Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 ei käynnisty aamuisin laakista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 ei käynnisty aamuisin laakista

    Eli ekalla kerralla joutuu pyörittämään pitkään ja lähtee jos on lähteäkseen. Toisella kerralla starttaa heti. Vaikka ekalla kerralla ei pyörittäisi kuin n. kaksi sekuntia, lähtee toisella yrittämällä laakista käyntiin. Lämpöisenä starttaa melkein aina nätisti, joskus tosin tekee sitä, että käynnistyy vähän yskien tai joutuu sahaamaan monta yritystä putkeen ennen kuin käynnistyy. Tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihettu n. 10tkm sitten. Voisko taas olla vaihtokunnossa?

    #2
    Mites tulpan johdot?

    Jotekin tuli taas mieleen äitimuorin A3, jonka nokka-akselin asentotunnistimen liittimess tai johtosarjassa oli kosketushäikkä. Ei lähtenyt ekalla, eikä välttämättä tokallakaa vaikka kuinka sahasi. Kun lähti käyntiin, lähti samantien. Teki kyllä samaa kylmänä ja lämpimänä.
    Olisiko tässäkin joku kosketushäiriö -luonteinen juttu..

    Comment


    • #3
      Mistä kohtaa moottoria kannattaisi ruveta liittimiä availemaan ja CRC:tä ruiskuttelemaan?

      Comment


        #4
        Herääkö kierroslukumittari, kun vika on päällä?

        Comment


          #5
          Lämpötila-anturi tulee ensin mieleen kokemani etsinnän perusteella. osaa temppuilla alkuun niin että ei toimi kylmänä oikein kunnes sitten poikii kunnolla :-(

          Comment


            #6
            Tai hall-anturin kosketushäiriö? (löytyy virranjakajasta)

            Comment


              #7
              Sama oli mielessä. Siksi tuota kierroslukumittaria kyselin.

              Comment


                #8
                Itsellä sama vika, varsinkin ilmojen viilentyessä, ja kyllä se korjaantui tulpat vaihtamalla.

                Comment


                  #9
                  Näyttävät tulpat olevan sen 10 tkm ajetut, joten ei ole mahdoton ajatus tässäkään..

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja fumer Näytä viesti
                    Mistä kohtaa moottoria kannattaisi ruveta liittimiä availemaan ja CRC:tä ruiskuttelemaan?
                    Älä ainakaan sytkälaitteisiin CRC:tä ruiski. Menee vaan pilalle.

                    Comment


                      #11
                      Bensapumpun relekinhän on tätä samaa sarjaa.

                      Alkuperäinen kirjoittaja fumer Näytä viesti
                      ...joskus tosin tekee sitä, että käynnistyy vähän yskien tai joutuu sahaamaan monta yritystä putkeen ennen kuin käynnistyy.
                      Lähteekö paremmin käyntiin, jos painaa hieman kaasua startatessa? Imuvuotoa vaan meinaisin.

                      Comment


                      • #12
                        Lähteekö paremmin käyntiin, jos painaa hieman kaasua startatessa? Imuvuotoa vaan meinaisin.
                        Ei oikeastaan auta polkimen painaminen. Ainoa mikä auttaa on odottaa tovi ja sitten yrittää uudelleen. Tänään huomasin, kun oli auto lämmitysjohdon päässä, niin lähti mainiosti käyntiin ensi yrittämällä...

                        Comment


                          #13
                          ..Mikä kääntää katseen lämpötilaantureihin.

                          Comment


                            #14
                            Vastusmittausta varten ainakin suuntaa-antava taulukko

                            Tuo kannattaa sitten ostaa merkkiosana eikä minään kymmenen euron tarvikkeena. Kandee myös katsoa sarjanumero oikein anturin avainkannasta, ettei väärää osta, kun saattavat marmorillakin joskus erehtyä :)

                            Comment

                            Working...
                            X