Kuinkas nopeaa muilla nousee lämmöt normaaliin(90 astetta mittarin mukaan)?. Itse joutuu ajelamaan 10 kilometriä että normaalissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S6 v8 lämpiäminen
Collapse
X
-
Lämpö normaalissa noin 2-4 kilsan ajon jälkeen, riippuen ulkolämpötilasta ja miten rivakasti lähtee. Olen pitänyt ilmastoinnin auto asennossa, se huomioi kylmän koneen ja säätyy sen mukaisesti, tälläkin saa jonkun verran lämpiämistä nopeutettua. Talvellakin roikan nokasta lähtiessä lämpiää nopeasti. Joko Volvo on jäänyt pihan perille kakkosautoksi?
Comment
-
Omat lähdöt olleet vielä tallista ja siellä varmaan joku 15 astetta lämmintä. Ja maaseudulla saa sen nopeuden sinne sataseen heti.
Kävin tänään Pörhöltä hakemassa alkuperäisen termarin. Täytyy tänään vaihtaa.
Tavallaan on jäänyt Volvo "kakkos" autoksi kun ajellut Audilla tarkoituksella työ keikkaankin että tulee kokemusta ja jos jotain korjattavaa löytyy. No molemissa puolensa kuitenkin..
Comment
-
Vertaus tuohon jenkkiin kun on sitä rautaa mitä lämmetä vähän enemmän ja paksusti ;)
Olen pitänyt automaatilla lämppäriä joten ihan tarkkaa tietoa kuumaan puhaltamisesta ei ole. Rupeaa n 1 km jälkeen nousemaan puhallin nopeus ja sitten laskee 4-5 km kohdilla taas. Täytyisi kokeill max asennolla niin saisi selvää.
Comment
-
Toi ilmastoinnin näyttämä lämpö vastannee totuutta, koska senhän täytyy olla mitattua suuretta ja kone lämpiää näin ollen normaalisti, mitä tähän ketjuun on kommentoitu. Kokeilepa seuraavan kylmästä lähdön 5 kilsan ajon jälkeen ylävesiletkusta käsin lämpöä, 90 astetta tuntuu polttavan kuumalta. Moottorin lämpömittausanturi sijainnee jossakin lohkon kyljessä; kontakti häiriö pistokkeessa, liikuttelee sitä. Anturi voi olla vialla aiheuttaen viiveen viestiin. Mittaristossa lämpömittarilla pistokkeessa kontaktihäiriö tai mittari vain yks. kertaisesti "ryömii"oloarvoon.
Comment
-
Täytyy testailla vaikka infapunalämpömittarilla niin ei tarvitse polttaa käsiä.
Moottorin lämpötila anturi sijaitsee vasemman lohkon ylävesiletkun lähdön luona.
Mittariston anturi on sitten uusi kun sen vasta vaihdoin varoitusvalo ongelman takia. Kyllä tuo lämpömittari tuntuu toimivan "järkevästi".
Luultavimmin kaikki on ihan kunnossa.
Comment
-
Tuo mittariston lämpömittari toimii tarkoituksella viiveellä, ettei jokaiset pienet muutokset saa sitä heilumaan hepin lailla.
Itse urssin lämpöjä paljon seurasin, ilmastointi näytti melkein aina 88 kun mittari näytti olevan jossain 91 tai 92.
Kun ilmastointi näytti jossain kaupungissa päälle 90 lukemia, ei viisari värähtänyt mihinkään jne.
Kai tuon mittarin tarkoitus on lähinnä kertoa onko kone kylmä, termostaattivammainen, lämmin vai keittänyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Marko Näytä viestiJumppa jatkuu. Lämmöt ei nousseet ammulla kuin siihen 3: alimmaiselle viivalle. 110km ajoa ja samassa koko ajan. Kävin merkkiliikkeestä kyselemässä, mutta vähän olivat sitä mieltä ettei termarissa voi vikaa olla kun se on vain 2 vkoa vanha.
Comment
-
Nyt uusi termostaatti paikoillaan sama meno jatkuu. Nyt huomasin sen että lämpö mittari saattaa sitten yht äkkiä nousta sinne 90 asteeseen vaikka 40 km ajon jälkeen jos ei ole noussut sitä ennen ja näyttänyt 60 astetta.
Kun muistelen ennen mittarin anturin vaihtoa ei ollut ks" vikaa" liekkö mittarisa vai anturissa vikaa sitten. Onko jollain ollut samanlaista vikaa?
Comment
Comment