Joo kyllä se kummasti muutti auton luonnetta ku alko huomaamaan et hei, sehän jopa vääntää! :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lastu+kytkin
Collapse
X
-
Nonii omalla katiskalla ajettu 170tkm. Karalan softa ollu vireessä jonku 15tkm ja tänään se vihdoin kävi. Kytkin rupes luistaa aika reilusti 3,4 ja 5 vaihteella. Eli jostain pitäs nyt saada uudet romppeet autoon. Karalalla näky olevan kans kiinteellä pyörällä olevaa sarjaa hintaan 780?. Tuo tepon sarja kyllä kiinnostais kans oliks sen hinta jotai 550??
Auto siis on 1.8t quattro a4 b5. Kone muistaaksee 110 kw AWT.
Kertokaa mistä rupeen soittelee osia ja mikä nyt on paras vaihtoehto?
Comment
-
joo o. mitäs se sisältää? Kiinteä vauhtipyörä, kytkin+asetelma, pultit, silmälaakeri ja painelaakeri?? onks tolla karalan ja sun paketilla mitään eroa? Sun visii kestää enemmän vääntöä? Onk se levy jotenkin sit jousitettu ku se pyörä muuttuu kiinteäksi? Muuttuuko kytkin tuntuma millä tavalla? Käyttömukavuus vissii sunniillee sama ku vakiolla? Sori että utelen mutta hyvä setti olis hakusessa... Kovastiha nuo on kyllä tuota pakettia mikä sulla on kehuskelleet...
Comment
-
Sahapukkiin on tulossa paketti jossa kova pyörä ja tiukempi kytkin, lopullinen päivämäärä vielä vähän auki.
Ilkka, kyl toi vakiokin kestää jo tuon verran. Kaksoismassa saattaa jurnuttaa jossain ihan matalilla kierroksilla.
Comment
-
Jos näin, niin eipä tuo vakiokytkin sitten mikään huono vaihtoehto olisi. Kumpi noista muuten yleensä ensin porsii, jos vääntöä lähdetään kasvattamaan, kytkin vai kaksoismassalimppu?
Muutaman auton tiedän mis on 530-560nm / 250+hp. Itellä alkaa vitosella ja hieman värisee ja kutosella enempi, jos lähtee vaik jostain 1500+ kiihdyttää.
Kerkee noil vaihteil jo sen verran herää ahdin, et meinaa työntää se reilut 400nm ja täydet ahdot tossa 1700-1800 paikkeil. Säädöllähän tonki sais pois,
mut antaa nyt olla, ei niin pahasti häiritse. Kyllähä se 500nm:kin riittää kunha se sit vaikka kierroksilla 2500-4500 ja tuottaa mukavasti tehoa. :)
Edit; aika maaginen raja jotenki toi 2000rpm, sen jälkeen saa olla kaikki soppaurut auki ja ei mitään värise tai tärise. :)
Comment
-
Juu kiitos diilerille. Kytkimet tuli perille jo la. Asiallista toimintaa. Tänää kävin hakee marmorilta sen laakerin. Ei ollu paha 12?. Nyt vaa kerätää voimia asennukseen.
Mites onko kukaan joutunu samalla vaihtaa kampiakselin stefaa. Piru oli aika kallis 87? ei jaksanu ainakaan viela ottaa mukaa. Väittivät että joutuu ostaa sen koko ns stefan telineen, Irto tiivaria ei kuulema saa?
Comment
Comment