Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 - 95 ei käynnisty - vikakoodit otettu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 - 95 ei käynnisty - vikakoodit otettu.

    A6 2.6 avant -95 aut.

    Auto sammui tyhjäkäynniltä eikä enää käynnistynyt. Otettiin vag-comilla vikakoodit jotka olivat seuraavat:

    00515 = nokka-akselin asentotunnistin (HALL-anturi)
    00514 = kampiakselin asennontunnistin
    00516 = kaasuläpän asennon tunnistin

    ja jotain tällaisia tuli myös

    00526 = ?
    01271 = ?

    Vaihdoimme Hall-anturin ja kampiakselin asennontunnistimen mutta ei auta. Startatessa lupaa, mutta ei käynnisty. Aukaisin bensan-suodattimen putken ja sieltä tuli paineella kyllä bensaa, kokeiltiin myös, että saa kipinän.

    Olisiko jollakin hyvää neuvoa mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

    #2
    Pitääkö näissä painaa jarrua, kun käynnistää? Nimittäin
    00526 = http://wiki.ross-tech.com/index.php/00526

    01271 = ilmastoinnin läppiä. http://wiki.ross-tech.com/index.php/01271

    Comment


    • #3
      Nuo vikakoodit 00526 ja 01271 eivät varmaan liity kuitenkaan auton käynnistymiseen.

      Comment


        #4
        00526 liittyisi silloin, jos vaatisi jarrun painamisen käynnistyäkseen. En tiedä onko tuossa automaatissa moista ominaisuutta.

        Comment


        • #5
          Kokeilin jarrun kanssa ei apua, eikä se ennen ole vaatinut jarrun painamista käynnistyäkseen.

          Comment


          • #6
            "Aukaisin bensan-suodattimen putken ja sieltä tuli paineella kyllä bensaa, kokeiltiin myös, että saa kipinän."

            Kaverin C 4/ 5 koneella oli samanlainen vika. Syy löytyi lopulta tankissa olevasta bensapumpun siivilästä, joka oli tukossa liasta. Paineella tuli bensaa, mutta ei riittävästi.

            Ei varmaan sinulla vikana, koska eri kone?

            Comment


            • #7
              Jos, olisi kyseinen ongelma epäilen, että kone kuitenkin lähtisi käyntiin koska painetta ruiskujärjestelmässä tuntuu olevan.

              Onko kenelläkään aavistusta missä ruiskun-ohjainyksikkö voisi sijaita ks. autossa. Olisiko mahdollista, että boksi ei anna käskyä aukaista suuttimia??

              Comment


              • #8
                ööö...Jos kerran kipinä tulee niin joko bensa puuttuu tai ajoitus heittää.
                kastuuko tulpat kun starttailee?
                mites puristuspaineet, onko tallella?

                Comment


                  #9
                  Nokkahihnan kunto?

                  Comment


                  • #10
                    Tulpat ei mielestäni kastu, eikä haise bensa. Puristuspaineista en tiedä, miten saa tutkittua? Nokkahihna näyttäisi olevan hyväkuntoinen ja kireällä.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                      Nokkahihnan kunto?
                      Jakohihnaa tarkoitin tuolla ajoituksen heittämisellä.
                      Puristuspaineet saa tutkittua puristuspainemittarilla sytytystulpan reijästä.
                      Mittari löytyy tarvikeliikkeestä edullisesti jollei kellään tutulla sitä ole.
                      1. tulpan- ja puolanjohdot irti (älä sekoita järjestystä)
                      2. tulpat irti
                      3. mittari vaan tulpanreikään, kaasupoljin pohjaan ja starttausta muutama sekunti.

                      Ehkä se vika kuitenkin on bensapuolella jollei edes haise....

                      Comment


                      • #12
                        Puristuspaineet seuraavat:

                        1: 13,6 kg/cm3
                        2: 12,9
                        3: 14,1
                        4: 10,5
                        5: 13,1
                        6: 14,2

                        Laitettiin sylitereihin käynnistys-sumutetta ja auto lähti käyntiin 2 sekunniksi. Joten sytytyksessä ei vikaa. Todennäköisesti ei aukaise ruiskun suuttimia joten olisiko vika ruiskun-boksissa. Osaako kukaan sanoa missä boksi sijaitsee ja miten sen toimivuuden voi tarkistaa.

                        Comment


                        • #13
                          Vaihteeksi kerran täytyy ehdottaa bensapumppua eli vaikka tuottoa on, ei jaksa nostaa painetta. Tarkista tuleeko sähköä ruiskutussuuttimelle, jos tulee, ota suutin irti ja katso ruiskuttaako bensaa.
                          Viimeksi muokannut vepek; 14.9.2008, 21:13.

                          Comment


                          • #14
                            Onko niin, että jos pumppu ei anna tarpeeksi painetta niin suuttimet eivät aukea, eli onko välissä jokin paineventtiili joka estää bensan pääsyn koneeseen mikäli paine on liian pieni?

                            Comment


                              #15
                              Jakajapumpullisissa dieseleissä on tietty avautumispaine, jolla kontrolloidaan polttoaineen syöttöä. Bensavehkeistä en osaa sanoa.

                              Comment


                              • #16
                                Miten suuttimen saa pois?

