Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2 20VT + Innov SH55 pientä probleemaa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.2 20VT + Innov SH55 pientä probleemaa..

    Noniin elikkäs ongelmana on se että pukkaa sinistä savua perässään, kun alkaa imusarjan paine nousta lähelle nollaa ja ahdon puolella varsinkin. ja öljyn kyllä haistaakin. VEMSsin tietonäytöstä katsottuna kun ahdot menee yli puolen barin kiihdyttäessä niin LA arvo menee ??.? eli laajakaista menee sekaisin, liekö öljystä?

    Moottorille tehtyä:
    -hoonattu
    -rengastettu
    -kansi oikaistu
    -venttiilinvarren kumet uudet
    -venttiilit läpätty
    -peltinen moniosainen kannentiiviste
    -arpin pultit ja oliko 75lbs kiristyksellä (en mene takuuseen kun en muista tarkkkaan, täältä haulla löysin jutun mistä nappasin arvot)
    -kaikki tiivisteet uusittu
    -saastehärpäkkeet mäelle nakattu. huohotus suoraan ulkoilmaan, ei puske sieltä öljyä.

    Turbon letkut:
    - n6-8mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
    - n9-11mm sisähalkasijalla ja laippakiinnityksellä
    - ei kuristimia

    -turbon imupuolelta akseli liikkuu ylös/alas muttei pakopuolelta.
    -kompurapuolen imuaukon sisäpinta oli öljyinen, muttei syökse öljyä painepuolelle.
    -pakopuoli on karstainen muttei öljyämäisen näköinen, mutta karsta on hieman öljyistä kun pyyhkäsee sormella.

    -öljynpaineet lämpöisenä n 3bar > yli 2krpm paineet on tapissa (5bar).

    Nyt tuli huomattua muuten että kannentiiviste hikoilee ainakin öljyä öljykanavan kohtaalta. kokeilen vielä käyttää koneen lämpöiseksi ja kiristää kannen uudelleen. Mihinkä momenttiin olette ARPpilaisilla kannen vetäneet?
    Viimeksi muokannut jvt1; 13.8.2008, 09:37.

  • #2
    Oliko tämä se juttu mistä vakoilit kiristystaktiikan?
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=arp%2A

    Comment


      #3
      tarviiko tuo turbo öljynkuristimen??

      Comment


        #4
        Onko tuo n. 9-11mm turbon öljynpaluu? Jos on, niin vaikkuttais aika pieneltä.

        Comment


        • #5
          A6tonen: kyllä oli.

          mcpete: vastaa aikalailla vakioturbon paluuletkua, itseasiassa laipat on kopioitu siitä


          pientä tarkennusta oireeseen: kylmänä kun laittaa käyntiin niin ei minusta heti savuta ja kun käy normaalisti ajelemassa niin kyllä se hetken päästä alkaa savuttamaan. varsinkin kun kone menee ahdoille niin tulee kyllä savua, toki kierroksetkin nousee niin voi liittyä siihenkin. paikallaan kun käy niin ei niin huomaa että savuttaisiko, oikeastaan jos on koneella kuormaa niin silloin sen huomaa parhaiten. kokeilen kiristää tuon kannen nyt ensin kuitenkin uusiksi ja jos ei vaikutusta niin turbo pois ja kokeilla ilman että räkiikö öljyä koneesta vai onko se turbossa se vika.

          Comment


          • #6
            Kommentoin vielä tännekin.

            10mm on ehdottomasti liian pieni paluulinja, pitää olla noin 20mm.

            Jouduin omaan autoon laittamaan 1,7mm kuristimen painelinjaan, jotta sain savutuksen loppumaan. Paluulinja oli noin 15mm.

            Esim vitoskone Volvoissa paluulinja on noin 14mm, ja kaikissa on savuttanut ilman kuristinta.

            Jos savutus ei noilla lopu, niin laitan sulle toisen turbon kokeiltavaksi.

