Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 ilmansuodattimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 ilmansuodattimen vaihto

    Profiilin auton eli B6:n moottorin ilmansuodattimen vaihtamiseen liittyvää kysyttävää ennen hommiin ryhtymistä (projekti: 60tkm lisätyöt itse, palat taakse tulikin jo vaihdettua! Pitäis tehdä noi eikä öljynvaihdon tarvetta ja yli 80e työstä ei viittis maksaa tulpissa ja suodattimessa).

    Kun ilmanotto kanava on poistettu ja pääset avamaan kotelon kaksi ruuvia, tarvitsee päältä poistaa vielä lisää, jotta koteloa saa auki enemmän. En ole ihan varma mitä kaikkea pitäisi poistaa ja haluaisin neuvoja siitä mitä oikeasti tarvitsee ottaa pois. Auerin Jounilla oli jossain B5:een ohjeet, mutta käsittääkseni B6:sessa pääsee vähemmällä ainakin ulkomaisilta saiteilta sain tällaista tietoa. Ettei tarvitsisi irroittaa lämpöpeltiä ja turbon ilmaputkea jne.

    Siinä kotelon takaosan päällä (jos katsoo auton edestä päin kuskin puolelta) on johto, jossa ilmanottokanavakin oli osittain kiinni (sai edes taas vetämällä pois). Riittääkö pelkästään sen avaaminen ja tieltä pois siirtäminen. Englanniksi taitaa tuo johto olla Diverter valve niminen? Yhdellä saitilla neuvottiin, että tuo osa kuuluu irrottaa kolmipäisillä pihdeillä. Se näyttääkin olevan "vesiletku" maisesti kiinnitetty sitä aiemmin katsoessani.

    Sytytystulppien vaihdossa ei varmaan mitään spessua kunhan ei väännä liian tiukkaan momenttiin?

    Kysyn vähän tyhmiä, mutta haluaisin välttää hajottamasta mitään :)

  • #2
    itse vaihtelin tuossa jokin aika sitten ja painiskelin saman asian kanssa näytti niin toivottomalta. Ei tarvitse lämpöpeltiä tai muitakaan vempeleitä irroitella, irroittelee píuhoja pikaklipseistä mitä siinä menee edes takas ja yhden liittimen aukeisee suurin piirtein "vasemmalta" ilmansuodatinkotelon päältä. Ei siinä hirveitä tiloja jää mutta kyllä suodattimen mahtuu ujuttamaan paikalleen ja jopa imuroimaan kotelon pohjan. Eikun rohkeasti kokoeilemaan.

    Comment


    • #3
      ^Kiitokset. Näin vähän ajattelinkin. Miten toi vasemmalla "suurin piirtein vasemmalla" kotelon päältä menevä liitin kannattaa/kuuluu avata? En oikein ymmärrä sen kiinitysmekanismia, vaan se on juuri kuten totesin näyttäysi olevan vesiletkumainen, joten kuuluuko kiertää ja vetää voimalla? Se sama siis missä ilmanottokanava on myös osittain kiinni.

      Comment


      • #4
        http://a4mods.com

        Tuolta oikealta Engine and Performance kohdasta K&N filter install, sieltä löydät ohjeet.

        Comment


        • #5
          katsos jollain oli oikein kuvien kera ja kaikki ! mitä yritin selvittää oli juurikin toi viimeinen kuva, josta tuo "vesiletkun" näköinen on irti.

          Comment


          • #6
            Nostetaas vanhaa topiikkia, en löytänyt tästä mallista suoraan mitään aihetta kysymykseen liittyen niin kysytään täällä. Modet saa siirtää jos meni aivan väärään paikkaan :) Eli oma auto a4 b6 1.8t quattroon olis tarkotus näin kokeilu mielessä laittaa vapaavirtaus eli kartio suodatin kun semmoinen ylimääräisenä hyllystä löytyy. Kysymys kuuluu että onko millanen homma tuommoinen vaihtaa alkuperäisen suodattimen tilalle ? Jos jollain kuvien kanssa olevan ohje olisi tiedossa olisin enemmäin kuin kiitollinen !

            Comment


            • #7
              Ei ole ohjeita, mutta ei kai siinä muuta kuin vakiosuodattimen kotelon kansi mäkeen ja imuputkeen kartiosuodatin kiinni?

              Comment


              • #8
                Kun vakiokotelon heivaa mäkeen niin lisäilmapumpun letkulle joka tulee imuputken viereen kotelon yläosaan pitäisi keksiä jotakin.

                Jos vaan antais olla vakion.

                Comment

                Working...
                X