Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4,2 2003 mallia ja http://www.emjpower.fi/ - viritys?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 4,2 2003 mallia ja http://www.emjpower.fi/ - viritys?

    Moi
    vien auton tuonne EMJ Powerille säätöön Muuramessa

    väite on että hv 335 -> 354 ja vääntö 430 -> 450 nm
    ja keskikulutus pienenee 0.8 - 1.5 l

    onko kokemusta?
    jos homma ei pelaa saa rahat takaisin ja auto palautetaan ennalleen

    #2
    Henkilökohtaisesti en usko sähkökaasumalleissa polttoainesäästöihin vaikka lupaisivat mitä.

    Comment


    • #3
      Kyllä noista vapareista ovat saaneet tiputettua kulutusta.

      Comment


        #4
        Tuskin tuon ikäluokan pelistä...

        Comment


        • #5
          Enemmän on kokemusta noista vapari bemareista.

          Comment


          • #6
            Kyllä saa bensan kulutusta pois sekä vapareissa että turboissa, mutta lain kirjainta pitää viilata eli kone käy laihalla kevyellä kuormalla lambda yli 1,03.
            Tehoa tulee lisää nihkeämmin eli kiihdyttäessä maksimi määrä bensaa pitäen lamdakorjaus pois mahdollisimman pitkään. Kone käy hetkellisesti kovemmalla teholla. Tätä toimintoa käytetään myös tehdasasetuksissa, mutta näissä virityksissä sitä vielä lisätään. Kierroksen rajoitinta voidaan myös rukata.

            Comment


            • #7
              Kerroppas Vesa ihan uteliaisuudesta millasiin tuloksiin pääsit. Kai auto penkitetään ennen ja jälkeen?

              Comment


              • #8
                Viritys tehty eilen

                Tehoa ja vääntöä tuli lisää: kulutuksen alentumaa en vielä tiedä:

                Ennen viritystä tehtiin 2 x 0-100 km/h kiihdytys mittalaitteella, toinen alamäkeen ja toinen ylämäkeen. Ajat 7.5 ja 9.2 sek

                Virityksen jälkeen ajat 7.4. ja 8.0 sek (reaktioajat vaihtelee). Selkeesti on nopeampi nyt ja herkempi ajaa. Ero ei ole tietenkään niin iso kuin turboissa, mutta eron huomaa.

                Kulutus kommentin laitan kun ajan pitemmämpää matkan. Yleensä kulutus taisella hyvällä tiellä ollut tietokoneen mukaan 9-10 l, vauhti 100 - 120 km/h.

                Comment


                • #9
                  Ohjelmointi tehty omaankin. Isoa eroa ei "yllättäen" ollut, mutta tuntuu herkemmältä. Kutuksesta en vielä ainakaan eroa huomannut(100km tasaista maantietä 90-110km/h). TUntuu ettei täällä mainostetut 1-2L/km/h alennukset tuntuvat hiukan optimistisiltä.

                  Comment


                  • #10
                    Löytyykö päivitettyä tietoa kulutuksesta nyt jo vähän enemmän ajaneena,, mielessä ois tuo omankin 2.8 v6 tiptronicin päivittäminen tuolla..

                    Comment


                      #11
                      Kantsii muuten laskea paljonko esim litran kulutus laskee bensakuluja.
                      Ite sain noin 135e jos ajaa 10tkm autolla joka kuluttaa 8l/100km. Litrahinta 1.35. Tällön saadaan summa 1080e vuodessa.
                      7l/100km kuluttava taas maksaa 945e vuodessa.

                      Eli jos ei muuta hae niin kantsii säästää eli ei laita lastua.
                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 19.10.2008, 20:00.

                      Comment


                      • #12
                        Moi nyt on kokemusta noin 1000 km verran
                        kiihtyvyys parani hiukan kulutus 0.0 - 1.0 litraa keskiarvo ehkä 0.5 litraa/100 km eli ei hirveesti
                        Omalla ajolla 15000 km vuosi säästö 100 EUR vuosi joten nippanappa kannattaa, tietysti riippuu bensan hinnasta

                        Comment


                        • #13
                          "Ennen viritystä tehtiin 2 x 0-100 km/h kiihdytys mittalaitteella, toinen alamäkeen ja toinen ylämäkeen. Ajat 7.5 ja 9.2 sek. Virityksen jälkeen ajat 7.4. ja 8.0 sek (reaktioajat vaihtelee)"

                          Nyt en ymmärrä. Autollehan luvataan vakiona 6,3s sataseen...

                          Comment


                            #14
                            Onnistunut viritys siis... :)

                            Comment


                              #15
                              Hyvä pointti Tepolta - viritettynä alamäessä vain sekunnin hitaampi kuin mitä uudelle vakiolle luvataan tasaisella :). Toki voi olla lähettäjästä kiinni, mutta automaatin kanssa ei pitäisi vaatia ihmeitä. Järkevän mittalaitteen kanssa ei ole reaktioajalla väliä, mittaus käynnistyy kun auto liikkuu.

