Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkinongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkinongelmat

    Eli profiilin autossa kytkin on alkanu reistaileen. Väliin kytkin painuu ikäänkuin pohjaan ja poljin nousee vain puoleen väliin (koleat aamut myrkkyä), mut lämpimällä ilmoilla kytkin yrittää toimia niinkuin pitääkin ja polkimessa on tuntua. Tiedossa on et vika on joko pää tai työsylinterissä mut pitääkö tämä kaava paikkaansa:

    Jos jarrunestettä katoaa -> työsylinteri, jos ei katoa -> luultavammin pääsylinteri "vuotaa ohi".

    Jarrunestettä ei katoa ollenkaan ja ei kehtais alkaa arpapelillä osteleen sylintereitä :)

    Kiitokset etukäteen.

  • #2
    Tähän mennessä ollut aina työsylinteri kuvatuilla oireilla. Tuo jumittelu johtuu siitä etteivät nesteet vaihdu sylinterissä koskaan jos huolletaan vain huolto-ohjelman mukaisesti. Kosteutta ja likaa kertyy vuosien varrella niin ettei ihmekään kun alkaa sylinteri takertelemaan.

    Comment


    • #3
      jassoo minäpä perun edellisen. Pikaisella katsauksella näytti et jarruneste taso on pysynyt ennallaan mutteipa ollut. Tarkastin samalla kytkimen pääsylinterin ja märkänähän tuo näytti olevan. Ens viikonloppuna vaihtuu uus tilalle joten katotaan alkaako se kytkytin pelittään.

      Comment


      • #4
        Tjoo ei ole taaskaan ruusuilla tanssimista. Pääsylinterin vaihdon jälkeen kytkin painu uudestaan pohjaan eli taitaa tuo työsylinteriki mennä vaihtoon.
        Oireet jatkuu samanlaisena. Tuossa pääsylkyn vaihdon jälkeen kun ajelin testi kilometrejä niin poljin ikäänkuin keräs "kuollutta liikettä" ja kytkin alkoi ottamaan aina vain alempaa ja alempaa. Pääsin kaverille ja olin lähdössä niin kytkin painu kivenä lattiaan.

        Tarkastus: Työsylinterin oli pettäny lopullisesti. Valutti nestettä meinaan tosi hanakasti pihalle. Vika tiedossa ja huomenna vaihtuu uus tilalle :)
        Viimeksi muokannut Purukumi; 14.9.2008, 23:00.

        Comment

        Working...
        X