Onko kokemuksia kuinka luotettava on b6 a4:n kytkin+vauhtipyörä lastutuksessa? Itselläni on 1.9 tdi vakio 130 hp ja tehot ohjelmoitu 160hp/380Nm ja kytkin hajosi(huonolla tuurilla myös vauhtipyörä). Autolla ajettu 158tkm ja lastu ollut paikallaan 7tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lastu+kytkin
Collapse
X
-
Onko 5 vai 6-vaihteinen? 5-vaihteinen ei kestä kuin n.330nm ja 6-vaihteinen +400nm. Muutenkin kaksoismassan kestävyys on henkimaailman asioita. Toisilla hajoaa alle 100tkm ja toisilla kestää.
Omassa AVF+6-vaihteinen loota on 172hv/~400nm ja kilometrejä 252tkm ja kytkinremontti alkaisi olla ajankohtainen. kaksoismassa on kait ehjä kun ei jyrise. Tarviketorilla 6-vaihteisen sachs-kytkinpaketti 235?
Voihan sitä yrittää saada auton myynyttä liikettä vastaan korjauskuluuissa jos ovat myyneet lastutettuna. Jos itse lastutit oston jälkeen niin unohda koko juttu.
-
Minä voin toimittaa saksasta paketin jossa on 1-massanen vauhtipyörä, täydellinen 240mm kytkinpaketti sekä vauhtipyörän pultit. Hinta 550eur sis. rahdin mulle asti.
vauhtipyörään pitää vain koneistamolla teettää uusi pulttijako tuota kytkinasetelmaa varten.
Paketti kestää vääntöä knafti 500Nm.
teppo.kalske@iki.fi
Comment
-
Tuo Tepon paketti on kaikista nopein ratkaisu. Haulla löydät jutustelua kytkimestä ja sopivasta kiinteästä limpusta. Käytettyjä vauhtipyöriä löytyy muutamalla kympillä mutta ei tuo uusikaan pahanhintainen ole.
Uusi sachsin kaksoismassa maksaa n.400?. Valeolta löytyy poikittaiskoneeseen 228mm kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä joten pitkittäiskoneelliseen saattaa löytyä samanlainen paketti. En huomannut tuonkokoista pakettia kysyä kun maahantuojalle soitin löytyykö 240mm pakettia (jota valeolla ei ainakaan vielä ole pitkittäiskoneeseen)
Comment
-
Kytkintä tännekkin
Mulla a4 1.8t q vm 02. Kytkin ei kestänyt lastutusta ja softa palautettu alkuperäiseen. Kytkin remppa olisi kuitenkin jossain vaiheessa tehtävä. Sopisiko tuo tepon tarjoama paketti mun farkkuun. Jos ko. paketti sopii ja niitä kimppa tilauksia ja fiksauksia ollaan tekemässä niin ilmoitelkaa!
Ja tuon paketinhan pitäisi sitten kestää tehon/väännön lisäys? Autossani oli ubsoluten lastu ja tehon lisäystä ei saatu penkitettyä koska mikkelissä ei ole penkkiä 4 veto autolle :(
petteri.lepisto@gmail.com
Comment
-
Sen verran Tepon kanssa juttelin eilen puhelimessa, et hetken ku me 1.8T B6:n omistajat jaksetaan odottaa, ni selvii et saadaanko meijän autoihin tollanen paketti sopimaan vai ei.
Ja toi paketti kestäis kuulemma aina sinne 500nm asti, eli ei taida lastuttajilla olla mitään hätää/huolia kytkimen pidon suhteen. ;)
Comment
-
Juu, yksi paketti menossa koesovitukseen ens tai seuraavalla viikolla. Jos kaikki näyttää hyvältä niin voin noita valmiiksi koneistuttaa, katsotaan sitten mihin hinta lopulta asettuu.
Ja jos ei 500Nm kesto riitä niin sitten löytyy myös 600Nm kestävää race asetelmaa.
Comment
-
No niin, hyviä uutisia
Paketti sopi ongelmitta B6 1.8t:n jatkeeksi.
Pasin ensikommentit
offsetti molemmilla levyillä on sama. Molempien vp-kykäpakettien paino käsiarviolla on hyvin lähellä toisiaan. Paketti sopi hyvin paikalleen ja mitään ongelmia ei ollut.
Isolla vaihteella kun vedättää pienillä kierroksilla niin tärisee aika paljon enemmän, mutta se nyt lienee odotettavissa
Tarvitsijat voi pistää mailia teppo.kalske@iki.fi
Comment
-
Päästelinpä tuossa vähän kaupunkiajoa ja maantietä ihan testimielessä. Paikaltaan voi lähteä reilulla kaasulla ripeästi luistattamalla kytkintä, ei edes yritä jäädä luistamaan vaan nappaa heti kun polkimen nostaa ylös. Poljin muuttui jäykemmäksi ja vastaa, yllätys yllätys, S2:n kytkinpoljinta. Normaaliajossa tuo yksimassa ei juurikaan tunnu, vaihteenvaihdot ja lähdöt onnistuvat aivan entiseen tapaan. Ainoana miinuspuolena tosiaan on kasvanut täristys alle 1800 r/min, 2000 r/min -> ei mitään eroa vanhaan. Täristys ei kuitenkaan paikkoja hampaista tiputa, joten ei se niin paljoa häiritse.
Comment
-
Tässä välissä on jälleen kysyttävä osien tietoja! Sillä tarvetta on...
-Eli onko tämä 1-massavauhtipyörä rautainen vai..? Valmistaja ja paino?
-Minkä mallinen, tai millainen kytkinlevy on? Jousitettu vai jousittamaton, sitteri vai mikä? Valmistaja?
Siksi kysymykset, koska minua ja varmaan monia muitakin 500Nm ja 600Nm pakettien tiedot kiinnostavat ennen osto päätöksien tekoa! Kiitos!
Comment
-
Comment
Comment