Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mosa saksasta, kannattaako?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mosa saksasta, kannattaako?

    Vaikka tässä nyt talvi ja quattro onkin niin kaipais lisää tehoja kotteroon. Pellin alla on nyt sigun vastaisesti 2.6 abc ja ehkä 150 konia, mutta paperit antais laittaa aah-koneen.. Ja kun tuo nykyinen kone pitää muutenkin hieman epätervettä ääntä ->remonttia, niin ajattelin puolitosissani koneen vaihtoa isompaan. Vaan liekö tuossa sitten järkeä? Kesemmällä saattaisi järjestyä pakukyytiä keski-Eurooppaan, niin ainahan siinä yks mylly tulis matkassa. Mistähän vois katsella paikallista osatarjontaa?

    Onko aah:ssa kovasti eri osia abc:hen verrattuna, esmes laturi ym. jotka pitäisi haalia isomman koneen mukaan? Aivoloota on kai ainakin eri, mutta käynee suht kivuttomasti vanhan paikalle? Entä quattro vs. etuveto koneen erot? Mitenkä sähköt konehuoneen puolella, joutuuko paljonkin tekemään itse? Naisia nyt vielä jotenkin ymmärtää, mutta autosähköt..

    Jakohihnaremppa kustantaisi nykyiseen kai jotain +500e osineen plus ehkä vielä nostajat ja öljyventtiilit töineen ehkä toinen mokoma, ja aah-koneen luulisin saavani noin tonnilla..

    Eli kannattako tällainen rypistely vai vaihdanko kokonaan autoa? Mielelläni myisin niin, että tietäisin sen olevan kunnossa, ettei tarvitse jälkeenpäin kuulla myyneensä paskaa. Toisin sanoen joko koneremppa tai koneen vaihto on edessä.

    Kai joku on tehnyt?

    #2
    www.fbt.se
    www.varaosahaku.fi

    sieltä ostat uuden 2.6:sen remppaat sen ja vaihdat koneen, ei seisontapäiviä, sitten myyt koko auton "0km" kilsoilla ja ostat sitten s4sen.

    Kaikki muu on hukkaan heitettyä rahaa.

    Comment


      #3
      Olen erittäin vahvasti samaa mieltä Antin kanssa ainoasta järkevästä toteutustavasta.

      Comment


      • #4
        No joo, onhan tuossa ideaa, mutta tulee sen verran hintoihinsa että oksat pois.. Ja jää ylimääräinen mosa vielä nurkkiin pyörimään. Enkä usko, että monikaan haluaa maksaa ekstraa konerempatusta v6-audista kun on tehomallejakin tarjolla.

        Minulla kun tosiaan papereissa lukee jotta olis vaihdettu aah, niin kait semmoinen melkein samalla vaivalla sinne sujahtais ku abc?

        S4:a vois kyllä käydä tyypittämässä, onko se niin ihmeellinen. Jotenkin pieni kone-iso auto -yhdistelmä ei vaikuta hyvältä.. Urkki kiinnostais enempi, mutta ei siitä ehkä käyttöautoksi ole. Saa väittää vastaankin.

        Comment


          #5
          Taitaa V6 kuitenkin olla aavistuksen "rauhallisempi" kuin S4:nen vaikka onkin suurempi kone. Se fööni tekee kummia :)

          Comment


            #6
            Tuossa abc -> aah muutoksessa tullee enempi tai vähempi sähköhässäkkää ja ne ei o koskaan kivoja. Liekö noissa on ees sama johtosarja.

            Comment


              #7
              swappi

              Tein itse koneenvaihdon 2.8 -> 2.8. Rahtasin germaaniasta myllyn (yksityiseltä ostetun) kuriiripalvelun välityksellä. Koko roska oli noin 1100 E kotipihaan asti tuotuna. Ei siis ihan mahoton. Hintaa lisää usein apulaitteiden määrä, ilmastoinnin kompura esim. on kallis mötikkä. Laturit käyvät ainakin useimmiten 2.6 -> 2.8. Näin ainakin omassa vanhassa ja isäukon 2.6:ssa ja muutamassa muussa.

              Ylimääräiseksi swapista jäi muuten yksi epäkuntoinen 2.8 (ei puolia kiinni, runkolaakeri ääntää -> vaihto ja popittaa, ei vuoda öljyä mihinkään suuntaan. ajettu varmat 178tkm), moottorinohjausyksikkö sekä paljon muuta heebeliä vaihdosta. Siis jos sattuu kiinnostamaan. Lähtee halvalla, koska ovat vaan tallissa edessä. (mailiosoite: johehokk miukumauku st.jyu.fi)

              Itse vaihto on järkevä koneiden luonteet huomioonottaen, rahallisesti tuosta taasen voi tulla kalliskin vaihto, jollei tutki ennalta kaikkia vaihtoehtoja konetarjonnan osalta.

              Ymmärtääkseni eroavaisuudet ovat marginaalisia sähköjen osalta. 2.8 on vaihtuvapituuksisella imusarjalla, muttei sekään sähköihin hirveitä vaikuta. Muutenhan nuo ovat lähes yksi sama paketti. Korjatkaa, jos olen väärässä...

              Comment

              Working...
              X