Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 vinkkejä koneen pätkimiseen kaivataan ? VIKA LÖYDETTY (puolia, egt)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllä se tais sitä luokkaa olla. Tärkeämpi on että eri sylintereiden välillä ei ole isoja eroja.

    Comment


      #32
      058905105 on ilmeisesti oikea puola? Jotain toista numeroa näkyi olevan uudemmissa a6. Tulpat vaihdettu F5DPOR:ksi. Puristukset tasaiset. Suuttimet vaihdettu puolelta toiselle. Vauhtipyörän anturi vaihdettu.

      Comment


        #33
        Tyhjäkäyntipakokaasut oli vuosikatsastuksessa hyvät, vaikka edelleen tyhjäkäynnillä käynti ontuu. Luulisi, että jos seosta tulisi palamattomana pakoputkeen, niin ei tyhjäkäynti pakokaasut vois olla ok?

        Comment


        • #34
          Joo lähelle lambda 1 ollut varmaan katsastuksessa seokset, että läpi menee. Mutta menee se helposti laihemmallakin. Rikkaalla päästöt sen sijaan nousee helposti pieleen.

          Itsellä on toisessa vekottimessa laihalla ontuva tyhjäkäynti, rikkaalla käy hyvin todella rikkaaseen asti.

          Voihan sitä suuttimet puhdistaa, jos auttaisi käymiseen.

          Comment


            #35
            Paljonkos sytytyksen ensiöpiirin jännitepiikki on, voiko skoopilla katsoa ensiöpiiriä ilman että skooppi hajoaa.

            Kokeiltu: 600 volttia kestävällä mittapäällä ja 10 kertaisella vaimennuksella voi skoopilla katsoa ensiöpiiriä.
            Viimeksi muokannut pv; 5.8.2009, 18:52.

            Comment


            • #36
              Pätkii tyhjäkäynnillä

              http://www.youtube.com/watch?v=2tN3N6wHpJw

              Mikäköhän tämänkin pätkimisen aiheuttaa. Kylmänä ei pätki.
              Kaikki Puolat testattu läpi, melkein uudet tulpat jotka putsattiin ei vaikutusta.
              Maf ? Sytkänvahvistin ? Huohutus tukossa määrätyiltä osilta ?

              Kauhu skenaariona joku nokka/nostin menossa/tai menny ?
              Viimeksi muokannut Mani; 2.4.2010, 09:42.

              Comment


              • #37
                Vois käydä laihalla. Maf, lambdat? Sytkävahvistin voi lämmettyään alkaa pätkimään, mutta silloin pätkisi myös täydellä kaasulla.

                Comment


                  #38
                  Kauhu skenaariona
                  Puristukset kannattanee mitata niin rauhoittaa ainakin siltä osin.

                  Comment


                  • #39
                    Puristukset kannattanee mitata niin rauhoittaa ainakin siltä osin.
                    Mites toi käytännössä tapahtuu ?

                    Lambdat on ihan bränät. vaihettu helmikuussa.

                    Comment


                    • #40
                      Risa EGT teki itsellä lämmettyään tuota eli kannattaa logata sen arvot. Yhtä-äkkiä ampui tyhjäkäynnilläkin pakolämmöt kerralla 945 =>1045 ja siitä seurasi äkkirikastus. Tuo hyppäys kesti sekunnin luokkaa ja tuli ihan satunnaisesti.

                      Comment


                      • #41
                        No niin. Päivitystä tänne.
                        Elikkä auto rupes taas toimimaan hyvin tässä illan aikana ennen, ku kävin tankkaamassa.
                        Kävin tankkaamassa, siitä 5min tasasella nopeudella ajelin motarilla ja EPC valo sytty jälleen kerran. Tyhjäkäynti rupes taas pätkimään reippaammin.
                        Tää oli nyt 4 kerta ku se sytty tankkauksen jälkeen ? Nollauksen jälkeen toimii moitteetta seuraavaan tankkaukseen saakka. Ihan sama laittaako täyteen vai jääkö vajaaksi.
                        Mistä vikaa hakemaan ? Joku tukossa ? Bensanpaine liian korkea ( vakio ässän bensapumppu )?

                        Ja aina antaa kyseisen vikakoodit
                        18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
                        17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
                        Viimeksi muokannut Mani; 2.4.2010, 23:01.

                        Comment


                        • #42
                          Päivitelleensä tätä.

                          Elikkäs bensapumppu vaihtu tossa 2viikkoa sitten ja samalla aktiivihiilisuodatin putsaus.
                          Näytti korvausilmaletku olleen tukossa ja nyt toimii auto nätisti.

                          Comment


                          • #43
                            Miten tuo aktiivihiilisuodatin putsataan ja millä?!?

                            Comment


                            • #44
                              suodatin boxi kouraan ja paine ilmaa sisään, näin meillä :)

                              Comment


                              • #45
                                Onko kukaan ajatellut kenen valmistajan puolia nuo motonetin tarvikepuolat ovat olleet? Onko merkkejä mitä kannattaa suosia tai karttaa? Pari valmistajaa mitkä itselle tulee mieleen, jotka voisivat olla laadukkaita Beru ja Hüco. Kukas tekee OEM osat?

