Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t käy laihalla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t käy laihalla.

    Viikonloppuna syttyi keltainen moottori taas ja ja tarjolla oli ao. vikakoodia. Tänään töistä körötellessä sama juttu. Jotkut vihjoo, että jotkut tiivisteet tai imupuolen letkut tms. sökönä. Tai MAF tai joku sensori katalysaattorin jälkeen (Lamdba?) Mitäs sanoo johtajat?

    1 Fault Found:
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

    Mikäs tässä laihalla ajellessa, naknak.
    Viimeksi muokannut Killeri; 18.5.2017, 15:31.

  • #2
    Olisko alipainevuoto imusarjan alipainelähdössä koneen vasemmalla puolella paisarin vieressä.

    Comment


    • #3
      Näitä tarjoaa autodata:

      Polttoainepaine/-pumppu,
      ruiskusuutin(suuttimet),
      vuoto imu-/pakopuolella,
      jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmä,
      letku vuotaa

      Comment


      • #4
        Olisko alipainevuoto imusarjan alipainelähdössä koneen vasemmalla puolella paisarin vieressä.
        Hmm.. detaljeja tästä? Mitä katsella/kuunnella tai miten homma todeta, jos näin on? Alipainevuoto = imee ilmaa vuotokohdasta?

        Comment


          #5
          eiks toi ole myös perus bosch MAF oire. tuossa voipi tosin olla hitachi. Ei taida toi laiha olla terveellistä. kyllä täystoimivanakin ajellaan tosi laihalla ellei ole laittanut ihan ihmeellistä lastua.

          Comment


          • #6
            Ross-techin sivuilta selvitin, että kyseessä olisi liian laiha seos vain tyhjäkäynnillä, joten ilmeisesti mitään katastrofia ei pääse syntymään, vaikka sillä nyt tässä viikon sisään tuhat kilsaa vetelenkin? Samoilta fule trim -sivuilta löytyi joku nyrkkivakio-ohje tuon MAFin testaamiseenkin (ilmamäärät 80% hepoista). Onkos jotain muuta kikkaa selvittää tuota? Ja mistä näen, minkä merkkinen MAF siellä luuraa ja ennen kaikkea, minkä ostan tilalle?

            Tässä piti keväällä käydä chippaamassa vehje, ehkä ihan hyvä että vika ilmeni nyt, ettei tarvitse polttaa jotain pajaa maan tasalle palautteen muodossa..:)

            Comment


              #7
              No sehän olisikin hyvä polttaa virityspaja sen takia että oma auto on paskana jo ennen viritystä...tervettä meininkiä.

              Ei autolla kyllä mitenkään mielettömän terveellistä ole ajella, mikäli se liian laihalla käy

              Comment


              • #8
                No sehän olisikin hyvä polttaa virityspaja sen takia että oma auto on paskana jo ennen viritystä...tervettä meininkiä.
                No totta helvetissä. Syylliset pitää löytää, oli niitä tai ei. Mä voisin polttaa nyt jo pari pajaa, vaikka en ole käynyt edes lastulla vielä. Ihan vain varoitukseksi.

                Sarkasmi, tuo vaikea ja alati väärinymmärretty huumorilaji. Ja faktat kuntoon, eli jos vika olisi ilmennyt virityksen JÄLKEEN, olisin "polttanut" sen pajan. Mutta en olisi polttanut sitä oikeasti, sillä enhän osaa edes käyttää tulitikkuja. Eli oli ihan oikeasti hyvä, että vika ilmeni nyt (kun en niitä tikkuja osaa käyttää..?).

                No mutta asiaan. Eipä taas ole valo syttynyt tänään, mutta sitä odotellaan syttyväksi taas lähipäivinä. Ilmeisesti vikakoodin poisto siis nollaa sitten ne jotkut seosprosenttiarvot, ja kestää taas tovin, ennen kuin ne ovat pielessä pitkästä keskisarvosta tms.

