Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vaihto on helppo, jos vanhan saa vain irti. Anturi lepää kierteillä katalysaattorissa eli purku hoituu alakautta.
Akkumiinuskaapeli irti
Lambdan lämmityspiuhat (2 kpl) ja signaalipiuha irti konehuoneesta
Anturissa on 22 mm avainväli. Rostoffia juureen niin helpottuu avaus. Kiinto- tai jakoavain lienee paras vaihtoehto, koska lambda-hylsyn kanssa voi mennä vaikeaksi tilanpuutteen takia.
Katista "asennuspesän" ja sen ympäristön putsaus
Uuteen sondiin pakoputken asennustahnaa kierteille ja kiinni muttei mihinkään irvihammasmomenttiin.
Sitten noukkii piuhat yläkautta konehuoneeseen ja kytkee kiinni.
Maajohto takaisin kiinni akkuun
Boschilaisia kannattaa ehdottomasti suosia. Esimerkiksi VPV:ltä tilaamalla pääsee noin 80 eurolla. (ilmeisesti koneessasi on 3-johtoinen versio) AAR?
Itse tilasin Tepon kautta uuden lambdan, reilusti alle marmoritiski hintojen.
Itselläni myös saman vuosimallin kulkine 2.3i aar moottorilla.
Lambda löytyy koodilla 034 906 265 F (Bosch)
Itse vaihdoin myös seuraavat anturit:
034 919 369 C Monitoimianturi
034 906 161 Coolant temperature sensor
Itse vaihdoin nuo kaikki samalla kertaa, tavoitteena oli saada audia käynnistymään lämpimänä vähän nopeammin,siihen vaivaan ei juurikaan apua tullut.
Bensan kulutus tietenkin vähän laski, keskikulutus n. 9.5 -10L
Comment