                                Comment


                                • #46
                                  OE on Original Equipment ja OEM on Original Equipment Manufacturer. Eli mikä valmistaa tekee OE-osat? En tiedä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Jos kerran kävit viisastelemaan mutta et kuitenkaan osannut vastata kumpaankaan kysymykseen olisit voinut olla vastaamatta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ainakin edellisessä 1.8T:ssä oli Berun valmistamat OE-puolat.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Muistaisin kanssa että olis ollu Beru joka tekee oe-puolat.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tuli sitten päivitettyä puolat 034 TFSI settiin. Ei tosin ollut enää ongelmia puolien hajoamisissa, kun koneen lämpötiloja tiputti öljyjäähyllä yms. mutta kehitystä pitää tapahtua.

                                          Ikäväkseni olen huomannut, että noilla ulkomaan osilla ei ihan täyttä luottamusta saavuteta mulle vieläkään, nimittäin puola-asennuksen jälkeen auto kävi vajailla pytyillä. Kun yöllä piti hommaan alkaa etsimään syytä, niin toki pinna kävi korkealla. Vika löytyi meinaan väärin kytkettyyn liittimeen eli valmistusvirhe. Pari liittimen piuhaa kun vaihtoi niin rupesi toimimaan.

                                          Tuota epävarmuutta lisää vuoden sisällä hajonnut, niin ikään saman valmistajan, kardaanin tukilaakeri. Lisäksi kuulin myös, että eräällä hajosi parissa kuukaudessa kiinteän kardaanin jousto-osa eli saman lafkan tuotos sekin.

                                          Mutta loppu hyvin/kaikki hyvin. Tyhjäkäynti oli kyllä noilla puolilla niin tasaista, ettei ole aikaisemmin ollut. Ahdoilla säädin ei pysynyt mukana vanhoilla setupeilla, vaan pyrki yliahtamaan eli positiivisia asioita tapahtui.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #51
                                            Varmasti olet muistanut antaa palautetta 034:lle ja toivottavasti myös saanut vastauksia ja selityksiä. On tuo setti pyörinyt itselläkin mielessä mutta kun on aika suolaisen hintainen ja ehdin jo ostaa Berun puolat edullisesti hyllyssä pölyttyneiden ICM:en kaveriksi.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joo alkoi kyllästyttämään tuo puolavarasto tallin hyllyillä, joten asialle piti tehdä jotain.

                                              En ostanut noita suoraan 034:lta mutta uskoisin viestin menneen perille ainakin kardaanin osan puolelsta. Tuohan on silkka laadunvalvonta moka, ei siinä muuta selitystä tule, kuin vahingossa kytketty väärin :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Itse olen tullut 034:n kanssa siihen lopputulokseen, että en osta heiltä mitään mitä itse väkästelevät. Oli hinta mikä tahansa.

                                                Apikol osat tai Wagner kamat voisin ostaa, jos kurssi olisi hämmentävän edullinen Wagnerin suhteen, muuten en koske.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jatketaan tästä. Tänään auto siirtäessä huomasin, että röpöttää tyhjäkäynnillä. Vikakoodeja ei tullut vag-comin auto searchilla. Kävin äsken ajamassa lenkin ja eihän siitä mitään tullut kun vatkasi niin saatanasti ja savutti. Irrottelin helpomman puolen (kuskin puoli) puolan liittimiä ja mielestäni keulan päässä ekana olevan irroitus ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin. Muissa se kiihdytti tuota "nytkytystä" selvästi. Tuonne toiselle puolelle onkin hieman hankalampi päästä käsiksi.
                                                  Ihme lorinaa kuului auton alta ja pakokaasu haisee bensalle. Ohessa pieni video - sori suuresta koosta, en jaksanut pienentää. Tilasin jo uuden puolan varmuuden vuoksi.

                                                  https://www.dropbox.com/s/9u4m7e248f...921_194815.mp4

                                                  Jatkoin tänään tutkimista. Misfireä ei tule vag-comilla, mikä ihmetyttää. Pakoputken yhdistelaipasta tulee vähän vettä tippoina ja kuuluu jännä lorina. Ilmeisesti kosteutta on siis runsaasti. Kummallisinta on se, että eilen ajelin reilun tunnin verran ja auto toimi hienosti. Sitten siirsin sitä pihassa pari tuntia ajon jälkeen ja pätkiminen alkoi.
                                                  Viimeksi muokannut Chocoeye; 22.9.2012, 13:24. Perustelu: Lisäystä

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mahtaako tuo http://www.034motorsport.com/ignitio...at5s8o78p57b83 034 fsi setti sopia s4 b5 prefaceliftiin? kattelin settiä 034:n sivuilta ja näyttäis että sopii vaan faceliftiin, jos niin on niin miksi asia on niin?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Samanlaiset niissä on kaikissa, joten sopii.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Selvä homma... Tarviipa pistää tilaukseen piakkoin!

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Minkäslaista jännitettä pitäisi tulla puolan liittimeen? Tuntuisi olevan ihan pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä/kierroksilla lambda arvon ollessa 1, mutta häviää rikkaammalla seoksella. 1sylinterin tulppa on muita tummempi, ei vaikutusta tulppien/puolien vaihdolla. Katsottava tänään johdotus läpi.
                                                          Viimeksi muokannut Joksa_; 4.9.2019, 09:50.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            12 volttia.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ilmeisesti suorasytkä? Kuinka johdotus menee?

                                                              Comment

                                                              Working...