Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audin turbotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audin turbotus

    Päivää kaikki! Nyt tarttis hyviä vinkkejä mistä sais tietoja moottorin vaihtoon. Mulla on 92´100 avant johon ois tallin nurkassa 200 turbon moottori ja laatikko. Mitähän tehoja tosta voi ottaa irti, moottoriin on vaihdettu 2.4 alakerta.Turbo puuttuu.

    Mitä noissa moteissa on yleensä käytetty turboina ja millä ahdoilla? Kattelin tossa niin välijäähyttimeksi vois kokeilla s2 pakettia, ois aika edullisia ruotsissa nuot paketit. Ja sit onko kukaan tehnyt näistä eestä raapivista nelivetoja onnistuuko helposti?

    Kävin katsatusasemalla hakemassa lupahakemukset muutoksiin ja sen verran on tietoo et saa laittaa c4 koppasen audin tehot. Mitähän ne on?
    Viimeksi muokannut okkim; 13.8.2008, 07:42. Perustelu: Selvennetty tekstiä oikein urakalla, ensi kerralla tee se suoraan itse!

    #2
    Ei herneitä, mutta välimerkkien käyttö voisi helpottaa lukemista - nyt on enemmänkin tajunnanvirtaa.

    Sulla on siis C3-koppaisen 200:n (10v?) turbokone, jonka aattelit C4 satkuun laittaa? C4 on vähäpäästöinen, joten aivan helpolla et luultavasti tule leimaa tuollaiseen viritykseen saamaan, vaikka sitten moottorin vaihto fyysisesti onnistuisi. Asiasta enemmän tietävät voivat varmasti kommentoida. Nelivedoksi muuttamisen osalta taitaa olla sama vastaus kun muidenkin mallien osalta: Unohda, saat helpommalla ja paljon halvemmalla vaihdettua koko auton nelivetoiseen.

    Comment


      #3
      Niinkuin dumo totesi, niin tuo on lakiteknisesti sen verran vaikee juttu että kannattaa oikeesti harkita S4 ostamista.
      Jos haluaa askarrella ja rakentaa, niin aihioksi typ44 100 tai 200, eli näitä 80-luvun laatikoita, quattrona ja ei-vähäpäästöisenä.

      Comment


      • #4
        Jep sori tuo kirjoittelu kirjoitin äkäseen tuon ku piti lähtee työmaalle. joo kone on 10v 200 no perkele ei siis oo helppo juttu no.. ootellaan kyllä tuohon varmaan joku osaa sanoo jotain nasevaa et mitä kannattaa tehä jos menee vaikeks myydään pois tuo kone heh heh!!!

        Jep sori tuo kirjoittelu, kirjoitin äkäseen tuon ku piti lähtee työmaalle. Joo kone on 10v 200.

        No perkele ei siis ole helppo juttu, no odotellaan. Kyllä tuohon varmaan joku osaa sanoa jotain nasevaa et mitä kannattaa tehdä. Jos menee vaikeeksi, myydään pois tuo kone heh heh!


        Vaikka onkin kiire niin ei silti tarvitse kirjoitella miten sattuu. Yllä esimerkki miten sitä ulosantia voisi parantaa.
        Viimeksi muokannut okkim; 13.8.2008, 07:53. Perustelu: Korjausta

        Comment


        • #5
          Ei sen nasevampaa olekkaan kun tuo C4:n ja C3:n päästö(isyyden)ero. Käy perkeleen kalliiksi tuo muutos jollei jopa mahdottomaksi.

          Comment


          • #6
            Ei se taida mennä kuin omatuotantomoottorina VTT pakokaasutestien kautta. Vaihtomoottorin pitäisi olla ainakin samaa vuosimallia kuin aihio johon asennetaan tai sitten tietenkin uudempi. Pelkkä vähäpäästöisyyskään ei auta koska moottorin tyypitetyt päästöt on muuttuneet jo 90-luvun alussa noin kerran vuodessa.

            Comment


            • #7
              Nyt selvis sen verran, soittelin tossa kaverille jonka se kone on ollut joskus niin se on 82 vuosimallin 200 10.v turbo. Elikkä mikä kori malli tuo on?

              Papereita ei löydy enään, katastusmies sano et pitää olla paperit, mut nyt joutuu kokeileen et muutan "oman" moottorin turbolle! Ainoa homma on saada tuo päästöt kohilleen, kyllä se jollain keinolla onnistuu.
              Viimeksi muokannut okkim; 13.8.2008, 07:45. Perustelu: Tekstiä selvennetty, niitä välimerkkejä ja kappalejakoja pitää käyttää!

              Comment


                #8
                Öh... samalla rahalla kun rakennat tuosta omasta koneestasi turbon, vaihdat auton Urs4:ksi.

                Kuten sanottua, autosi on vähäpäästöinen, ja "omavalmiste" moottorin leimaus ei ole ihan yksoikonen juttu. VTT velottaa testistä sen 2k€, meni läpi tai ei.

                Comment


                • #9
                  Koneen tyyppi on varmaan WJ ja korimalli 43. Ei todellakaan mitään järkeä alkaa edes yrittämään tuolla koneella mitään. Yhdyn myös edelliseen ,eli osta uusi auto ja säästät taatusti rahaa.

                  Comment

                  Working...
                  X