Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 v8 lämpiäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Termari on vaihdettu viime talveksi, jäin miettimään josko olisi kanssa jäänyt ilmaa kun tosiaan vaihdoin maanantaina paisuntasäiliön. Pitänee käyttää parkkihallissa kuumaksi, eipä se tuolla pihalla varmaan onnistuisikaan :)

    P.S. Tuo kuva on otettu ihan matkan alkupäästä eli nousi ne lämmöt tuolta pohjalta noin 10min ajolla mutta ei ihan normaaliin asti.

    Comment


    • #62
      Mulla lämpiää v-urssi muutaman kilometrin matkalla ysikymppiin asti, vaikka lähtee verstaan pihasta lämmittämättä. Melkein epäilisin kyllä termostaatin tai lämpöanturin fuskaavan, jos kasissa ei lämpöä piisaa. Mulla pyörii sähköflektikin jatkuvasti, taitaa olla anturi jumissa. Se alkaa tuntua jo turhalta, kun pakkasta on melkein kolmekymppiä...

      Comment


      • #63
        Noh, eipä tuossa mitn vakavampaa. Kotimatkalla oli 25-26 pakkasta ja kyllä jaksoi pitää lämmöt normissa. Ei onnistuisi rikkinäisellä termarilla joten ilmaan systeemit hamassa lähitulevaisuudessa.

        Voi tietysti olla että katolla ollut joulukuusi teki sen verran lisää ilmanvastusta tuohon C4:sen ah-niin-linjakkaaseen aerodynamiikkaan että kasi joutui puskemaan tosissaan ilmakehään reikää ja sitä myöten lämpesi paremmin :)

        Comment


        • #64
          Itsellä tippuu 100kmh vauhdissa 60'c näillä keleillä.
          Kaupungissa 90'c.

          Muuten lämpiää salamana, vaan ei 100 vauhdissa enää pysy näillä -30'c asteen pakkasilla. Onhan tässä aika avoinainen keula. Vois pahvia kokeilla.

          Comment


          • #65
            ei se kyl tuosta avonaisesta keulasta ole kiinni, tai sit on yksilöissä eroa, sillä oma morkula kyl pysyy ihan kuin naulattuna tuossa 90c vaikka pakkanen oli parhaimmillaa -32 ajotietokoneen mukaan + auton sisällä +23,5c matkanopeudella +100kmh

            Comment


            • #66
              Ei ole S4, mutta tuo oma abh-kone pitää hyvin lämmöt paikoillaan 90'c kun tuolla maantiellä ajelee -25'c pakkasilla. Eikä ole pahveja keulalla.

              Comment


              • #67
                Näitä kun lukee niin kyllä se alkaa olla 100% varma että se oma termari on paskana vaikka melko uusi onkin, kun ei nouse yli 70c matkassa vaikka vain -15c pakkasta ja pahvit keulalla. Onneksi tiistaina vaihtoaika.
                Viimeksi muokannut okkim; 23.12.2013, 23:21. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se.

                Comment


                • #68
                  Ilmastoinniin näytön mukaan pysyy 90 asteessa aina ja missä vain, mutta mittariston mittarin mukaan tippuu 60 motarilla, ja muutenkin lämpiää hitaammin tuon mittarin mukaan.. Mistä tuo Ilmastoinnin näyttö ottaa tuon tiedon?

                  Comment


                  • #69
                    Ei tuon ikäisessä mistään. Se olettaa moottorin lämpötilan ajoajan perusteella ja säätää puhallinvoimakkuutta liikkeellelähtiessä sen mukaan.

                    Comment


                    • #70
                      eikös sähkökuvia tiirailemalla päädy siihen että monivika-anturin toinen anturipiiri menee ilmastoinnille.
                      kaiketi tätä tietoa johonkin käytetäänkin, vai onko se muka varuilla kuin nunnalla nännit ?

                      Comment


                      • #71
                        Se on vain lämpökytkin ja kertoo ilmastoinnille että pysypä pois päältä, moottorilla on hiki.

                        Pikkukorisissa on ilmastoinnille oma lämpöanturi kennolle menevässä vesiletkussa.

