Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastu+kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lastu+kytkin

    Onko kokemuksia kuinka luotettava on b6 a4:n kytkin+vauhtipyörä lastutuksessa? Itselläni on 1.9 tdi vakio 130 hp ja tehot ohjelmoitu 160hp/380Nm ja kytkin hajosi(huonolla tuurilla myös vauhtipyörä). Autolla ajettu 158tkm ja lastu ollut paikallaan 7tkm.
    Viimeksi muokannut antti20; 16.9.2008, 09:39.

  • #2
    Onko 5 vai 6-vaihteinen? 5-vaihteinen ei kestä kuin n.330nm ja 6-vaihteinen +400nm. Muutenkin kaksoismassan kestävyys on henkimaailman asioita. Toisilla hajoaa alle 100tkm ja toisilla kestää.

    Omassa AVF+6-vaihteinen loota on 172hv/~400nm ja kilometrejä 252tkm ja kytkinremontti alkaisi olla ajankohtainen. kaksoismassa on kait ehjä kun ei jyrise. Tarviketorilla 6-vaihteisen sachs-kytkinpaketti 235?

    Voihan sitä yrittää saada auton myynyttä liikettä vastaan korjauskuluuissa jos ovat myyneet lastutettuna. Jos itse lastutit oston jälkeen niin unohda koko juttu.

    Comment


    • #3
      5-vaihteinen. Meneekö 6-vaihteisen kytkin(240mm) suoraan 5-vaihteisen tilalle? Mistähän kannattaisi kysellä vauhtipyöriä, koska voi olla että sekin on mennyt rikki? Kiitos neuvoista!
      Viimeksi muokannut antti20; 16.9.2008, 09:40.

      Comment


        #4
        Minä voin toimittaa saksasta paketin jossa on 1-massanen vauhtipyörä, täydellinen 240mm kytkinpaketti sekä vauhtipyörän pultit. Hinta 550eur sis. rahdin mulle asti.
        vauhtipyörään pitää vain koneistamolla teettää uusi pulttijako tuota kytkinasetelmaa varten.
        Paketti kestää vääntöä knafti 500Nm.

        teppo.kalske@iki.fi

        Comment


        • #5
          Meneekö se 6-vaihteisen kytkin ja 2-massapyörä suoraan 5-vaihteisen tilalle?

          Comment


          • #6
            Tuo Tepon paketti on kaikista nopein ratkaisu. Haulla löydät jutustelua kytkimestä ja sopivasta kiinteästä limpusta. Käytettyjä vauhtipyöriä löytyy muutamalla kympillä mutta ei tuo uusikaan pahanhintainen ole.

            Uusi sachsin kaksoismassa maksaa n.400?. Valeolta löytyy poikittaiskoneeseen 228mm kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä joten pitkittäiskoneelliseen saattaa löytyä samanlainen paketti. En huomannut tuonkokoista pakettia kysyä kun maahantuojalle soitin löytyykö 240mm pakettia (jota valeolla ei ainakaan vielä ole pitkittäiskoneeseen)

            Comment


            • #7
              Kiitos tiedoista! Taidan kääntyä tuon Sachsin 2-massaisen puoleen, kun hintakaan nyt ei aivan älyttömältä vaikuttanut.

              Comment


              • #8
                kaksoismassa ja 228mm kytkin ei sitten kestä kuin n.330nm vääntöä joten uusi kytkinpakettikaan ei tuon nykyisen virisoftan kanssa tulisi olemaan kovin pitkäikäinen.

                Kuitenkin joudut jotain päivitystä joko kytkimeen tai softaan tekemään.

                Comment


                • #9
                  Tiedättekö onko jollakin valmistajalla valmista settiä(ei koneistusta/tasapainoitusta) joka korvaisi tuon 2-massan ja kestäisi tuon 380Nm?
                  Viimeksi muokannut antti20; 16.9.2008, 09:35.

                  Comment


                    #10
                    Voin kyllä ko. koneistukset vauhtipyörään valmiiksikin teettää, se ei ole mikään ongelma.

                    Comment


                    • #11
                      Mitä jos Teppo keräilisit muutamia tuon sarjan tilaajia ja samalla kerralla teettäisit nuo koneistukset. Voisi tulla kaikille edullisemmaksi.

                      Comment


                      • #12
                        Kytkintä tännekkin

                        Mulla a4 1.8t q vm 02. Kytkin ei kestänyt lastutusta ja softa palautettu alkuperäiseen. Kytkin remppa olisi kuitenkin jossain vaiheessa tehtävä. Sopisiko tuo tepon tarjoama paketti mun farkkuun. Jos ko. paketti sopii ja niitä kimppa tilauksia ja fiksauksia ollaan tekemässä niin ilmoitelkaa!

                        Ja tuon paketinhan pitäisi sitten kestää tehon/väännön lisäys? Autossani oli ubsoluten lastu ja tehon lisäystä ei saatu penkitettyä koska mikkelissä ei ole penkkiä 4 veto autolle :(

                        petteri.lepisto@gmail.com

                        Comment


                        • #13
                          Sen verran Tepon kanssa juttelin eilen puhelimessa, et hetken ku me 1.8T B6:n omistajat jaksetaan odottaa, ni selvii et saadaanko meijän autoihin tollanen paketti sopimaan vai ei.

