Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 v8 lämpiäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 v8 lämpiäminen

    Kuinkas nopeaa muilla nousee lämmöt normaaliin(90 astetta mittarin mukaan)?. Itse joutuu ajelamaan 10 kilometriä että normaalissa.

    #2
    Nopeammin kyllä täällä lämpiää, ihan parin kilsan matkalla. Sulla lie termostaatti jumissa.

    Comment


      #3
      Melko varmasti termarissa vikaa. Talvella ei nouse välttämättä edes 90 asteeseen jos termarissa on vikaa.

      Comment


      • #4
        Vaihdoin vasta uuden termarin(tarvike malli carlostat). Kun ei noussut kuin 60 asteeseen. Nopeammin nousee kyllä 90 kun katsoo sieltä ilmasoinnin ruudsta.

        Comment


          #5
          Ite vaihdoin V8:iin aikoinaan tarviketermarin ja hidas sekin oli. Arvaten A8:n ja muiden kohdalla haen vain aina ns orggistermarin nykyään. Oliko jopa halvempi. No pari kymppiä tms maksoi muutama vuosi sitten merkkitiskillä.

          Comment


          • #6
            Lämpö normaalissa noin 2-4 kilsan ajon jälkeen, riippuen ulkolämpötilasta ja miten rivakasti lähtee. Olen pitänyt ilmastoinnin auto asennossa, se huomioi kylmän koneen ja säätyy sen mukaisesti, tälläkin saa jonkun verran lämpiämistä nopeutettua. Talvellakin roikan nokasta lähtiessä lämpiää nopeasti. Joko Volvo on jäänyt pihan perille kakkosautoksi?

            Comment


            • #7
              Omat lähdöt olleet vielä tallista ja siellä varmaan joku 15 astetta lämmintä. Ja maaseudulla saa sen nopeuden sinne sataseen heti.
              Kävin tänään Pörhöltä hakemassa alkuperäisen termarin. Täytyy tänään vaihtaa.
              Tavallaan on jäänyt Volvo "kakkos" autoksi kun ajellut Audilla tarkoituksella työ keikkaankin että tulee kokemusta ja jos jotain korjattavaa löytyy. No molemissa puolensa kuitenkin..

              Comment


              • #8
                S6 v8 lämpiää todella hitaasti

                Nyt on uusi orkkis termari paikoillaan. Nyt lämpömittarin kiipeäminen 90 asteeseen kestää n12 km !
                Ilmastointin kautta katsottuna lämpötila kipuaa 90 asteeseen n 4- 5km matkalla.

                Comment


                  #9
                  Aika kauan kyllä kestää. Se ilmastoinnin arvo taitaa olla laskennallinen (eli se nousee siihen jonkun kaavan mukaan), siihen ei kannata luottaa.

                  Comment


                  • #10
                    Niin ei edes jenkki kasi kestä noin kaun lämmetä. Se ilmastoinnin lämpötila kyllä toisaalta näytti kylmänä samaa kuin tallin lämpömittari.
                    Viimeksi muokannut Marko; 5.9.2008, 09:32.

                    Comment


                      #11
                      Jenkkikasi ei olekkaan high tekkiä ja alumiinia :)

                      Silti suhteettoman kauan tuo lämpeää. Toisaalta puhaltaako silti lämmintä?
                      Talvella automaatti-ilmastointi ei ala puhaltamaan ennenkuin vesi on lämmennyt tarpeeksi. Siksi varmaan olis kiva jos se lämpeis ok :)

                      Comment


                      • #12
                        Vertaus tuohon jenkkiin kun on sitä rautaa mitä lämmetä vähän enemmän ja paksusti ;)
                        Olen pitänyt automaatilla lämppäriä joten ihan tarkkaa tietoa kuumaan puhaltamisesta ei ole. Rupeaa n 1 km jälkeen nousemaan puhallin nopeus ja sitten laskee 4-5 km kohdilla taas. Täytyisi kokeill max asennolla niin saisi selvää.

                        Comment


                          #13
                          No jos kilsan päästä alkaa jo puhalteleen niin toivoa ei ole menetetty.
                          Siis maantiellä 10km matka että on 90 astetta vai kaupunkiajoa?
                          Jos maantiellä, niin ei tuo vialliselta kuulosta.

                          Comment


                          • #14
                            Maantie ajoa maaseudulla. n 90-100km/h. Alkuperäisellä lämpiää muuten hitammmin kuin tarvikkeella. Alkuperäisessä olikin se virtaus reiän halkaija selvästi isompi.
                            Siis ei kait tuo muuten haittaa, mutta mietityttää vain miten talvella tarkenee. No onneksi on Volvo vielä pihassa ;)

                            Comment


                            • #15
                              Toi ilmastoinnin näyttämä lämpö vastannee totuutta, koska senhän täytyy olla mitattua suuretta ja kone lämpiää näin ollen normaalisti, mitä tähän ketjuun on kommentoitu. Kokeilepa seuraavan kylmästä lähdön 5 kilsan ajon jälkeen ylävesiletkusta käsin lämpöä, 90 astetta tuntuu polttavan kuumalta. Moottorin lämpömittausanturi sijainnee jossakin lohkon kyljessä; kontakti häiriö pistokkeessa, liikuttelee sitä. Anturi voi olla vialla aiheuttaen viiveen viestiin. Mittaristossa lämpömittarilla pistokkeessa kontaktihäiriö tai mittari vain yks. kertaisesti "ryömii"oloarvoon.

