Olipa kiva ottaa 200:nen ajoon lähes koko kesän pituudelle (jälleen) venähtäneen tallissa seisottamisen ja ropaamisen jälkeen.
Tankilla ehti käydä ja vähän ajella, kunnes yhtäkkiä alkoi haista jäähdytysneste. Lämmöt näytti hetken ok eikä mitään vilkkunut, mutta pysäytyksen jälkeen alkoi valoshow ja joku heitteli kiukaalle turhan paljon löylyä konepellin alla.
Klassinen lötkön vikapaikkahan sieltä paljastui; syylärin ylävesiletkun liitäntä poikki puolesta välistä. Ei ollut klemmarit jäänyt löysälle, vaan siellähän se toinen puolikas oli yhä tiukasti letkun sisällä klemmarilla kiinni. Onneksi olin juuri sivutiellä ja ajoin hiljakseen loivaa mäkeä alas, kun käry alkoi, joten pääsin pysäyttämään lähes heti. Motarilla tai kovemman vedon päätteeksi kun tuo olisi vauhdissa mossahtanut, olisi hyvällä lykyllä saanut ottaa juuri tehdyn kannen taas irti ja plaanaukseen. Nyt ehti vedet lorista ulos vain pari sataa metriä.
Vissiin uusi syyläri on ainoa järkevä tapa korjata vika?
100:sta tuli sama vika korjattua tiukasti (vasaralla naputtamalla) liitännän sisään istuvalla putkella ja epoksiliimalla, kun veli välttämättä niin halusi tehdä minun skeptisyydestäni huolimatta. Hyvin on sekin korjaus toiminut ilman ongelmia, mutta ei välttämättä pitkän päälle kovin luotettava korjaus.
Jos tuon nyt väliaikaisesti korjaisi samalla kikalla, mutta voisihan sen syylärin vaihtaa uuteen ettei enää mossahda. Vanha se on kuitenkin kaikin puolin (-89, 218tkm). Marmorilta maksaa vissiin ~300e. Suosituksia hyvästä tarvikeosasta ja saatavuudesta? Motonetissä näytti olevan 155e, merkki mikä lie? Jos alle 200e saa uuden, niin ei tuo nyt paha hinta ole.
Tarkkaan ottaen 200tq -89:n syyläri 1B:lle, marmorilla taitaa olla 443 121 251 K, Etkan mukaan 615mm leveä.
Tankilla ehti käydä ja vähän ajella, kunnes yhtäkkiä alkoi haista jäähdytysneste. Lämmöt näytti hetken ok eikä mitään vilkkunut, mutta pysäytyksen jälkeen alkoi valoshow ja joku heitteli kiukaalle turhan paljon löylyä konepellin alla.
Klassinen lötkön vikapaikkahan sieltä paljastui; syylärin ylävesiletkun liitäntä poikki puolesta välistä. Ei ollut klemmarit jäänyt löysälle, vaan siellähän se toinen puolikas oli yhä tiukasti letkun sisällä klemmarilla kiinni. Onneksi olin juuri sivutiellä ja ajoin hiljakseen loivaa mäkeä alas, kun käry alkoi, joten pääsin pysäyttämään lähes heti. Motarilla tai kovemman vedon päätteeksi kun tuo olisi vauhdissa mossahtanut, olisi hyvällä lykyllä saanut ottaa juuri tehdyn kannen taas irti ja plaanaukseen. Nyt ehti vedet lorista ulos vain pari sataa metriä.
Vissiin uusi syyläri on ainoa järkevä tapa korjata vika?
100:sta tuli sama vika korjattua tiukasti (vasaralla naputtamalla) liitännän sisään istuvalla putkella ja epoksiliimalla, kun veli välttämättä niin halusi tehdä minun skeptisyydestäni huolimatta. Hyvin on sekin korjaus toiminut ilman ongelmia, mutta ei välttämättä pitkän päälle kovin luotettava korjaus.
Jos tuon nyt väliaikaisesti korjaisi samalla kikalla, mutta voisihan sen syylärin vaihtaa uuteen ettei enää mossahda. Vanha se on kuitenkin kaikin puolin (-89, 218tkm). Marmorilta maksaa vissiin ~300e. Suosituksia hyvästä tarvikeosasta ja saatavuudesta? Motonetissä näytti olevan 155e, merkki mikä lie? Jos alle 200e saa uuden, niin ei tuo nyt paha hinta ole.
Tarkkaan ottaen 200tq -89:n syyläri 1B:lle, marmorilla taitaa olla 443 121 251 K, Etkan mukaan 615mm leveä.
Comment