                          Ja toi paketti kestäis kuulemma aina sinne 500nm asti, eli ei taida lastuttajilla olla mitään hätää/huolia kytkimen pidon suhteen. ;)

                          Comment


                            #14
                            Juu, yksi paketti menossa koesovitukseen ens tai seuraavalla viikolla. Jos kaikki näyttää hyvältä niin voin noita valmiiksi koneistuttaa, katsotaan sitten mihin hinta lopulta asettuu.

                            Ja jos ei 500Nm kesto riitä niin sitten löytyy myös 600Nm kestävää race asetelmaa.

                            Comment


                              #15
                              Tuohon vielä edullinen asennushinta niin alkaa kiinnostaa.

                              Comment


                              • #16
                                Minkä valmistajan tekele muuten toi asetelma ja levy on? Voi olla et kysyinkin sitä jo, mut meni ohi...

                                Comment


                                • #17
                                  Teppo:
                                  Tuon 600Nm paketista tarkat tiedot myös kiinnostaa, myös 500Nm paketin! Autonahan on -04 A4 1.8TQ BEX..

                                  Comment


                                    #18
                                    Niin kauan kun koesovituksia ei ole tehty niin turha tarkemmista tiedoista puhua.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mua kiinnostaa myös tuo 500nm paketti. Loppuu se luistelu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mutta jos ei onnistu, niin sit on odotettava...
                                        Viimeksi muokannut Murre; 18.9.2008, 17:38.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko kokemuksia kuinka paljon tuo 1.9tdi b6 audin 5-vaihteinen laatikko ja vetarit kestää vääntöä? Minkälaisilla vääntölukemilla olette ajaneet ja kuinka paljon?

                                          Comment


                                            #22
                                            No niin, hyviä uutisia

                                            Paketti sopi ongelmitta B6 1.8t:n jatkeeksi.
                                            Pasin ensikommentit

                                            offsetti molemmilla levyillä on sama. Molempien vp-kykäpakettien paino käsiarviolla on hyvin lähellä toisiaan. Paketti sopi hyvin paikalleen ja mitään ongelmia ei ollut.
                                            Isolla vaihteella kun vedättää pienillä kierroksilla niin tärisee aika paljon enemmän, mutta se nyt lienee odotettavissa
                                            Valmiiksi koneistetulla vauhtipyörällä paketin hinta asettunee 650eur nurkille.

                                            Tarvitsijat voi pistää mailia teppo.kalske@iki.fi

                                            Comment


                                            • #23
                                              eli autoon asenettuna 650??

                                              Comment


                                                #24
                                                no ei todellakaan, vaan pelkät romut. Asennuksen saa kukin hoitaa miten itse parhaaksi näkee.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Päästelinpä tuossa vähän kaupunkiajoa ja maantietä ihan testimielessä. Paikaltaan voi lähteä reilulla kaasulla ripeästi luistattamalla kytkintä, ei edes yritä jäädä luistamaan vaan nappaa heti kun polkimen nostaa ylös. Poljin muuttui jäykemmäksi ja vastaa, yllätys yllätys, S2:n kytkinpoljinta. Normaaliajossa tuo yksimassa ei juurikaan tunnu, vaihteenvaihdot ja lähdöt onnistuvat aivan entiseen tapaan. Ainoana miinuspuolena tosiaan on kasvanut täristys alle 1800 r/min, 2000 r/min -> ei mitään eroa vanhaan. Täristys ei kuitenkaan paikkoja hampaista tiputa, joten ei se niin paljoa häiritse.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tässä välissä on jälleen kysyttävä osien tietoja! Sillä tarvetta on...

                                                    -Eli onko tämä 1-massavauhtipyörä rautainen vai..? Valmistaja ja paino?
                                                    -Minkä mallinen, tai millainen kytkinlevy on? Jousitettu vai jousittamaton, sitteri vai mikä? Valmistaja?

                                                    Siksi kysymykset, koska minua ja varmaan monia muitakin 500Nm ja 600Nm pakettien tiedot kiinnostavat ennen osto päätöksien tekoa! Kiitos!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Painoon en osaa ottaa kantaa muuta kuin että koko paketti käsivaralta painaa saman mitä vanhakin. Vaakaa ei valitettavasti ollut tarjolla, mutta Teppo voinee tämän kuten muutkin tiedot teille tarjota.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vauhtipyörä on terästä, VAG original osa, joskin ihan eri koneeseen alkujaan. Painon saanen lähipäivinä.
                                                        Kytkinlevy on perus jousitettu massalevy, LuK:n valmistetta kuten asetelmakin. Perusversio kestää tuon 500Nm, race asetelmalla sitten 600Nm.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noni, palikat paikallaan ja hymy korvissa! Eli toimii. Ne jotka vielä miettii, ni lopettakaa jo se miettiminen ja päivittäkää palikat! ;)
                                                          Nyt vaan alkaa kaipaileen short shifteriä...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Se on välillä pienestä kiinni ;)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X