                Comment


                • #9
                  Jes, tänäänhän se sitten syttyi. Perkele sentään. Koitanpa sitten tuota MAFia vähän putsailla alkuun, jos vaikka auttaisi. http://www.roadsleeper.com/gti/maf.html Kuulemma joillakin siis auttanut. Kepitän ensin vähän lukemia vertailun vuoksi ennen ja jälkeen puhdistuksen.

                  Comment


                    #10
                    No eipä se virityksen jälkeenkään virittäjän vika ole, jos sun autossa on ahtovuoto taikka ilmamassamittari paskana, vaikkei tulitikkuja osaisikaan käyttää

                    Comment


                      #11
                      Uskoisin että laatufirmoissa auto todetaan terveeksi ennen viritystä, jolloin vastuukin siirtyy asiakkaalle suuremmissa määrin. toinen asia on ebay softat yms.

                      Comment


                      • #12
                        tutkailin eilen MAFia. Irroitin sen anturin ja putsailin sitä alkoholilla (A9). Eipä tosin näyttänyt kovinkaan likaiselta. Huomasin, että siinä oli selvästi paikka ja kuvakin piirretty vastukselle, mutta ei siinä ollut, eikä koskaan liene ollutkaan mitään vastusta. Onko tämä ihan ok? Kun noissa em. linkin ohjeissa voisi kuvasta nähdä vastuksen tai jonkun möykyn siinä hassujen nastojen hahloissa.

                        No eniweis, testailin sitten sitä MAFia Ross-Techin ohjeiden mukaan siis rajottajalla käydessä, pitäisi joku 120g/s löytyä, ja kyllä siellä 130g/s hujaikoilla huiput olikin. Eli oletan sen olevan ehjä. Oli muuten joku Bosch.

                        Kun VAG-COM:lla katselen sitä kanavaa 032, niin ensimmäinen kenttä antaa arvoksi 7 ja risat heti kättelyssä, nousten sitten pikkuhiljaa, kun matkaa taittaa. Tänään katsoin sitten sen Lambda-arvon, ja 8.3 näytti nyt, eli hälytysraja lienee jossain tuossa 8 kieppeillä. Ilmeisesti siis imupuolella (MAF:n jälkeen?) joku vuoto sitten on. Nimim. pelsepuubi tuossa jotain tarkkaa paikkaa osasi sanoakin, mutta onkos muita vinkkejä tähän? Jotain "varmaa" paikkaa, joka aina alkaa ensimmäisenä vuotamaan? Onko vuoto jopa tyhjäkäynnillä kuultavissa tai muuten havaittavissa?

                        Cheers ja tattis

                        Comment


                        • #13
                          Olisko alipainevuoto imusarjan alipainelähdössä koneen vasemmalla puolella paisarin vieressä.
                          Joo no ei tässä paljoa kemikaaleja tai painetestejä tarvittu. Viime aikoina on kiihdytyksissä ruvennut kuulumaan sellainen huikea suhina. Nyt kun kurkkasi pellin alle niin suhina kuului siitä (edestä katsottuna) koneen oikealla puolella olevasta 3 cm paksuisesta putkesta, jossa oli parin sentin halkeama ja putki muutenkin aivan lommolla.

                          20? Marmorilta ja 5 min homma. Lambda-arvot olivat vikakoodia (ja samalla ko. arvoja) nollatessani 9.0% ja 5.5%. Pitääpä tässä jonkun ajan päästä tsekata, että onkos pysynyt aisoissa.

                          Kiitoksia ja terveisiä kotiin.

                          Comment


                          • #14
                            onkos se sitten selvä peli että maf on rikki, kun ei noussut maffin arvo kuin 100 asti, kun se 120 pitäisi tulla tuosta 1.8t moottorista?

                            Auto herjaa että käy liian laihalla. Lambdan sinne jo ehdin vaihtaa mutta ei auttanut kun 70km jälkeen vikakoodia tuli uudestaan. autona siis a4 b5 2001vm 1.8t awt koneella.

