitä tilailee.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Herätellääs tätä aihetta.

                                          Auto on A4 B5 1.8t AWT, paljonhan tuo vakiokytkin kestää vääntöä? Kestääkö 300nm, 190hv/290nm suunniteltiin oulun powerflashilla, siellä kehui että pitäs kestää.

                                          Saishan sitä tietenki kestävämpääkin, mutta maksaa maksaa.

                                          Comment


                                            #81
                                            Paljon on autolla ajettu? Se joko kestää tai ei kestä. Jokainen on yksilö ja miten sillä on ajettu sen kytkimen elämän aikana niin vaikuttaa myös.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X