T tai vielä mieluummin y-haara tarttis löytää M10x1.0 kierteellä. Kaikki paikalliset varaosaliikkeet, hydrauliliikkeet jne tarjoaa ei oota, mutta kyllä noitakin jostain pitäis löytyä. Ideoita että mistä? Tulossa öljynpaineanturin haaroitukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
T-haara M10x1.0 kierteellä
Collapse
X
-
Ootko ihan varma että haluat nimenomaan M10*1 kierteen myös anturien puolelle? Ainakin aftermarket ö-paineanturit on 1/8-27 NPT kierteellä joka on "melkein" M10*1 kierre.
Multa löytyy ylimääräisenä M10*1 -> 1/8 muunnosnippa ja 1/8 y-haara jos sellaisille on kuitenkin tarvetta.
Comment
-
Miten mahtaa jarruosien tiivistäminen toimia? Nehän on kuitenkin suunniteltu niin että kaksoinkartio tiivistyy, kun näissä öljyisissä osissa on tiiviste.
ADR:ssä on juurikin tuo M10x1 kierre. Tuo Jarin Y-haara oli sellainen että yksi lähtö oli 1/8" kierteellä, toinen lähtö ja tulo M10x1 kierteellä. Meni siis ilman muunnoksia kun vaan öp anturin vaihtoi oikean kierteen omaavaksi.
Comment
-
Mulla oli öljypumpun vaihdon yhteydessä öljynpaineita mitatessa tuollaisen tuumakierteisen anturin ja öljynsuodattimen jalan välillä jarruletkun pätkä.
Jarruletkun (toyotasta, luultavasti pikku-corolla, koska luki KE20) hommasin autotarvikeliikkeestä muutamalla eurolla.
Jarruletku vaan kupariprikan kanssa anturin tilalle ja öljynpainemittarin tuumakierteinen pää teflon-teipin kanssa jarruletkun päähän. Kesti hyvin tuon lyhytaikaisen mittauksen.
Pysyväksi asennukseksi en suosittele!
edit: tuo viritys tehtiin siis siitä syystä, ettei tarvinnut tuhota kierrettä anturin jalasta. Jarruletku sai toimia sijaiskärsijänä.
Comment
-
Tai Lautamäeltä.
https://www.lautamakimotorsport.fi/p...ttarin-t-haara
Tai motonetista jarruputken t-haara. Tosin tarvii kaveriksi uros-uros adapterin. Sekin varmaan löytyy sieltä.
Comment
-
https://www.motonet.fi/fi/tuote/2221...ara-M10x1-o5mm
Olen käyttänyt tuollaista ja vetänyt alkuperäisen paikalta siihen letkun.
Comment
Comment