                            Comment


                            • #15
                              1.8t käy laihalla

                              Eli auto on a4 vm1996 laitin seosmittarin kiinni ja huomasin että kun vedättää kakkosella yli 4000rpm (ahdot silloin n.0.6bar) niin sit heittää laihalle. sama toistuu myös isommilla vaihteilla jopa pienemmillä kieroksilla.. autossa on lastu ja ahtopaineet piikkinä n.1.3bar. Vikakoodit on luettu eikä mitään löytynyt kaikki pitäisi olla kunnossa. Mistä lähteä vikaa etsimään?

                              Comment


                              • #16
                                Mitä mittari näytti eli paljonko meni laihalle? Mihin anturi oli laitettu?

                                Comment


                                  #17
                                  Pikku paineella pitääkin olla laiha, jotta on taloudellista kyytiä. Täydellä paineella sitten rikas.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mikä on Jarkko laiha alue? 1.05? Siis tällaisessa pikkupainella tilanteessa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mittari on autogaugen ja ihan viimenen punanen valo paloi ja sit vaikka kaasu on pohjassa niin ei pysy pitkään rikkaalla. Tasakaasulla ajaessa on arvot ok heittää laidasta laitaan seoksia niiku kaiketi pitääkin, kylmänä eri juttu pysyy rikkaalla. lambda on laitettu ihan oman lamban viereen heti turbon jälkeen

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuo on ilmeisesti tavallinen lambda, eikä laajakaista? Ei sitä kannata katsella ollenkaan...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Voi katsella, vaikka ei siitä kummoisia näekkään.

                                          Täyskaasulla anturijännitteen pitää pysyä noin 0,8v tuntumassa. Mittari oletettavasti näyttää silloin vihreää.
                                          Jos jännite tippuu paljon alle tuon, ei soppaa tule tarpeeksi.

                                          Onhan anturi lämmitetty malli? Nuo tarvike-yksijohtoset tuppaa näyttämään mitä sattuu.

                                          Sitten ihan vaan yleistiedoksi, näissä konsernin vehkeissä ei kannata vaihtaa originaalin lambda-anturin tilalle mitään tarvikeantureita. Ne ei useinkaan toimi yhtä hyvin.
                                          En tarkoita että olisi pakko ostaa merkkiliikkeestä, esim Boschin korvausanturit toimivat tietenkin. Lähinnä näitä merkittömiä Biltema/Motonet/yleisharakiri tulee välttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nii lambda on yks johtonen ei laajakaista sen arvelin kyllä hommata ennen kuin rupeen mitään isompaa tekemään suuntaa antaahan se tuokin. orkkis lambda on kans paikallaan sitä ei ole korvattu millään halppiksella

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ootko kattonu vag-comilla mitä näyttää sopeutus?
                                              measure blocks -> adaption multiplicative tai jotain vastaavaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                En oo kattonu vikakoodit lukenu vain mulla olis itellä vag-com kaapeli mutta ei käypästä läppäriä pitäs olla com portti eikä oo ku usb

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hei kertokaapas mikä ohjelma mun pitää ladata mulla on toi partcolta ostettu vag-com piuha ja tänään ostin ton usb muuntimen et saan tähän läppäriin kytkettyy sen. windows on vista home prerium??

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://www.ross-tech.com/

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mut mikä ohjelma sieltä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sain sen ohjelman pelaamaan ja tämmösen vikakoodin antoi nyt:1 Fault Found:
                                                        00561 - Mixture Adaptaation (seos mukauttaminen)
                                                        14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded. eli seoksissa näyttäs olevan vikaa.. mikä ohjelma pitää hommata että pystyy asetuksia muuttamaan tarkoitan niiku esim kaasuläpän kalibroimaan tuolla ei pysty vissiin ku kattoo vikakoodit ja poistamaan ne (311.2)

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä sillä ne pystyy kalibroimaankin, tarvitset vain rekisteröidyn version siitä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            ok paljonko se rekisteröityminen maksaa? ja miten tapahtuu?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X