                              Näissä "vaparilastutus"-keskusteluissa on aina sama meininki, joka tekee koko keskustelusta lähtökohtaisesti täysin turhan (joskin usein viihdyttävän):
                              - Ennen-jälkeen dynotusta ei ikinä tehdä. Jos halutaan mustaa valkoisella, pitää ajaa SAMASSA dynossa (mieluiten samana päivänä), ja löydä käppyrät pöytään.
                              - Lisäteho havaitaan "perstuntumassa", joka on usein yhtä luotettava kuin kreikkalainen poliitikko. Totta hemmetissä auto tuntuu nopeammalta, jos siihen on juuri pantu rahaa kiinni :). Mahdolliset suorituskykymittaukset tehdään yleensä miten sattuu (jos ollenkaan), eikä riittävän monen onnistuneen lähdön keskiarvona. Eikä 0-100km/h ole paras tapa muutenkaan.
                              - Kulutusmittaukset ovat luotettavuudeltaan parhaimmillaankin huonoja (vrt. esim. "vähintään 30% noussut kulutus E10 takia!"). Itsellä tuntuu kuukausitasonkin tankkaamalla mitatut keskiarvot olevan 10ltr +-2ltr - ilman että autossa mikään on muuttunut.
                              --> Tämän seurauksena skeptisesti suhtautuvat toteavat kategorisesti (tosin osin aiheellisesti), ettei nykyaikaisista sähkökaasu-vapareista pelkillä säädöillä parempaa saa.

                              Itsellä on suunnitelmissa joskus säädättää profiilin italialainen, ja rullat toki ennen ja jälkeen.. Sittenpä näkee saako tuosta Luigin aikanaan säätämästä vaijerikaasukoneesta pari konia lisää vai ei.

                              (Lisäksi: tunnetusti huipputehon kierrosalueella ei manuaalin tai tipparin kanssa jatkuvasti olla, joten tehoa pitäisi löytyä lisää yli kierroslukualueen. Lisää huipputehoa voi tarkoittaa hitaampaa autoa, jos muilla rundeilla tehoa on vähemmän. Tämä siis liittyen keskiverto-lastumyyjien lupauksiin, joissa puhutaan aina vain huipputehosta ja -väännöstä.)

                              Comment


                                #16
                                Aiheeseen löyhästi liittyen. Sähkökaasullinen AQJ vetää kylmällä moottorilla selkeästi pirteämmin osakaasulla kuin normaalilämpöisenä. Jotain siellä siis tapahtuu erilailla. Luonnollisesti en ole mitään kiihtyvyystestejä vetänyt kylmällä moottorilla mutta persdynokin huomaa kun on niin suuresta erosta kyse.

                                Äkkiseltään tulee mieleen että kylmää moottoria ajetaan open-loopissa ja lämpimänä lambdakorjaus aiheuttaa jotain seoksiin. Tuntuu siis että potentiaalia olisi vaparissakin jos tuon saman vedon saisi käyttöön normaalilämpöiseen moottoriin. Todennäköisempää tosin on että perushuolto jossa vaihdettais filtterit, maf, anturit ja lambdat, tuottaisi toivotun lopputuloksen.

                                Comment


                                  #17
                                  Pelkkää lisätehon tuntua saa sähkökaasuihin rukkaamalla polkimen herkkyyttä.
                                  Laitetaan läpät täysin auki jo 1/4 kaasulla niin jo tuntuu kulkevan :D
                                  Todellisuus on tietty jotain muuta kuin lisääntyneet tehot.

                                  Comment


                                  • #18
                                    En tiedä onko mulla menty räpläämään juuri noita kaasupolkimen säätöjä, mutta kaasu on aivan helvetin herkkä. Tasakaasulla ajettaessa jos montussa vähän jalka tärähtää polkimella, aiheuttaa se lähes poikkeuksetta kaasun painalluksen (ainakin auton mielesta) ja saa aikaan turhan kenguruefektin.

                                    Millä kanavalla nuo säädöt löytyy?

                                    Comment


                                      #19
                                      Porukoiden D2 4.2:nen omaa myös hemmetin herkän polkimen. Ottaa kierroksia paikoillaan tosi ärhäkkäästi.
                                      Epäilys onkin, että siihen on lastu laitettu samalla kun on nopeusrajotus poistettu.
                                      Vertailukohta oli -95 mallin 4.2, joka mulla oli. Siinä kierrokset nousi huomattavan rauhallisesti verrattuna tuohon 97 malliin.

                                      Tai sitten mun autossa oli vikaa ja tuo uudempi on normaali. En kyllä usko siihen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minäkin pahoin pelkään että autoon on laitettu jonkinsortin kaasunpolkimen vastetta "parantava" boxi, kun sama firma semmosia näyttää myyvän joka on tähän putkiston tehnyt.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Katselin noita A8 4.2 kiihdytyksiä youtubesta ja kyllä käsipelillä mitattuna ne menee alle 7s sataseen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X