                        Comment


                        • #72
                          Heh, kun täällä näitä Audeja ja Volvoja vertailtiin, niin viime talvena V70 lämpesi vasta, kun oltiin ajettu Kuusamosta Pudasjärvelle, Audi alkaa lämmetä jo kilometrin jälkeen. ;-)

                          Comment


                          • #73
                            ei ole sähkökuvien mukaan kytkin, vaan ihan potentiometri.

                            Comment


                            • #74
                              Ei se vaan vitosessa multivika anturista mene muualle kuin mittaristolle. Eculla ja ilmastoinnilla on omat anturinsa, ilmastoinnin anturi lämppärin kennossa, ecun kannen takapäässä.

                              Comment


                              • #75
                                miten ne katottiin tuosta -95 ur-s6 v8 siitä ilmastointi näytöltä nuita lämpöjä sun muita tietoja?
                                Nyt kun ollaan vielä plussan puolella niin ei nouse lämmöt kuin 60-70 asteeseen eli termarin vaihto varmasti edessä.
                                Oliko se millainen jobi vaihdella tuo termari tuommoseen 4.2 v8:iin??

                                Comment


                                • #76
                                  Sisäkierron nappi pohjaan ja sitten painat samassa reunassa olevaa "ylös nappia", niin aukeaa ns. huoltovalikko.

                                  Nuolinäppäimillä ylös tai alas painelemalla saat vaihdettua kanavia (c01-cXX), kanava 51 (näytöllä c51) näyttää ilmastoinnin vedenlämpöanturin arvon Celsiuksina.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Hookoo Näytä viesti
                                    En oikein usko, että olisi ajoviimalle arka tuo anturi.
                                    Auto teki aiemmin että jo 0-kelilläkin jäi lämmöt vain vähän reiluun 70c, vaihdatin termarin ja nousi
                                    paljon nopeampaa lämmöt ja pysyivät 90c vaikka oli sen 15c pakkasta. Nyt ei vaan enää pysy siellä,
                                    ja kaupungissakin lämpenee aika hitaasti, jossei ole pitänyt 2-3h lämmityksessä. Lämmityksenkin jälkeen
                                    menee pitkästi yli 10min että kone on normaaleissa lämmöissä.
                                    Viittaisko tuo termari vikaan kun kaverin juuri ostamassa ur-s6:ssa -95 näyttää ilmastointi näytöllä 51 valikosta katsottuna 90 ja paikalla ollessaan myös mittariston viisari on 90 asteessa. Kun lähtee ajamaan ja pakkasta ei ole kuin -5-6 astetta niin heti tipahtaa sinne 60-70 asteeseen mutta ilmastointinäytön valikosta katsottuna näytti kuitenki 90.
                                    Mitä kannattais tehdä ensimmäisenä?
                                    Ja toinen tärkeä tieto olisi tarpeen:
                                    Missä tuommosessa -95 ur-s6:ssa on se obd2 tai mikä sielä nyt onkaan se diagnostikka pistokkeen nimi tuommosessa? Missä se kuitenkin sijaitsee ja pystyykö vag-com:lla katsomaaan tietoja autosta?
                                    Ei löydetty mistään koko pistoketta.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Itselläni loppui tuo oireilu nyt kun jakoremontin yhteydessä vaihdettiin sekä pumppu että termari.
                                      Diagnostiikkapistoke löytyy konehuoneen sulakerasiasta, vanhanmallinen 2x2 liitin.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tuohon oli vasta joku aika sitten tehty jakopään remontti ja minusta tuntuu että siihen olisi myös sillon vaihdettu samalla vesipumppukin. Termostaatista ei ole tietoa millon se on vaihdettu.
                                        Onko millainen homma vaihtaa itse tuo termari?
                                        Viimeksi muokannut okkim; 23.12.2013, 23:15. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Audin viisarimallisten lämpömittarien lukuun sellainen pikku vihje, että yleensä toinen viiva alhaalta on noin 85 asteen kohta. Asteikko ei mene millään tavalla lineaarisesti 50 - 90 asteeseen. Vanhemmissa mittaristoissa ainakin on sillä kohtaa myös pieni piste viivojen sisäkehällä. Ikään kuin vihreän alueen alkamisen merkiksi.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X