                              Comment


                              • #16
                                Täytyy testailla vaikka infapunalämpömittarilla niin ei tarvitse polttaa käsiä.
                                Moottorin lämpötila anturi sijaitsee vasemman lohkon ylävesiletkun lähdön luona.
                                Mittariston anturi on sitten uusi kun sen vasta vaihdoin varoitusvalo ongelman takia. Kyllä tuo lämpömittari tuntuu toimivan "järkevästi".
                                Luultavimmin kaikki on ihan kunnossa.

                                Comment


                                • #17
                                  Lämppärin mittari tosiaan ei näytä oikein. Lukema nousee vaikka kone ei käynnissä. Syy lämpöongelmiin löytyi. Termostaatin asennuksessa virhe, kun o rengas väärällä puolella termostaattia....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuo mittariston lämpömittari toimii tarkoituksella viiveellä, ettei jokaiset pienet muutokset saa sitä heilumaan hepin lailla.

                                    Itse urssin lämpöjä paljon seurasin, ilmastointi näytti melkein aina 88 kun mittari näytti olevan jossain 91 tai 92.
                                    Kun ilmastointi näytti jossain kaupungissa päälle 90 lukemia, ei viisari värähtänyt mihinkään jne.

                                    Kai tuon mittarin tarkoitus on lähinnä kertoa onko kone kylmä, termostaattivammainen, lämmin vai keittänyt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jumppa jatkuu. Lämmöt ei nousseet ammulla kuin siihen 3: alimmaiselle viivalle. 110km ajoa ja samassa koko ajan. Kävin merkkiliikkeestä kyselemässä, mutta vähän olivat sitä mieltä ettei termarissa voi vikaa olla kun se on vain 2 vkoa vanha.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Marko Näytä viesti
                                        Jumppa jatkuu. Lämmöt ei nousseet ammulla kuin siihen 3: alimmaiselle viivalle. 110km ajoa ja samassa koko ajan. Kävin merkkiliikkeestä kyselemässä, mutta vähän olivat sitä mieltä ettei termarissa voi vikaa olla kun se on vain 2 vkoa vanha.
                                        -ei olisi ensimmäinen jo uutena rikki oleva termari.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jaa merkkiliikkeessä tietenkin olivat tietenkin sitä mieltä että ei juuri koskaan ole viallisia uutena.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei siinä välttämättä vikaa olekkaan, mutta voi olla toki vikaa.
                                            Mites onko vaihdettu vesipumppua tms. Onko paisarissa painetta kun kone on saatu lämpöseksi?
                                            Tai taas väärin asennettu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vesipumpun vaihdosta ei tietoa. Paisarissa ei painettaa normaalia sihahdusta enempää. Tarvike termarilla ei muuten ollut vastaavia eireita.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Nyt uusi termostaatti paikoillaan sama meno jatkuu. Nyt huomasin sen että lämpö mittari saattaa sitten yht äkkiä nousta sinne 90 asteeseen vaikka 40 km ajon jälkeen jos ei ole noussut sitä ennen ja näyttänyt 60 astetta.
                                                Kun muistelen ennen mittarin anturin vaihtoa ei ollut ks" vikaa" liekkö mittarisa vai anturissa vikaa sitten. Onko jollain ollut samanlaista vikaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No siis eihän mittariston ongelmat ole pois suljettuja.
                                                  Jos ilmastoinnin näytöltä lämmöt näyttää ok:lta niin joko se uusi anturi temppuilee, johdoissa jotain kontaktiongelmaa tai mittaristossa kylmäjuotoksia. Näitä epäilisin itse.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuohon ilmastoinnin näyttöön ei taida voida luottaa kun se alkaa nousemaan vaikka moottori ei kävisi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olisko anturissa sitten vikaa, jos se noin tekee.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Niin sen kuulukin tehdä. Nousee 60 asteeseen (ehkä) itsekseen ja sen jälkeen alkaa näyttää oikein.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jaaha, että sellainen. Noh, nyt Markokin sen tietää, niin seuraamaan ilmastoinnin näytöltä vaan miten lämmöt nousee.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tämä ei sitten ole mikään 100% fakta, mutta näin muistan jostain lukeneeni ja parista autosta ihan livenä todennutkin.

                                                            Omakin tekee ihan samalla tavalla. Tällä on ilmeisesti haettu sitä, että saadaan puhallin pyörimään aikaisemmin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X