Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmä

    Tuli pari päivää sitte palaan moottorin elektroniikan valo.Luin vikakoodit ja nollasin sen mutta ajoin sata kilometriä niin se tuli palaan uudestaan.

    P0441 Polttonestehöyryjen talteenottojärjestelmä.

    Lueskelin että höyryjen takaisinkierrätys tankin täyttöaukolta konepellin alla olevalle aktiivihiilipöntölle on tukossa.Kuinka ton asian sais korjattua?Misä päin toi aktiivihiilipönttö sijaitsee?

    #2
    Löytyykö noista apua?

    Muutama lisää haulla: P0441
    Viimeksi muokannut 8866; 12.9.2008, 14:44. Perustelu: Linkki korjattu

    Comment


      #3
      Pönttö menee luultavasti vaihtoon. Näin ainakin kävi työkaverin vm. -06 1,6 litraiselle A3:lle.

      Autolla on ajetu vain 60000 km ja tuo valo syttyi jonkin ajan kuluttua uudelleen. Pöntön vaihdolla asettui.

      Comment


      • #4
        Ei menny mika tosta linkistä mihkää.

        Paljokohan se pönttö maksaa?Misähän päin se tuola konehuonees on?

        Comment


        • #5
          Todennäköisemmin siellä on anturi poikinut. A6een kustantaa n. 90e Audikaupassa.

          A6ssa oli anturi jossain siinä vasemmalla puolella konetilaa ja luonnollisesti ikäänkuin tankista tulevan letkun "välissä".

          Jos löydät, niin kannattaa ehkä vielä yrittää puhaltaa sieltä konehuoneesta päin vielä ko. putki auki jos on täynnä bensaa ylitäytön seurauksena? Toisinpäin et voi puhaltaa kun siellä on venttiili estämässä höyryjen kulkua takaisin päin. Puhallettaessa kuulet pihinää bensatankin korkin kupeesta.

          Comment


            #6
            Misä päin toi aktiivihiilipönttö sijaitsee
            Yleensä se on etulokarin sisällä piilossa ja ainoastaan solenoidiventtiili on näkyvissä ilmansuodattimen luona.

            Comment


            • #7
              Kävin tos laakosella luetuttamas vikokoodit kuukausi sitte ja näytti ihan eri koodit ku mun scancauge2.:D Eli sieltä tuli p0601 ojainlaite viallinen.
              Joku vähä tulitikkuaskia isompi osa menny kuulemma rikki. Ja maksaa yli 900€ ja parisataa halvempi jos annan vanhan vaihdos.

              Onkohan toi varmasti rikki.Auto ei oo mun mielestä muuttunu mitenkää.Voisko siä ollaa vaan jotain yhdistys häikkää?

              Äsken kattoin tolla laittellani niin ny se näytti vikakoodit P0441 ja P0171.
              Ei taida kovin tarkka ollaa toi Scancauge tai kuinka se ny kirjotettiinkaa.:D

              Comment


              • #8
                Tuo P0601 tarkoittaa periaatteessa ECU-vikaa tai siihen tulevan jännitteen vikaa. Sun koodit voivat liittyä tähän, jos ko. ECU-vika, myös P0 441 ja P0171 voivat näkyä ja paljon muitakin vikakoodeja. Kannattaa kuitenkin käydä vielä Audilla tarkistamassa nuo vikakoodit ja samalla kysyä vähän tarkemmin mitä aikoisivat vaihtaa, jos vaikka meidän foorumilta löytyisi osat halvemmalla.

                Comment


                • #9
                  Meijän perheen kakkosautoon (A3 2.0fsi vm2003) sytty tuo sama valo viime kesänä. Autolla oli tuolloin ajettu noin 60tkm. Valo syttyi ja sammui miten sattuu, saattoi olla kuukauden palamatta ja sit paloi viikon yhtäjaksoisesti. Yksi puola meni, ei ole tietoa onko yhteyttä edellämainittuun.
                  Auto oli eilen huollossa 4 tuntia ja vaihtoivat juurikin jonkun "hiilijutun" ja samaan syssyyn jonkin magneetti venttiilin? Kustannuksista mulla ei tietoa koska meni myyjäliikkeen piikkiin vielä. Kysyin huvikseni mitähän tuo lysti ois maksanut jos olisi pitänyt itse rahat tiskiin latoa? KALLISTA vastasi huoltosetä...

                  Comment

                  Working...
                  X