Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.8T 150hv ja 180hv ero?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.8T 150hv ja 180hv ero?

    Onko noissa kahdessa moottorin tehoversiossa muuta eroa kuin ahdin (K03 vs. K03s)? Vaihdoin meinaan omasta kärrystäni (A3 1.8T -00) rikkinäisen K03 ahtimen -05 FR Ibizasta irroitettuun K03s ahtimeen ja nyt kaipaisin tietoa, voiko autooni laittaa nyt 180hv versioon tarkoitetun lastun? Eli onko suuttimissa tai jossain muussa eroa 150hv ja 180hv A3:sten välillä? Esim. Voimaa.com tarjoaa ainakin paperilla +10hv/30Nm enemmän potkua 180hv lastulla.

    #2
    Autosi lienee siis vaijerikaasulla, kun siinä yleensäkin on k03 eikä s. Vaijerikaasuinen AJQ/APP 180hv on eri suuttimilla, mutta äkkiseltään muita eroja ei kävele vastaan.
    Jos taas moottorisi on AUM sähkökaasulla, pitäisi siinä olla jo valmiiksi k03s ja eroja tehokkaampaan AUQ-koneeseen ei ole kuin boksissa.

    Comment


    • #3
      Koneeni tyyppi on ARZ (150hv) ja siinä on sähkökaasu. Muuttaako tuo tilannetta johonkin suuntaan? Satavarma en vanhan ahtimen tyypistä ole, mutta kuvittelin sen olevan perus-K03.
      Viimeksi muokannut mjlehtom; 23.8.2008, 21:01.

      Comment


        #4
        Meikäläiselle ihan uusi tuttavuus koko ARZ. Näemmä samat suuttimet kuin APP AJQ AQA. Liekö nuokin sitten sähkökaasulla oikeasti. Enpä taida osata auttaa enempää. Ahtimien vertailu etkasta ei auta oikein asiaa kun ainakin pitkittäiseen myydään k03s marmorilla k03 tilalle.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
          Autosi lienee siis vaijerikaasulla, kun siinä yleensäkin on k03 eikä s. Vaijerikaasuinen AJQ/APP 180hv on eri suuttimilla, mutta äkkiseltään muita eroja ei kävele vastaan.
          Jos taas moottorisi on AUM sähkökaasulla, pitäisi siinä olla jo valmiiksi k03s ja eroja tehokkaampaan AUQ-koneeseen ei ole kuin boksissa.
          Omassani on ko. AUM -kone, onko siinä siis myös K03s? 150hp malli on kyllä, sen huomaa ;)

          Comment


            #6
            Kyllä siinä pitäisi olla k03s. Muuttuu softalla aika merkittävästi.

            Comment


            • #7
              Ok, täytyypä katsoa jos sais enskeväänä dynolle säädettäväks :)

              Comment


              • #8
                Anteeksi threadin lainaamisesta, mutta kun niin läheltä liippaa:

                Onko vm. 2001 A4 quattro B6:ssa (AVJ) myös K03s vakiona? Myös muut erot 150hv ja 180hv mallin välillä kiinnostavat suuresti.

                Comment


                  #9
                  Ei ole AVJ:ssä k03s vaan tavan k03. Poikittainen sähkökaasuvehje tapaa olla k03s riippumatta onko 150 vai 180. Niitä on tainnut olla tehtaalla sopivasti varastossa 100 tuhatta kpl :)
                  Toki tietty valmistusprosessin harmonisointi on säästöä. Voidaan verrata tilannetta varmaan volvon 2.4 140 <> 170 hv koneisiin, joissa ainoa ero boksissa.

                  Comment


                  • #10
                    Vielä jatkokysymyksenä jos asiantuntemus jollain edelleen riittää:

                    Mikä on kyseiseen autoon sopivan K03sportin oikea mallinumero? K03-0xx? Fin-Turbolla myytävä K03-029?

                    Comment


                      #11
                      Juurikin tuo.

                      Comment

                      Working...
                      X