            Comment


            • #7
              Männänrenkaat väärän kokoiset / väärinpäin / väärässä järjestyksessä? Veikkaan tätä.
              Venttiilivarren kumit irti / huonosti pakoillaan / rikkoutuneet asennettaessa?

              Comment


              • #8
                Aa, ainiin. Paljon pitää öljyä tulla, että laajakaista sen takia sekoaa.

                Comment


                • #9
                  Joteam1: Kylläpä ne ihan ohjeiden mukaan on ja oikean kokoiset, se että onko paskalla tuurilla katkokset pyörähtänyt asennusvaiheessa kuitenkin linjakkain, sitä en tiedä.. vakiokoon lohko, vakiokoon männät ja siis vakiokoon männänrenkaatkin.
                  otan noista letkuista mitat vielä tänään. se että tuossa öljyn menopuolella on mahdollisuus käyttää ihan kierteellistä liitosta ja siellähän on pienempi reikä pohjalla, mutta jos nyt sitten teen siihen kuristuslaipan väliin niin minkäkokoisen reiän siihen nyt sitten poraan?

                  Edit: nyt kun tarkemmin mietin niin paluu onkuin onkin himpun pienempi kuin vakiossa oli. Käyn teettämässä heti nyt uuden isomman.

                  edit2: nyt on teetetty 20mm sisähalkasijalla oleva paluuletku, illalla tarkemmin tuloksia että auttoiko, jos ei vielä tämä niin sitten pitää tehdä tulopuolelle 2mm kuristin, jos vielä sittenkään ei auta niin ollaan jo hukassa :)
                  Viimeksi muokannut jvt1; 13.8.2008, 15:12.

                  Comment


                  • #10
                    No juupajuu.. auttoi hieman mutta meni sitten ilmeisesti nesteet ja öljyt osittain sekaisin. Ei kovin selkeästi saanu selvyyttä mutta kitkerän makuista ainakin neste oli ja höyryä oli paisarissa. Kansi on tällähetkellä irrallaan ja tutkiminen jatkuu maanantaina, hermolomaa..

                    Jos ei muu auta niin lohko lähtee koneistamolle dekkitason oikasuun. Tuossahan on ollut massatiiviste ja vesikanavien kohtaalla on montut kun on korroosio vieny tavaraa.. kai...

                    ei jaksa ees nyt ajatella tarkemmin, kattoo maanantaina uusiksi
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut jvt1; 15.8.2008, 02:06.

                    Comment


                      #11
                      Paluu lähtee varmaan sangen ankeassa kulmassakin ahtimelta? Jonkun verran kokemusta on aiheesta että spq-sarjan kanssa on toodella ahdasta öljynpaluun kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        Siinähän se alapuolella justiin on ja 45 ast kulmilla lähtee ja ihan hyvin sopii, vaati hieman ajattelua ja suunnittelua, "alamäkeä" hyvin koko matka..

                        Totta se 20mm paluu ja 3mm kuristin tulopuolella pitäisi riittää?

                        Edit: keskustelu paikallisen koneistoman kanssa tuotti sen että lohko lähtee sinne oikaisuun, nyt vaan kun on kantta ja lohkoa oiottu niin puristussuhde nousee niin ei varmaan pelkällä vakiokannentiivisteellä edes enää mene, mulla olis noita tuossa yks uus ja tuo mikä näki 50km matkaa :) mitä mieltä olette jos noista yhdistelee yhden paksumman?
                        Viimeksi muokannut jvt1; 15.8.2008, 11:27.

                        Comment


                        • #13
                          Eikö männästä voisi ottaa hitusta pois? Kuulostaa venäläiseltä ruletilta tuo tiivisteiden yhdistäminen :) Oletko muuten aivan varma ,että ei missään kanavassa ole tukkeumaa?

                          Comment


                            #14
                            Mittaa ensin paljonko jää paljekorkeudeksi männän ja kannen väliin. Jos on puolen ja yhden millin välillä niin kasaan vaan. Korkeampi puristus kun minun mielessäni on pelkästään positiivinen asia.

                            Comment

                            Working...
                            X