Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien puhdistusaineko?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Suuttimien puhdistusaineko?

Moi, ihan tämmönen kenties typerä kysymys , mutta kysyn kumminkin.
    Tarrtu Motonetista pullo bensan sekaan sekoitettavaa ruiskusuuttimien puhdistusainetta. Onko näistä oikeesti jotain hyötyä vai turhaa rahan tuhlausta. Ajattelin kumminkin jos ei varsinaista haittaa ole, niin lurautan tankkiin seuraavalla tankkaamisella, niin että oisko kokemuksia ko.aineesta?

Itte oon muutamaan aiempaan kulkineeseen jotai noita lorauttannu. En oo kyl mitään eroa huomannu.
    Kai noitakin on jotai "parempia" ku markettien aineet.

Comment

Olen kerran kokellut ja en kyllä huomannut mitään eroa mutta ei tätä kokeilua ennenkään mitään ongemia ilmennyt eli en tiedä minkä olisi pitänyt muuttua. Ajatellaan positiivisesti - suuttimet ovat nyt puhtaat.

Comment

No kai vajaalla kympillä saa ainakin hyvän mielen(rauhan), mutta kiitoksia nimimerkki "kohta kiiltävät suuttimet"

Comment

Onhan itse bensassakin puhdistusaineita ,mutta eräs boschin huolto tekee forte käsittelyn näin: 1pullo fortea noin 10-15l bensaa. Tuolla pitäisi ainakin suutinten puhdistua ja en ota vastuuta jos joku tuolla koneen kilauttaa.

Comment

Kertoisko joku lisää tuosta forte käsittelystä, oon täältä forumilta jotain siitä löytänyt, mutta en oikein sisältänyt. Eli mikähän se näin suomeksi mahtaisi olla?

Comment

Forte on erinäkösten autopuolen pesuaineiden tuotemerkki.

Comment

Aikas monet maahantuojat käyttävät tuota Forten aineita korjaamoillaan. Aikanaan yhteen Volvo merkkiseen kulkineeseen tein tuon suuttimien puhristus käsittelyn ja nimenomaan pieneen bensiini määrään sekoitettuna. Vaikutus oli ainakin 300 tkm ajetussa moottorissa huomion arvoinen.

Comment

Jotkut suositteli diisselin suuttimien putsaukseen seuraavaa kikkaa: Naftasuodatin irti ja tyhjäksi,täyteen fortea,paikalleen ja kone käymään. Eli kone kestänee vähäiseenkin määrään lantrattuna. Ja vastuu on edelleen siellä lukijalla.. Mut ei mun pajero ainakaa ottanu siipeensä ko puhdistustavasta,aine ei tosin ollu fortea vaan crc:n vastaava liemi.

Comment

Itse sanoisin, että siinä vaiheessa kun suuttimien tukkeutuminen tuntuu käynnissä, on myöhäistä kaadella puhdistuaineita tankkiin. Toimivat paremmin ennaltaehkäisevänä hoitona silloin tällöin.

Comment

Vanhaan lötköön tuli suht säännöllisesti käytettyä noita crc:n venttiilien ja suuttimien puhdistusaineita. Eipä siitä ainakaan haittaa ollut. Kulutus matka-ajossa parhaimmillaan alle 7l/100km ja RT-koneen kansi oli tiivisteitä vaihtaessa melkoisen hyvässä kunnossa varsinkin venttiilien osalta.

Yhdellä käsittelyllä tuskin kukaan huomaa mitään eroa, mutta pidemmän päälle kannattanee.

Comment

Mun entisellä autolla en millään pääsyt katsastuksesta läpi kun oli niin huonot arvot (kone oli likainen) sit kaadoin puhdistusaineen ja arvot olivat muuttaneet aika paljon. ja meni katsastuksesta läpi toisella kerralla.

Comment

Kannattaa vaihtaa myös putsari tuon käsittelyn jälkeen.

Comment

Working...
                          X