Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8V6 nykii <2000 kierroksilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8V6 nykii <2000 kierroksilla

    Missähän vika kun 142kW 2.8 nykii alemmilla kierroksilla, helposti toistettavissa jos esim. ilmastointi päällä (=kuormaa koneessa) ja matalilla kierroksilla tempaisee kaasun lattiiaan. Lämpötila vaikuttaa myös, eli ongelma vaivaa enemmän kesäaikaan (vaikkei ilmastointia käyttäiskään). Tuntuu siltä kuin joku pytty/pytyt ei sytyttäisi, ja sitten kun kierroksia nostaa niin kuuluu sellainen vaimea kolahdus jostain konepellin alta jonka jälkeen kone vastaa kaasuun normaalisti (ja kierrokset siinä vaiheessa 1800-2000).

    Helpot toimenpiteet tehty, eli MAF/vapari putsattu, tulpat vaihdettu. Huolto-opas kertoo jostain venttiilistä joka päästää pakosarjasta hieman kaasuja imusarjaan, mutta jos se jumittaa pitäisi vaikutuksen näkyä lähinnä tuon 2000 kiekan yläpuolella.

    Autossa on tiptronic, jos se jotain vaikuttaa. Öljyjä ei varsinaisesti vaihdettu, mitä nyt audicenterissä yrittivät jotain imeä pois n. 40tkm sitten.. (surkuhupaisa tapaus sinänsä)

    #2
    Joku/jotkut tulpanjohdoista lyö läpi.

    Comment


    • #3
      okei.. pitää tarkistaa josko niistä näkyis jotain kulumia. Tuntuu olevan melko kallis satsi vaihtaa.

      Comment


      • #4
        Palautetaas tää aihe taas tulille.

        Eli huollossa aikoinaan testattiin tulpanjohdot, ja niissä ei ollut vikaa. Mutta, männätalvena tuli kerran havaittua tätä vikaa joutokäynnillä, joten konepelti auki ja kuuntelemaan josko jotain saisi selville.

        Kävi ilmi, että yhden pytyn suunnalta kuului tikittävää ääntä silloin, kun kone selvästi yskähteli. Eräs kaveri arvioi sitten, että venttiilit jumittaa/kantaa jolloin nokka-akselin osuessa ohjaimeen (?) tulisi tuota ääntä.

        Nyt sitten kysymys kuuluu, että pitääkö venakoppien lisäksi purkaa muutakin jotta tuon saa varmistettua, ja mitä sen korjaaminen mahtaisi maksaa? Vian kanssa on kuitenkin eletty vuosikaudet, se kun ei varsinaisesti menoa haittaa mutta harmittaa varsinkin helteillä..

        Comment


        • #5
          Suljetaanpa tämä, eli vika oli kuin olikin tulpanjohdoissa... Huollossa eivät tietenkään testanneet muuta kuin ne letkut, kun läpilyönti tapahtui mitä todennäköisimmin tulpanhatun putken läpi. Berun (alkuperäisiä selkeästi laadukkaamman oloiset) letkut tilalle, ja johan lykkii taas.

          Comment

          Working...
          X