                                Comment


                                • #17
                                  En ole itse ottanut pois, mutta 2,8:ssa korjausmanuaalista:
                                  Irrota imuputki(maffilta tuleva)
                                  Irrota ruiskujen johtoliitännät
                                  Löysää sytytysjohtoja
                                  Irrota polttoaineputkilinja( rail) imusarjasta, näyttäisi olevan neljä ruuvia
                                  Irrota alipaineletku bensanpaineen säätimestä( fuel regulator)
                                  Nosta ylös polttoaineputkilinja ( rail ) imusarjasta täydellisenä ruiskutussuuttimineen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaihdettiin bensapumppu ja suodatin. Saatiin auto käyntiin, mutta tyhjäkäynti oli turhan kova eli 2200rpm. Sammutin auton jonka jälkeen ei enää käynnistynyt. Olisiko tyhjäkäynti korkea jonkin anturi vian takia vai?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vaihda vielä tuo yksi tunnistin...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tutkittiin lisää huomattiin, että ei saa kipinää...miten mahdollista kun vasta oli lähtenyt käyntiin mikä voisi aiheuttaa kipinän uupumisen... menee kyllä hermot kun ensin ei saa bensaa mutta saa kipinän nyt toisinpäin..???

                                        Comment


                                          #21
                                          No tuo HALL-anturin oikuttelu semmosta ilmeisesti aiheuttaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            HALL-anturi vaihdettu!

                                            Comment


                                              #23
                                              No sitten koodeja lukemaan uudestaan. Anturi tai sytytysvahvistin arvaisin edelleen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ymmärtääkseni kun auto ei käy ja siitä ottaa vikakoodeja se ilmoittaa aina HALL-anturi vian. Voisiko olla, että nyt kun antureita ja bensapumppu on vaihdettu viat pitäisi kuitata vag-comilla? Vaikuttaako HALL-anturi myös sytytykseen vai ainoastaan bensapumpun toimintaan?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei tartte koodeja nollata ja toki tulee vikakoodi jos kone ei käy. Mutta toisaalta kun testailee, niin noita koodeja tulee automaattisesti nollailtua. Muuten ei tiedä onko sieltä poistunut mitään vikoja.
                                                  Joku viisaampi vois kertoa, vaikuttaako HALL muuhunkin kuin kipinään. Jos ei HALL:ilta ei tule signaalia niin ei eku pysty myöskään kipinää tarjoilemaan oikeisiin paikkoihin.

                                                  Mutta esim startatessa tuon HALL:n koodin pitäis pysyä poissa, jos on kunnossa.
                                                  Kuinkahan tuo pumpun ja filtterin vaihto sai sen kuitenkin käymään? Voisko syypää sittenkin olla esim pumpun releessä?
                                                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 10.10.2008, 19:44.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Olisiko mahdollista että en ole ottanut jotain tärkeää huomioon HALLia vaihtaessani, koska otin vain johdon irti ja ruuvasin pultit pois ja vaihdoin tunnistimien uuteen.

                                                    Voiko moottorinohjainyksikön nollata ottamalla siitä johdot irti tietyksi ajaksi ja jos voi niin kuinka kauan johtojen pitää olla irti? Rupee vaan epäilyttämään, että jos toi moottorinohjaionyksikkö on hajonnut on kaiketi aika kallis hankinta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Boksi nollaantuu kun pitää akunkenkää tarpeeksi kauan irti. Varma tapa on pitää puolituntia irti.
                                                      Ilmeisesti myös vikakoodit nollaamalla boksi nollautuu.

                                                      Ei uskaltais ääneen sano, mutta joku haamukuva mielessä olisi, jotta HALL:in vikakoodi pitäs resetoida pois. Mutta tämä on niin esson baaria, jotta ei kannata ottaa ihan todesta :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei mun mielestä tarvi resetoida. Mulla jäi 2.6 lähtemättä tulille keväällä ja vaihdoin onneksi mukana olleen Hallin hotellin parkkipaikalla akkua irroittamatta. Heti hörähti.

                                                        Onko siis vaihdettu nimenomaan se kuskinpuoleisen lohkon nokka-akselin takapäässä oleva anturi?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vaihdoin sen kuskin nokka-akselin takana olevan anturin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itsellä kävi niin, että illalla ajoin auton parkkiin, aamulla startatessa ei edes luvannut. Auton hinurilla Lauttasaaren Vw:lle( kerrankin oli vakuutuksesta hyötyä) Syy: tulpanjohdot löi niin pahasti läpi, ettei kipinää mennyt yhdellekään pytylle? Yö on ihmeellistä aikaa. Asiaan. Korjaamolla sanottiin, että ei ole ihmekkään, koska 12v on aika kova ikä johdoille."Ei kuullemma huomaa kaupunki ajossa, jos välillä toimii 5:llä tai 4:llä pytyllä, koska tehoja ei tarvita niin suuresti". Uudet johdot tiskillä n.270?, Merteillissä 145?. Soitto huoltoon: työntäkää auto ulos, hommaan ja vaihdan johdot itse. Sen jälkeen johtojen hinta 160?. Soitolla selviää!! Käsittääkseni Vagcom kertoon, ettei tule kipinää, muttei kerro mihin tyssää. Todennäköisesti olen taas väärässä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X