Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 2.8 V6 jäähdytysnestevaivoja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 100 C4 2.8 V6 jäähdytysnestevaivoja

    Otsikossa mainitussa autossa on seuraavanlaista ongelmaa:
    Pari päivää sitten hävitti säiliöstä nestettä noin 1-2dl, nyt nesteen pinta on pysynyt ainakin suurinpiirtein samana pidemmän reissun 500km aikana. Olen myös huomannut, että puhaltimesta tulee huomattavasti kuumempaa ilmaa kovemmilla kierroksilla. Tyhjäkäynnillä ei ilmaa voi luonnehtia mitenkään erityisen kuumaksi.

    Myös pakokaasutesti tehty paisuntasäiliöön, ei löytynyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

    Toinen vika on mittariston kuollut lämpömittari, heräilee henkiin vain joskus.

    Voisikohan nämä kaksi vikaa liittyä toisiinsa ja onko odotettavissa kalliit remontit?

    #2
    Mittaristovika on melkein ominaisuus, eli kylmäjuotokset mittaristossa.

    Nesteiden hukkaus sitten voi johtua sitten eri asioista. Kannattaa tarkistaa edestä jalkatilat, että onko sinne tullu nestettä. Silloin olisi mennyt lämmityslaitteen kenno. Kenno ei sinällään mikään kallis, mutta teetettynä työ maksaa pikkusen.

    Itellä kävi tuossa viikolla, että auto hukkaili satunnaisesti nestettä. Kun sain auton verekseltään kiinni reviirinmerkinnästä. Jäljitin vuodon jakopään suuntaan, ja viaksi paljastui juuri vaihdettu vesipumppu, jolla oli tullut tunnit täyteen. Tässä tapauksessa juuri katoili satunnaisesti erimääriä nesteitä.

    Jos noilla aloittelisi vian etsinnät.

    Comment


      #3
      Missä päin mittaristoa mahtavat sijaita nämä mahdolliset kylmäjuotoskohdat?

      Comment


        #4
        http://www.sjmautotechnik.com/troubl...t.html#contact

        Aloita mittarinanturin tarkastuksella.

        Comment


          #5
          Lähden nyt tästä mittaristoa purkamaan ja juottamaan kaikki liittimet uudestaan kiinni levyyn. Missä mahtaa sijaita nesteen lämpötila-anturi, jotta senkin samaan syssyyn voisi testata?

          Comment


            #6
            Oliskohan ollut apukuskin puolen kannesta lähtevässä vesiputkessa.

            Comment


              #7
              Mikäli tässä mallissa on vielä lämpöanturina nelinapainen neliskanttisella liittimellä oleva "multi-vika-anturi", niin se ensimmäiseksi vaihtoon.

              Comment


                #8
                Onkohan Motonetin anturi kelvollinen? Hinta on ainakin 12,50, kun VV:llä yli 80 ecua

                Comment


                  #9
                  Jos on tuolla multianturilla, niin sitä ei taida motnetin valikoimista löytyä.

                  Comment


                  • #10
                    Multi Function Temperature sensor F76

                    http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=rear

                    Tuo mittariston käyttämä on ilmeisesti F76

                    ECU taitaa käyttää G62 anturia

                    Comment

                    Working...
                    X