Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 quattro typ-89 vaihteisto temppuilee.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90 quattro typ-89 vaihteisto temppuilee.

    Tietäisikohän joku foorumisti todennäköisintä syytä siihen, kun faijan 2.3NG- koneisessa 5v- manuaaliquattrossa on alkanut vitonen pompata kylmänä pois päältä? Lämpimänä pysyy paremmin.

    Joissain japseissa on tiettävästi itse vaihdelootan "kotelo" kulunut niin, että keppi on hakenut itsellen pikkuhiljaa väärän sijainnin, voikohan näissä olla samaa oiretta?

    #2
    Itse olen pari laatikkoa purkanut, mutta ei nyt sieluni silmissä näe sitä siirtomekanismia, kun siitä on aikaa taas hetki. Se siirtovivusto on kuitenkin jykevästi kotelossa kiinni ja siellä taitaa muistaakseni olla erillinen palikka, jossa on kuulat, jotka "lukitsevat" vaihteen päälle.

    Vaikuttaako tuohon poispomppaamiseen se, kuinka ronskilla kädellä sen kepin tyrkkää vitoselle? Voisin ennemmin epäillä, että vaihteensiirrossa on sen verran väljää, että vaihde ei mene kunnolla päälle.

    Comment


      #3
      Varsinaisen rattaan sivussa sijaitsevat kytkentähampaat pitävät vaihteen päällä, kun se on ensin saatu oikein kytketyksi. En ole Audeista kuullut niiden kuluneen (pösössä olen sellaisen itse nähnyt). Epäilenkin vian aiheuttajaksi vaihteen vajaata kytkeytymistä. Ehkäpä kepin säätö auttaisi?

      Comment


      • #4
        Jeps, kiitoksia infosta. Täytyy käydä maanantaina itse kokeilemassa ja vertailemassa lootaa omaan ex- coupeen. Muistaakseni faijan keppi seilasi senttitolkulla enemmän kuin kupeessani tosin siinä olikin shortshifter, mutta silti...liikkui muistini mukaan tod. paljon.

        Ps, "omaan ex-coupeen"- vai "omaan ex- coupeeseen"?

        On tää suomi pirun hankala kieli ;)

        Comment


          #5
          "Aiemmin omistamaani Audi Coupe -henkilöautoon."

          Comment

          Working...
          X