Noniin elikkäs ongelmana on se että pukkaa sinistä savua perässään, kun alkaa imusarjan paine nousta lähelle nollaa ja ahdon puolella varsinkin. ja öljyn kyllä haistaakin. VEMSsin tietonäytöstä katsottuna kun ahdot menee yli puolen barin kiihdyttäessä niin LA arvo menee ??.? eli laajakaista menee sekaisin, liekö öljystä?
Moottorille tehtyä:
-hoonattu
-rengastettu
-kansi oikaistu
-venttiilinvarren kumet uudet
-venttiilit läpätty
-peltinen moniosainen kannentiiviste
-arpin pultit ja oliko 75lbs kiristyksellä (en mene takuuseen kun en muista tarkkkaan, täältä haulla löysin jutun mistä nappasin arvot)
-kaikki tiivisteet uusittu
-saastehärpäkkeet mäelle nakattu. huohotus suoraan ulkoilmaan, ei puske sieltä öljyä.
Turbon letkut:
- n6-8mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
- n9-11mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
- ei kuristimia
-turbon imupuolelta akseli liikkuu ylös/alas muttei pakopuolelta.
-kompurapuolen imuaukon sisäpinta oli öljyinen, muttei syökse öljyä painepuolelle.
-pakopuoli on karstainen muttei öljyämäisen näköinen, mutta karsta on hieman öljyistä kun pyyhkäsee sormella.
-öljynpaineet lämpöisenä n 3bar > yli 2krpm paineet on tapissa (5bar).
Nyt tuli huomattua muuten että kannentiiviste hikoilee ainakin öljyä öljykanavan kohtaalta. kokeilen vielä käyttää koneen lämpöiseksi ja kiristää kannen uudelleen. Mihinkä momenttiin olette ARPpilaisilla kannen vetäneet?
Moottorille tehtyä:
-hoonattu
-rengastettu
-kansi oikaistu
-venttiilinvarren kumet uudet
-venttiilit läpätty
-peltinen moniosainen kannentiiviste
-arpin pultit ja oliko 75lbs kiristyksellä (en mene takuuseen kun en muista tarkkkaan, täältä haulla löysin jutun mistä nappasin arvot)
-kaikki tiivisteet uusittu
-saastehärpäkkeet mäelle nakattu. huohotus suoraan ulkoilmaan, ei puske sieltä öljyä.
Turbon letkut:
- n6-8mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
- n9-11mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
- ei kuristimia
-turbon imupuolelta akseli liikkuu ylös/alas muttei pakopuolelta.
-kompurapuolen imuaukon sisäpinta oli öljyinen, muttei syökse öljyä painepuolelle.
-pakopuoli on karstainen muttei öljyämäisen näköinen, mutta karsta on hieman öljyistä kun pyyhkäsee sormella.
-öljynpaineet lämpöisenä n 3bar > yli 2krpm paineet on tapissa (5bar).
Nyt tuli huomattua muuten että kannentiiviste hikoilee ainakin öljyä öljykanavan kohtaalta. kokeilen vielä käyttää koneen lämpöiseksi ja kiristää kannen uudelleen. Mihinkä momenttiin olette ARPpilaisilla kannen vetäneet?
Comment