Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN ja nihkeä käynnistyminen kylmiltään/puolikylmiltään.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN ja nihkeä käynnistyminen kylmiltään/puolikylmiltään.

    Jos ei sanotaanko tuntiin tai pariin ole ajettu, auto välillä lähtee varsin nihkeästi käyntiin. A) saa vähän sahata B) kun käynnistyy, niin jää todella alhaisille kierroksille käymään, vaatii näköjään kaasun polkaisun ja sitten alkaa toimimaan normaalisti.

    Iskin tossa äsken vag-comin kiinni ja lähdin kokeilemaan ja tietenkin silloin toimi kaikki ok, starttasi heti ja pomppasi aivan hienoisella viipeellä 600rpm:n kautta normaalille tyhjäkäynnille.

    Nyt mietin tässä vikaa ja yksi mikä käväisi mielessä on tietenkin se perinteinen ISV. Mutta mikä muu voisi olla tuon takana? Mitä tapahtuu, jos se joutokäynnin mikrokytkin jumittaa? Ei vissiin kone lähde ollenkaan käyntiin, ellei sitten jostain väärästä paikasta saa ilmaa?

    E: lisätään nyt tähän, että ainakin jäädytysnesteen lämpötila näytti olevan ok, samoin imulämmöt. Tai ne nyt oli kaikkea muuta kuin ok, kun 40 alueella nousi n. 54 asteeseen...Sentään kuudessa kympissä tippuivat jo 40 asteen paikkeille. Pakko saada keulakuuleri

    #2
    aan

    kuullostaa tutulta vialta. omassa ilmenee ajoittain. pysyykö polttoainejärjestelmässä pitopaine? eli sammutettua paine karkaa tankkiin,takaiskuvena rikki pumpusta. (saa korvattua irtoventtiilillä)

    ko. juttu tekee tuota. voihan siinä olla muutakin häikkää.

    millä noita imulämpöjä katoit? olis mielenkiintoista kattoa mitä uusi cooleri teki....

    Comment


      #3
      Lauantain audimiitissä kuulin samansuuntaista spekulointi, enpä ole kerinnyt vaan vieläkään kajoomaan autoon, joten en ole tarkastellut asiaa. Joka tapauksessa laiskana miehenä ensin tsekkaan käynnistettäessä mitä vag-commilla nään ISV:tä ja tuosta tyhjäkäyntikytkimestä, sitten voipi vilaista bensapumpun suuntaan.

      Imulämmöt saa vag-comilla measuring block 003:sta (neljäs arvo).

      Comment


      • #4
        Mites tuo paineen "karkaaminen"... Itsellä kuuluu joskus auton sammuttamisen jälkeen auton alta sellainen matalahko "ujellus", kuin jostain tulisi painetta ulos.
        Liekö jotain samantapaista?
        Joskus on hiukan heikko käynnistymään, ja tulppien vaihto ei vaikuttanut.

        Comment


        • #5
          Kuuluuko tuo "ujellus" bensatankin suunnasta?

          Comment


            #6
            Mulla kuuluu tankin suunnalta sellainen pätkittäinen "uuuuuuu" kun sammuttaa auton.

            Myös ajettaessa kuuluu sellanen ulina hiljaa kun ajaa ja kiihdyttää sitten normaalisti.
            Suodatin vaihdettii justiin, mutta jotenkin epäilen kyllä kulunutta bensapumppua vai onko siellä joku muu mikä voisi ulista?

            Comment


              #7
              Kyselin itse tankin ujeltamista aiemmin. Täysin normaalia.

              Comment


                #8
                Nonniin, tyypillistä. Annoin auton seisoa pari päivää, vag-com kiinni ja sopivat measurin blockit päälle ja dataloggaus tiedostoon. Katson switched inputit ja näyttäisi että tyhjäkäyntikytkin ei ole päällä. Pumppaan pari kertaa kaasupoljinta eikä bitti muutu, eli ilmeisesti pitää sammuksissa näyttääkin noin. Käännän virta-avainta ja auto käynnistyy laakista.

                Mutta, switched input aivan siinä käynnistymisen alkuvaiheessa heittää kerran väärälle arvolle. Eli joko tuo kytkin ainakin vähän vittuilee tai sitten tuo flag itse asiassa kertoo moottorinohjauksen tilan. Eli jos moottorijarrutus on päällä (kierrokset tarpeeksi ylhäällä, ettei olla tyhjäkäynnissä), niin näyttääkö tuo 00100 vai 00010? Jos tuo kytkin on sillä rajoilla, että just just kytkee tai ei, niin tuo kaasun polkaiseminen voisi vaikuttaa siihen.

                Ja yhä muuten tuo varashälytin/keskuslukituksen kauko-ohjaus vittuilee. Välillä naksuu joku rele (olisko keskuslukitukseen liittyvä) ja samalla saattaa varashälyttimen valo vilkahtaa. Ei muuta kuin pientä purkamista ja tarkempaa tutkistelua.

                Onneksi on kaksi audia, että yleensä edes toinen toimii.

                Comment


                • #9
                  Selvisikö vika aikoinaan?

                  Comment


                    #10
                    Kummallista kyllä, sen mitä autoa olen nyt käyttänyt, se on aina käynnistynyt hyvin.

                    Comment


                    • #11
                      Jepjep.... Itsellä vaan eilen alkoi ilmetä samaa hassua käytöstä. Eli kun ajosta jättää hetkeksi parkkiin, on turha yrittää käynnistää ennenkuin kone kunnolla jäähtynyt.... Mutta käytös muuten samanlainen.... Eli ei saa bensaa tai kipinää. Kylmänä kyllä käynnistyy hyvin... puolikylmänä ei.

                      Epäilyt: kampuran kulma-anturit, varkaudenesto, bensapumppu, sytkän ohjaus, joku lämpöanturi, tyhjäkäyntimoottori tms....

                      Epäilen ISV:tä, mutta toisaalta osakaasullakaan ei lähde....

                      Comment


                        #12
                        Samankaltaisesti oirehti RS2 taannoin. Kunnes ei enää käynnistynyt puolilämpimänä ollenkaan. Hall-anturi sökönä.

                        Comment


                        • #13
                          Miten vaihdoit? Onkohan kellään ohjeistusta proseduuriin?

                          Comment


                            #14
                            Ajoin LMS:lle, en ole mikään TI-mies :)

                            Purkivat pois keulan valojen välistä, muistaakseni nokkahihnan suoja pois, siitä se sitten jotenkin vaihtui. Piuha joka menee anturille, oli rantaruotsin automurteelle "mehinyt", elikkä aika valmista tavaraa.

                            Comment


                              #15
                              Mulla tuli auton mukana viimeisen huollon yksityiskohtainen osa- ja työselvitys. Hallgeber vaihdettu eli yksi ilmeinen kulutusosa aivan tuore. ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X