Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eihän se hommana vaikea ole, kuten ei keskimäärin muutkaan autohommat. Riskinä vaan moottorituho, joten moni haluaa siksi ulkoistaa vastuun.

    Comment


    • #32
      Noniin kaikki konstit on kokeiltu mitä neuvoja sain ja on väännintä ollu ja vaikka mitä..... mutta voi helekatti että se on tiukassa... :(
      totta se on jollakin liimalla laitettu kiinni.
      tänään remontti ohi kun konstit tallilla loppu.
      Eikö tosiaan ole rovaniemellä ketään tai lapissa jolla olis semmosta lukitustyökalua lainata tai myyä?? tai onko kellään hyviä ohjeita miten huomenna aletaan rakentaa semmosta?? Pörhöllä sanoivat että "ei semmosta ole tilata mutta saattaa pojilla ollu tuolla korjaamopuolella,vie sinne se auto" #*#*#*#*!!!! Kuhan vittuilivat vaan.

      Comment


      • #33
        Pienet lämmöt pultin päähän ja pulttipyssyllä auki. Olen nähnyt hihnan vaihtoprojektin (5-syl diesel) missä jarrutettiin kytkimen päästä kampiakselia,ja mitä kävikään??

        Comment


        • #34
          Lämpöä on annettu pultin päähän ja pulttikoneella yritetty auki ja ei aukea. kaverin pulttikoneella,joka motonetistä ostettu. Pulttikoneella Maksimi aukaisu vääntömomentti 1220Nm ja ei aukea.

          Comment


          • #35
            Vaihtoehto "ainoa"hinaa auto pajalle missä on 1"pulttipyssy ja valtava kompura.
            Jos pultti ei aukea niin,......

            Comment


            • #36
              Toi lukitustyökalu on kyllä ehdoton, helppo tehä itekin palasta putkea ja siihen hitsaa varren päähän.





              Sitten 3/4 hylsyllä ja vääntövarrella jota voi jatkaa vaikka 2m putkella. Jos ei tolla aukea niin on hitsattu kiinni kuten eräällä täällä foorumilla tais kerran olla.

              Comment


              • #37
                Olen nähnyt hihnan vaihtoprojektin (5-syl diesel) missä jarrutettiin kytkimen päästä kampiakselia,ja mitä kävikään??
                No miten kävi?

                Comment


                • #38
                  Joo olen entisestä autosta joka oli 2.5tdi AAT koneella niin vaihtanu jakopään ja siinä ei ollu noin tiukassa ja vauhtipyörään laitettiin lukitus :D siellä oli kolo johon sai sen mutta en ole tästä löytäny oikein paikkaa mistä sais hyvin lukittua?? tiiä sitten mitä paikkaa sie oikein tarkotat??

                  Comment


                  • #39
                    Kävin juuri hakee osat marmori tiskiltä Jakohihna 55e kiristinrulla 50e Ja Vesipumppu 81e+Pantti

                    Comment


                    • #40
                      Onko alkuperäinen pumppu muovi vai rautasiivillä ?
                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 8.10.2011, 22:24.

                      Comment


                      • #41
                        Autosta kun otin irti niin oli metallinen mut kun hain marmori tiskiltä niin kiroominen kuule poriin saakka kun uusi oli vit..n muovi siivillä..

                        Comment


                        • #42
                          No miten kävi?
                          Valtava pultti lähti auki,mutta väärästä päästä!!

                          Comment


                          • #43
                            Mistä päästä? Eipä kampuran toisessa päässä ole mitään isoa pulttia? Voit ihan rohkeasti kertoa vaikka koko jutun niin ei tarvitse arvailla.

                            Comment


                            • #44
                              Noniin eilen lähti pultti auki ja olihan se pentele kovassa kiinni!!
                              Noh täynnähän se oli jotaki liimaa laitettu,mutta ei muutako uudet osat tilalle ja kasaus. Hyvin pelittää,mutta ihmetyttää ku jakopäähihna vähän tavallaa "natisee". meniköhän kiristin liian tiukalle?? En kyllä momenttiavaimella laittanu sitä vaan sormituntumalla niinkö aina laittanu.
                              Viimeksi muokannut tzuke89; 9.10.2011, 08:10.

                              Comment


                              • #45
                                Aika herkkä on ääntämään, jos liian tiukalla. On semmosta vouvaamista/ujellusta. 90 astetta pisimmältä sivulta somien välissä, kun järkevällä voimalla hihna kääntyy, niin hyvällä kireydellä.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                  Toinen on että kiilaa sen avaimen maahan ja startilla pyöräyttää auki. Kattoo vaan jonku liittimen auki ettei lähe käyntiin.
                                  Tuommoisella konstilla repeää sitten moottorin kumityynytkin ellei pultti aukea, yhden aukaisuyrityksen tuolla virityksellä nähneenä. Huonolla tuurilla tulee vielä työkalu päin näköä, mikäli varsi katkeaa. En suosittele.

                                  EI iskeviä työkaluja!
                                  Paineilmapyssyt ovat lähes poikkeuksetta iskeviä. 1" karalla oleva paineilmapyssy avaa kuningaspultin leikiten vaikka lukkoliimaa olisi hölvätty kierteet täyteen, eikä vaadi mitään jättikompuraa kunhan pyssy on laadukas. Samalla laitteella ei toki pidä mennä kiristämään pulttia. ~20 vuoden käyttökokemuksella väitän että toimii loistavasti kuningaspultin aukaisuun tuhoamatta yhtikäs mitään.
                                  Lämpöä on annettu pultin päähän ja pulttikoneella yritetty auki ja ei aukea. kaverin pulttikoneella,joka motonetistä ostettu. Pulttikoneella Maksimi aukaisu vääntömomentti 1220Nm ja ei aukea.
                                  Mikäli joku kiinalainen ½" tai 3/4" karalla oleva pyssy niin todellisuudessa tuskin kiäntää lähellekkään 1220 Nm:ä...
                                  Viimeksi muokannut hoff4; 11.10.2011, 11:44.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X