Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 typ80 lämmittimen kennossa porisee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 typ80 lämmittimen kennossa porisee?

    mistä johtuu että sisäkennosta kuuluu porinaa, kun lähtee kylmänä ajelee. porinaa kuuluu n.15min. Voiko johtua kannentiivisteestä, vaikka se on vaihdettu n.15tkm sitten? vai voikos tuo kenno olla vaan tukossa? jotenki myös tuntuu että lämmintä ilmaa ei tule riittävästi. jäähdytysnestettä ei ole hävinnyt(ainakaan vielä). kannentiivisteenvaihdon yhteydessä kansi oikaistiin ja tarkistettiin että se on suora.


    korjaus malli on typ89!

  • #2
    Olisiko jäänyt ilmaa järjestelmään?

    Comment


    • #3
      niin, voihan sekin olla. mutta sillo ku kannentiivisteen vaihoin ni järjestelmä ilmattiin hyvin.. eikä sillo porissu. nyt porisee.. ja lämmöt pysyy normaalina..

      Comment


        #4
        Saakohan jostain ilmaa järjestelmään? Ei tarvia isoa reikää olla, kun ilmaa menee jäähdytysjärjestelmään ja kurlutus kuuluu.

        Comment


        • #5
          tätyypäs tutkia, oisko jossain ilmavuotoa...

          Comment


          • #6
            juu eli.. nyt tossa aamulla ajelin ja teki oudon tempun. koppiin ei tuu lämmintä kovin hyvin jä sit nosti lämmöt normaalia korkeammalle n.95-100 normaalisti on 90. sit ajoin tienlaitaan ja annoin jäähtyä. kurkkasin myös öljy korkin alle ja se oli harmaa, myös mittatikussa oli kuplia. nooh sitten vähä aikaa oottelin ja lähin ajamaan nii lämmöt taas pysy normaalissa. mutta lämmintä ilmaa tulee vain välillä puhaltimesta. jokos tämä viittaa kannen tiivisteen palamiseen? vai onko jossain muualla häiriö. jotenki tuntuu tuo kannen tiiviste oudolta vaihtoehdolta kun ei ole pitkä aika sen vaihdosta.(n15tkm). missähän häiriö mahtas nyt olla. vesipumppu, lämppärin kenno?

            Comment


              #7
              Harmaat öljyt viittaa vahvasti kansivaurioon, todennäköisesti kansi kiero tai tiiviste rikki.

              Comment


              • #8
                mikäs voi olla syynä et tuo kannentiiviste ei kestä

                Comment


                • #9
                  Ajatuksia:
                  1. Kantta ei ole oikaistu (koneistettu) asiantuntevasti. 2. Kannen pulttien kiristys tehty väärin ja tai käytetty vanhoja pultteja. 3. Kansipahvi on ollut halpistuote ja tai asennettu huonosti. 4. Lohkon puolta ei ole putsattu tarpeeksi hyvin ennen tiivisteen asennusta.

                  Comment


                  • #10
                    kansi on oikaistu todella asiantuntevassa koneistamossa. kannen pultit on uusittu ja tarkasti momentissa. paikat on putsattu hyvin sekä kannentiiviste ei ollut mikään esim motonetin halpis.
                    nyt taas ihmetyttää ku ajelee, ni lämmöt pysyy ihan normaalissa. yleesä lämmöt on ollut tasan 90'C viivalla, mutta nyt ajossa myös hiukan alle.. (ei sekään hyvä?) lämmintä ei puhaltimesta tule enää ollenkaan.. täytyypä vielä tehä painemittaus yms koittaa tutkia asiaa ja sit kai se on kansi otettava pois.

                    Comment


                      #11
                      Vesi ei ole kiertänyt alunalkaen? Ja nyt kannentiiviste vaurio.

                      Comment


                      • #12
                        kyl se vesi on kiertäny koska auto on toiminu 15tkm moitteettomasti ja antoi hyvin lämmintä. nyt vasta on ruennu tamppuilemaan.

                        Comment


                        • #13
                          Lohkossa/jäähdyttäjässä/lämppärinkennossa/ym.letkuissa/putkistossa ollut kuraa ja mennyt joku kanava tukkoon. Jos on tullut kansivaurio ja mennyt nesteet sekaisin ,niin mielestäni ainut vaihtoehto on purkaa koko kone ,sillä muuten sitä ei saa puhdistettua kunnolla.

                          Comment


                          • #14
                            juu aivan.. jäähdytysnesteiden ruskea väri selittyykin sillä. täytyy nyt koittaa jotenki huuhdella tota jäähdytys järjestelmää ja toivoa vielä ettei tarvitsisi kantta ottaa pois. termostaattikin täytyy kahtoa, kun jotenkin tuntuu että se ei aukeis kunnolla.. mutta outoo ku ei lämpöjäkään nostata..

                            kiitoksia vastauksista.

                            Comment


                            • #15
                              nyt tuli purettua kaikki jäähdytys letkut pois ja paisuntäsäiliö.. letkun on iha paskassa. letkujen sisäpinnassa on semmoinen ruskea ruoste kuorrutus. vesiletkulla huuhtelin jäähdytysjärjestelmää ja paine ilmalla puhaltelin.. tuo lämppärin kenno on melko tukossa, joten sekin täytyy purkaa pois. ja noita putkia täytyy uusia, koska sitä ruostekarstaa ei saa kunnolla noista pois.

                              mitenhän ton lohkon sais kunnolla putsattua. vai onko se vaan otettava auki.. toentaako noita jäähytysjärjestelmän puhistus aineita ees kokeilla..??

                              Comment


                              • #16
                                Ei varmaan lähde muuten kuin hapottamalla. Itse olen kyllä kaikki muut konstit kokeillut ,mutta kun lohko on tuossa kunnossa ,niin ei oikein muu auta. Apteekista saa fosforihappoa jolla tulee täydellistä jälkeä kun yön yli antaa vaikuttaa. Noihin letkuihin/putkiin ja lämppärin kennoon ei pure muu kuin mekaaninen puhdistus ,eli jos lämppäri on muovipäädyillä niin se menee uusiksi. Tätä se kansivaurio teettää ,mutta ei tahdo muut poppaskonstit auttaa.

                                Niin ja todennäköisesti tullut myös laakeri ym. vaurioita joten lohkon purku myös siksi perusteltua.
                                Viimeksi muokannut playmaker; 29.8.2008, 15:52. Perustelu: lisäys

                                Comment


                                • #17
                                  juu ok.. mites tuo fosforihappo toimii käytännössä? nyt on myös lämppärin kenno irti täytyy koittaa hiukan elvytellä sitä.. tai sit kokonaan vaihtoon.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Netistä ja pullon kyljestä löytyy tarkemmat ohjeet ,mutta teet niin että tulppaat vesitilan ja kaadat happoliuosta lohkoon n.0,5cm kansitasosta. Happo syövyttää vesitilasta kaiken kuran ja jäähdytysteho on taas uudenveroinen. Tuohon hommaan täytyy olla hyvät tilat tai pyytää jotain koneistamoa tekemään tuo. Huomioitavaa on erittäin hyvä ilmanvaihto ,varovaisuus hapon käsittelyssä (ei saa roiskua mihinkään) ,käytetty happo on ongelmajätettä ja muistaa pestä osat hapotuksen jälkeen hyvin.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X