Profiilin auton eli B6:n moottorin ilmansuodattimen vaihtamiseen liittyvää kysyttävää ennen hommiin ryhtymistä (projekti: 60tkm lisätyöt itse, palat taakse tulikin jo vaihdettua! Pitäis tehdä noi eikä öljynvaihdon tarvetta ja yli 80e työstä ei viittis maksaa tulpissa ja suodattimessa).
Kun ilmanotto kanava on poistettu ja pääset avamaan kotelon kaksi ruuvia, tarvitsee päältä poistaa vielä lisää, jotta koteloa saa auki enemmän. En ole ihan varma mitä kaikkea pitäisi poistaa ja haluaisin neuvoja siitä mitä oikeasti tarvitsee ottaa pois. Auerin Jounilla oli jossain B5:een ohjeet, mutta käsittääkseni B6:sessa pääsee vähemmällä ainakin ulkomaisilta saiteilta sain tällaista tietoa. Ettei tarvitsisi irroittaa lämpöpeltiä ja turbon ilmaputkea jne.
Siinä kotelon takaosan päällä (jos katsoo auton edestä päin kuskin puolelta) on johto, jossa ilmanottokanavakin oli osittain kiinni (sai edes taas vetämällä pois). Riittääkö pelkästään sen avaaminen ja tieltä pois siirtäminen. Englanniksi taitaa tuo johto olla Diverter valve niminen? Yhdellä saitilla neuvottiin, että tuo osa kuuluu irrottaa kolmipäisillä pihdeillä. Se näyttääkin olevan "vesiletku" maisesti kiinnitetty sitä aiemmin katsoessani.
Sytytystulppien vaihdossa ei varmaan mitään spessua kunhan ei väännä liian tiukkaan momenttiin?
Kysyn vähän tyhmiä, mutta haluaisin välttää hajottamasta mitään :)
Kun ilmanotto kanava on poistettu ja pääset avamaan kotelon kaksi ruuvia, tarvitsee päältä poistaa vielä lisää, jotta koteloa saa auki enemmän. En ole ihan varma mitä kaikkea pitäisi poistaa ja haluaisin neuvoja siitä mitä oikeasti tarvitsee ottaa pois. Auerin Jounilla oli jossain B5:een ohjeet, mutta käsittääkseni B6:sessa pääsee vähemmällä ainakin ulkomaisilta saiteilta sain tällaista tietoa. Ettei tarvitsisi irroittaa lämpöpeltiä ja turbon ilmaputkea jne.
Siinä kotelon takaosan päällä (jos katsoo auton edestä päin kuskin puolelta) on johto, jossa ilmanottokanavakin oli osittain kiinni (sai edes taas vetämällä pois). Riittääkö pelkästään sen avaaminen ja tieltä pois siirtäminen. Englanniksi taitaa tuo johto olla Diverter valve niminen? Yhdellä saitilla neuvottiin, että tuo osa kuuluu irrottaa kolmipäisillä pihdeillä. Se näyttääkin olevan "vesiletku" maisesti kiinnitetty sitä aiemmin katsoessani.
Sytytystulppien vaihdossa ei varmaan mitään spessua kunhan ei väännä liian tiukkaan momenttiin?
Kysyn vähän tyhmiä, mutta haluaisin välttää hajottamasta mitään :)
Comment